Case Kotipizza

Kotipizza puhutteli hyperlokaaleilla viesteillä

Kesän aikana kaupunkilaisia on riemastuttanut Kotipizzan kampanja, jonka viestit olivat kohdistettu juuri siihen välittömään lokaatioon jossa ne olivat esillä. Ohikulkijoita houkuteltiin pizzalle muun muassa Viiskulmassa ja Kauppatorin laidalta oivaltavin viestein. Kapteeninpuistikossa leikiteltiin Kapteeni Käskee-hengessä ja Katajanokalla kotiinkuljetuksella.

Tutkimusten mukaan mainonnan paikallisuus nostaa sen huomioarvoa ja katseluaikaa, joten Kotipizzan lähestyminen oli digitaalista ulkomainontaa parhaimmillaan. Luovan visuaalisuus oli tuttu ja hyvin tunnistettava, mutta tekstikehotteet vaihtelivat paikan mukaan. Kampanja alkoi heinäkuussa Rautieasemalta ja jatkui elokuussa Helsingin kaupunkikeskustan Downtown Digital-mainoslaitteissa.