Helsingin Sanomat

Helsingin Sanomat - Change your perspective

Helsingin Sanomien 'Vaihda näkökulmaa' kampanja on ensimmäinen verkostossa toteutettu liikkeentunnistusta hyödyntävä kampanja. Digitaalisiin laitteisiin kytketyt Kinect-kamerat visualisvoivat näkökulman vaihtoa; kampanja näytti erilaiselta ja visualisoi dataa kun ohikulkija liikkui näytön edessä. Tarinassa äidin ja lapsen ensisyleilyä pystyi katsomaan horisontaalisesti eri näkökulmista tai zoomaamaan lähelle tai kauas kuvasta. Samalla eri uutisotsikot nousivat keskiöön kuvastaen HS:n toimituksen pyrkimystä käsittelemään jokaista uutisaihetta mahdollisimman monesta näkökulmasta.

Liikkeentunnistuksella varustettuja dominoituja laitteita oli kampanjassa neljä kappaletta kauppakeskuksissa ja kampanjaa tuettiin spottimainonnalla muussa digitaalisessa verkostossa kahden viikon ajan.

Liikkeentunnistuksen hyödyntäminen antoi asiakkaalle tarkkaa dataa kampanjan kiinnostavuudesta; kuinka moni käveli laitteen ohi, kuinka moni pysähtyi ja kuinka kauan kukin oli mainoksen kanssa vuorovaikutuksessa. 

Katso video kampanjasta