Case Volvo V90

Lentokenttämainonnalla Volvo V90:n lanseeraus uudelle tasolle

 Asiakas: Volvo
 Kampanja-aika: 1.-31.10.2016
 Käytetyt pinnat: Helsinki Airport: Business Panorama,
 Premium Traveller, Promotion area
 Haaste: Uuden tuotteen lanseeraus ja saada lisää myyntiliidejä  jälleenmyyjille

 

Helsinki-Vantaan lentoaseman läpi kulkee valtava määrä, yli 17 miljoonaa ihmistä vuodessa. Lentoasema on uniikki ympäristö, jossa asiakkaalla on aikaa kiinnostua viestistäsi. Vapaa-ajan matkustaja viettää lentoasemalla keskimäärin 2h 05min, liikematkustaja 1h 45min, ja kiinalaismatkustaja lähes 3,5 tuntia. Lentoasema onkin mainio paikka saada yrityksesi viesti näkyviin - ja saada rutkasti asiakaskontakteja ja liidejä, kuten Volvon tapauksessa.
 

Digitaaliset ratkaisut saivat kiitosta

Vuoden 2016 syksyllä Volvo lanseerasi uuden V90-mallinsa. Matkustaja huomasi Volvon viestin heti turvatarkastuksen jälkeen, sillä käytössä olivat suuret, huomiota herättävät Business Panoramat ja Premium Traveller –näytöt. Nämä digitaaliset ratkaisut tarjoavat lukuisia toteutusmahdollisuuksia, ja Volvolta kiiteltiin pintojen monipuolisuutta.

Pinnoilla tavoitetaan 100 % kaikista lentokentällä liikkuvista ihmisistä, mutta Volvo halusi näkyvyyden lisäksi suoria liidejä myyntiin. Portille 28 sijoitettiinkin promootiopiste, jossa asiakkaat pääsivät katsomaan autoa läheltä ja tutustumaan uuteen malliin. Kulkureittien varrella sijaitsevat pinnat eivät kampanjan aikana vain viestineet uudesta autosta, vaan myös ohjastivat promootiopaikalle.
 

Tarkoin mietitystä promootiosta kauppoihin

Promootiopiste osoittautui erittäin tehokkaaksi. Piste oli näyttävä, ja keskelle lentokenttää tuotu uutuusauto herätti paljon kiinnostusta. Pelkkä auton tuominen kentälle ei silti ollut syy, miksi Volvo onnistui kampanjassaan niin hyvin - salaisuus menestykseen oli nokkela kokonaisuus sekä promootiohenkilön ammattitaito. Kiinnostuneet asiakkaat saivat heti vastauksen autoon liittyvistä kysymyksistä, ja mahdollisuus koeajoon innosti ihmisiä jättämään yhteystietonsa. Onnistuneella promootiolla Volvo sai valtavan määrän laadukkaita liidejä.
 

Tavoita kotimaiset päättäjät

Kaikista matkustajista lähes 40 % edustavat yritysten ylintä johtoa, joten viestimällä lentoasemalla saat näkyvyyttä myös päätäntäketjun huipulla. Volvolla oltiinkin tyytyväisiä tavoitettuun asiakaskuntaan ja lanseeraus onnistui erittäin menestyksekkäästi. Tuote tai palvelu on helppo tuoda myös kansainväliseen tietouteen lentokentän kautta. Helsinki-Vantaan kautta kulkevista kansainvälisistä matkustajista etenkin aasialaiset ja venäläiset matkustajat korostuvat.

”Lentoasema mainosympäristönä on erittäin toimiva ja tehokas tapa tuoda uusi tuote laajan kohderyhmän tietoisuuteen. Promootiot lentoasemalla toimivat erinomaisesti myös valtakunnallisen tavoittavuuden näkökulmasta, ihmiset matkustavat ja lentoasemalla heillä on aikaa ja kiinnostusta kokeilla ja tutustua uusiin tuotteisiin. Kokonaisuutena lentoaseman digitaaliset mainosmuodot sekä promootio tuovat mainostajalle paljon positiivista huomioarvoa uniikissa ympäristössä”
- Kari Joronen, Volvon markkinointipäällikkö

Kerromme mielellämme lisää lentoaseman mahdollisuuksista - yhteystietomme löydät täältä.

Caset

Höyryävä kahvikuppi houkutteli huoltoasemalle
Kohdennetuilla mainosratkaisuilla yli myyntitavoitteiden
Lisämaustetta Pop-Up Shoppiin eri ratkaisuilla
Aktivoiva ulkomainos keskeisessä roolissa
Kaikkien aikojen katsojaennätys ulkomainonnan voimalla
Erikoisratkaisuilla yksinäisyyttä vastaan
Aktivointia ajankohtaisilla kyselyillä
Kesäkampanja tien varsissa houkutteli pizzalle
Huomioarvo ja tuotejakelu - lanseerauksen kulmakivet
Paistotuotteet ulkomainoslaitteissa
Opastavaa brändimarkkinointia kauppakeskuksessa
Visuaalisuus toimii erinomaisesti ulkomainonnassa
Ainutlaatuista huomiarvoa lentoasemalla
Ulkomainonnalla nuoret kaupunkilaiset oopperaan
Aktivointia kinect-tekniikalla
Lentokenttämainonnalla Volvo V90:n lanseeraus uudelle tasolle
"Vaihda näkökulmaa" on verkostossa toteutettu liikkeentunnistusta hyödyntävä kampanja.