Case Kotipizza

Taattu näkyvyys autoilijoiden kesken

Kotipizzan kesäkampanja 2015 sai autoilijoiden vatsat kurnimaan Clear Channelin toteuttamilla mainosratkaisulla. Tavoitteena oli ohjata kuluttajat lähimpään Kotipizzaan. Mainosvälineiksi valittiin ilman mediahälyä tavoittavat jättitaulut sekä Panorama-verkosto.  Yhdistämällä mainosratkaisut kampanjalle saatiin laaja peitto autoilijoiden keskuudessa. Tutkimuksen perusteella 22,2% kampanjan nähneistä aikoi ostaa tuotteen. Kampanja lisäsi 14,3% kuluttajan mielenkiintoa tuotteeseen. 14,8% kampanjan nähneistä keskusteli kampanjasta ystävän, perheenjäsenen tai kollegan kanssa.

"Clear Channelin hyvin sijoitetut maantiejättitaulut olivat heinäkuun kampanjamme kulmakivi. Pizza maistui kesälomamatkalaisille ja Kotipizzan heinäkuun myynnissä yllettiin kaikkien aikojen ennätykseen, yli 7 miljoonaan euroon. Aiomme pitää maantiejättitaulut mediamixissämme kesälomailevien kuluttajien tavoittamiseksi myös tulevina kesinä."  - Kaisa Karjalainen, Kotipizza/Marketing Manager.

Lähde: Innolink / Kotipizza Huomionarvotutkimus 2015