Case Helsingin kaupunginkirjasto

500 kuluttajaa innostui e-kirjoista

Helsingin kaupunginkirjasto toteutti useita kampanjoita e-kirjojen lukemisen ja lainaamisen edistämiseksi.

Animoitu käsi kehottaa koskettamaan ruutua, tässä kampanjassa äänestämään mielekkäimmän e-kirjojen kielen (suomi, ruotsi, englanti, venäjä). Äänestyksen jälkeen ruutuun ilmestyi isokokoinen QR-koodi, joka johtaa suoraan kampanjan Facebook-ryhmään ja e-kirjan lainaamiseen.

Tulokset: 11 päivän kampanjan aikana lähes 500 ääntä.

Kampanja toistettiin kevään aikana, jolloin kosketusnäytöillä suosikilleen antoi äänensä yhteensä 2185 kaupunkilaista. Sosiaalisessa mediassa saadun palautteen perusteella kosketusnäytöillä äänestäminen oli helppoa ja hauskaa. Kosketusnäytöllinen ulkomainoskampanja oli merkittävin aktivoinnoin keino e-kirjojen lainaamisen edistämisessä!

Caset

Höyryävä kahvikuppi houkutteli huoltoasemalle
Kohdennetuilla mainosratkaisuilla yli myyntitavoitteiden
Lisämaustetta Pop-Up Shoppiin eri ratkaisuilla
Aktivoiva ulkomainos keskeisessä roolissa
Kaikkien aikojen katsojaennätys ulkomainonnan voimalla
Erikoisratkaisuilla yksinäisyyttä vastaan
Aktivointia ajankohtaisilla kyselyillä
Kesäkampanja tien varsissa houkutteli pizzalle
Huomioarvo ja tuotejakelu - lanseerauksen kulmakivet
Paistotuotteet ulkomainoslaitteissa
Opastavaa brändimarkkinointia kauppakeskuksessa
Visuaalisuus toimii erinomaisesti ulkomainonnassa
Ainutlaatuista huomiarvoa lentoasemalla
Ulkomainonnalla nuoret kaupunkilaiset oopperaan
Aktivointia kinect-tekniikalla
Lentokenttämainonnalla Volvo V90:n lanseeraus uudelle tasolle
"Vaihda näkökulmaa" on verkostossa toteutettu liikkeentunnistusta hyödyntävä kampanja.