Case Kärcher

Kärcher tavoitti kuluttajat arjessa Adshel-verkoston avulla

Kampanja-aika: 23.3.-5.4.2016

Kärcher hyödynsi Clear Channelin kattavaa Adshel-verkostoa ikkunapesurinsa markkinoinnissa. Käytössä oli kaiken kaikkiaan 606 mainospintaa yhteensä 11 kaupungissa ja 20 kauppakeskuksessa ympäri Suomea.

Kampanjan kohderyhmänä oli 30-60-vuotiaat naiset kaupungeissa ja suurehkoilla paikkakunnilla ja tarkoituksena oli saavuttaa kuluttajat arjessa päivittäisten reittien varrella ja varmistaa erottuva, hyvin muistettava mainosviesti, joka ohjaa hankinta-päätöksiä.

Tunnuslukujen ja toiminnallisten mittareiden perusteella kampanja täytti tehtävänsä mainiosti. 52% vastaajista muisti nähneensä Kärcherin mainontaa (spontaani) tai muisti nähneensä mainontaa, kun heille esitettiin kuvia mainoksista (autettu). Mainontaa nähtyään kaikista vastanneista 7% oli jo etsinyt ja 29% aikoi etsiä tuotteesta lisätietoa. Kaikista vastaajista 8% oli ostanut tuotteen ja 17% aikoi ostaa.

Adshel-kampanjalle kiitosta

Adshel-kampanja osoittautui tehokkaaksi välineeksi, kun viesti halutaan jalkauttaa aktiivisten, ostovoimaisten kuluttajien jokapäiväiseen arkeen ja tavoitteena on varmistaa kategorian top-of-mind. Kampanja teki sen mitä pitikin, eli lisäsi suoraviivaisesti kuluttajien kiinnostusta aiheeseen.”, Matti Salo, markkinointipäällikkö, Kärcher

Caset

Höyryävä kahvikuppi houkutteli huoltoasemalle
Kohdennetuilla mainosratkaisuilla yli myyntitavoitteiden
Lisämaustetta Pop-Up Shoppiin eri ratkaisuilla
Aktivoiva ulkomainos keskeisessä roolissa
Kaikkien aikojen katsojaennätys ulkomainonnan voimalla
Erikoisratkaisuilla yksinäisyyttä vastaan
Aktivointia ajankohtaisilla kyselyillä
Kesäkampanja tien varsissa houkutteli pizzalle
Huomioarvo ja tuotejakelu - lanseerauksen kulmakivet
Paistotuotteet ulkomainoslaitteissa
Opastavaa brändimarkkinointia kauppakeskuksessa
Visuaalisuus toimii erinomaisesti ulkomainonnassa
Ainutlaatuista huomiarvoa lentoasemalla
Ulkomainonnalla nuoret kaupunkilaiset oopperaan
Aktivointia kinect-tekniikalla
Lentokenttämainonnalla Volvo V90:n lanseeraus uudelle tasolle
"Vaihda näkökulmaa" on verkostossa toteutettu liikkeentunnistusta hyödyntävä kampanja.