Case Helsingin Kaupunginteatteri

Asiakas: Helsingin Kaupunginteatteri
Kampanja-aika: 25.4.-21.8.2016
Käytetyt pinnat: Pilarit, Pylväsbanderollit, Downtown digital
Haaste: Tavoittaa kohderyhmä (45+) pelkällä  ulkomainonnalla
 

Mitä jos unohtaisit muut mainospinnat, ja panostaisit ulkomainontaan?
Helsingin Kaupunginteatterille tämä strategia toimi loistavasti: Komisario Palmu -näytökset rikkoivat Arena-näyttämön kaikkien aikojen katsojaennätykset, ja jokainen näytös oli lähes loppuunmyyty.

Ulkomainonnalla tavoitat laajan yleisön kustannustehokkaasti

Kaupunginteatterin kampanja oli suunnattu yli 45-vuotiaille, mutta yllätykseksi myös nuoret löysivät tiensä esitykseen.
 

”Oletimme, etteivät nuoret voisi kiinnostua Komisario Palmusta,
mutta opimme, ettei aina tulisi olettaa. Onneksi ulkomainonnalla
tavoitimme myös nuorison”
- Olli Eljaala, Helsingin Kaupunginteatterin markkinointipäällikkö

Jokainen meistä liikkuu ulkona, ja ulkomainonnalla tavoitatkin lähes kaikki 12-74-vuotiaat (Cafas 2016). Ulkomainoskampanjan hinnalla et missään muussa mediassa saa yhtä paljon kontakteja, tai yhtä vahvaa toistoa viestillesi.

Ulkomainonta on tutkitusti tehokasta

Kaupunginteatterin tapaus on vain yksi esimerkki siitä, mitä ulkomainonnalla voidaan saavuttaa. Ulkomainonnan teho on todennettu muun muassa Outdoor Impactin vuonna 2016 tekemässä Cafas-tutkimuksessa ja se tavoittaa asiakkaan medioista parhaiten - vain TV yltää samalle tasolle.
Ulkomainonnan vaikuttavuus on kuitenkin 30 % enemmän kuin TV-spoteilla ja brändiuskollisuuden luomisessa ulkomainonta toimi jopa 50 % paremmin (Millward Brown 2015).

Rakenna itsellesi sopiva kampanja

Me Clear Channelilla haluamme, että viestisi näkyy siellä, missä asiakkaasikin on. Tämän vuoksi emme tarjoa ainoastaan standardipaketteja, vaan rakennamme kanssasi toimivan kokonaisuuden.

Kaupunginteatteri halusi tavoittaa etenkin paikallisia, kulturelleja asiakkaita, ja tutkimustemme mukaan nämä henkilöt tavoitetaan etenkin kadunvarsilla olevilla pinnoilla. Pilarit, ja Downtown digitalit toimivat tähän tarkoitukseen mainiosti. Pakettiin otettiin mukaan myös Pylväsbanderollit, sillä kohderyhmä haluttiin tavoittaa myös liikenteessä - esimerkiksi työmatkalla.

Kenet sinä haluat tavoittaa?

Lisätietoa saat myyjiltämme.

Caset

Höyryävä kahvikuppi houkutteli huoltoasemalle
Kohdennetuilla mainosratkaisuilla yli myyntitavoitteiden
Lisämaustetta Pop-Up Shoppiin eri ratkaisuilla
Aktivoiva ulkomainos keskeisessä roolissa
Kaikkien aikojen katsojaennätys ulkomainonnan voimalla
Erikoisratkaisuilla yksinäisyyttä vastaan
Aktivointia ajankohtaisilla kyselyillä
Kesäkampanja tien varsissa houkutteli pizzalle
Huomioarvo ja tuotejakelu - lanseerauksen kulmakivet
Paistotuotteet ulkomainoslaitteissa
Opastavaa brändimarkkinointia kauppakeskuksessa
Visuaalisuus toimii erinomaisesti ulkomainonnassa
Ainutlaatuista huomiarvoa lentoasemalla
Ulkomainonnalla nuoret kaupunkilaiset oopperaan
Aktivointia kinect-tekniikalla
Lentokenttämainonnalla Volvo V90:n lanseeraus uudelle tasolle
"Vaihda näkökulmaa" on verkostossa toteutettu liikkeentunnistusta hyödyntävä kampanja.