Case Kotipizza

Taattu näkyvyys autoilijoiden kesken

Kotipizzan kesäkampanja 2015 sai autoilijoiden vatsat kurnimaan Clear Channelin toteuttamilla mainosratkaisulla. Tavoitteena oli ohjata kuluttajat lähimpään Kotipizzaan. Mainosvälineiksi valittiin ilman mediahälyä tavoittavat Jättitaulut sekä Panorama-verkosto.  Yhdistämällä mainosratkaisut kampanjalle saatiin laaja peitto autoilijoiden keskuudessa. Tutkimuksen perusteella 22,2% kampanjan nähneistä aikoi ostaa tuotteen. Kampanja lisäsi 14,3% kuluttajan mielenkiintoa tuotteeseen ja 14,8% kampanjan nähneistä keskusteli kampanjasta ystävän, perheenjäsenen tai kollegan kanssa.

"Clear Channelin hyvin sijoitetut maantiejättitaulut olivat heinäkuun kampanjamme kulmakivi. Pizza maistui kesälomamatkalaisille ja Kotipizzan heinäkuun myynnissä yllettiin kaikkien aikojen ennätykseen, yli 7 miljoonaan euroon. Aiomme pitää maantiejättitaulut mediamixissämme kesälomailevien kuluttajien tavoittamiseksi myös tulevina kesinä." 
- Kaisa Karjalainen, Kotipizza/Marketing Manager.

Lähde: Innolink / Kotipizza Huomionarvotutkimus 2015

Caset

Höyryävä kahvikuppi houkutteli huoltoasemalle
Kohdennetuilla mainosratkaisuilla yli myyntitavoitteiden
Lisämaustetta Pop-Up Shoppiin eri ratkaisuilla
Aktivoiva ulkomainos keskeisessä roolissa
Kaikkien aikojen katsojaennätys ulkomainonnan voimalla
Erikoisratkaisuilla yksinäisyyttä vastaan
Aktivointia ajankohtaisilla kyselyillä
Kesäkampanja tien varsissa houkutteli pizzalle
Huomioarvo ja tuotejakelu - lanseerauksen kulmakivet
Paistotuotteet ulkomainoslaitteissa
Opastavaa brändimarkkinointia kauppakeskuksessa
Visuaalisuus toimii erinomaisesti ulkomainonnassa
Ainutlaatuista huomiarvoa lentoasemalla
Ulkomainonnalla nuoret kaupunkilaiset oopperaan
Aktivointia kinect-tekniikalla
Lentokenttämainonnalla Volvo V90:n lanseeraus uudelle tasolle
"Vaihda näkökulmaa" on verkostossa toteutettu liikkeentunnistusta hyödyntävä kampanja.