Case Helsingin kaupunginkirjasto

500 kuluttajaa innostui e-kirjoista

Helsingin kaupunginkirjasto toteutti useita kampanjoita e-kirjojen lukemisen ja lainaamisen edistämiseksi.

Animoitu käsi kehottaa koskettamaan ruutua, tässä kampanjassa äänestämään mielekkäimmän e-kirjojen kielen (suomi, ruotsi, englanti, venäjä). Kiitossivulla isokokoinen QR-koodi, joka johtaa suoraan kampanjan Facebook-ryhmään ja e-kirjan lainaamiseen.

Tulokset: 11 päivän kampanjan aikana lähes 500 ääntä.

Kampanja toistettiin kevään aikana, jolloin kosketusnäytöillä suosikilleen antoi äänensä yhteensä 2185 kaupunkilaista. Sosiaalisessa mediassa saadun palautteen perusteella kosketusnäytöillä äänestäminen oli helppoa ja hauskaa. Kosketusnäytöllinen ulkomainoskampanja oli merkittävin aktivoinnoin keino ekirjojen lainaamisen edistämisessä!