Helsingin Sanomat

Helsingin Sanomat - Change your perspective

Helsingin Sanomien 'Vaihda näkökulmaa' kampanja on ensimmäinen verkostossa toteutettu liikkeentunnistusta hyödyntävä kampanja. Digitaalisiin laitteisiin kytketyt Kinect-kamerat visualisvoivat näkökulman vaihtoa; kampanja näytti erilaiselta ja visualisoi dataa kun ohikulkija liikkui näytön edessä. Tarinassa äidin ja lapsen ensisyleilyä pystyi katsomaan horisontaalisesti eri näkökulmista tai zoomaamaan lähelle tai kauas kuvasta. Samalla eri uutisotsikot nousivat keskiöön kuvastaen HS:n toimituksen pyrkimystä käsittelemään jokaista uutisaihetta mahdollisimman monesta näkökulmasta.

Liikkeentunnistuksella varustettuja dominoituja laitteita oli kampanjassa neljä kappaletta kauppakeskuksissa ja kampanjaa tuettiin spottimainonnalla muussa digitaalisessa verkostossa kahden viikon ajan.

Liikkeentunnistuksen hyödyntäminen antoi asiakkaalle tarkkaa dataa kampanjan kiinnostavuudesta; kuinka moni käveli laitteen ohi, kuinka moni pysähtyi ja kuinka kauan kukin oli mainoksen kanssa vuorovaikutuksessa. 

Katso video kampanjasta

Caset

Höyryävä kahvikuppi houkutteli huoltoasemalle
Kohdennetuilla mainosratkaisuilla yli myyntitavoitteiden
Lisämaustetta Pop-Up Shoppiin eri ratkaisuilla
Aktivoiva ulkomainos keskeisessä roolissa
Kaikkien aikojen katsojaennätys ulkomainonnan voimalla
Erikoisratkaisuilla yksinäisyyttä vastaan
Aktivointia ajankohtaisilla kyselyillä
Kesäkampanja tien varsissa houkutteli pizzalle
Huomioarvo ja tuotejakelu - lanseerauksen kulmakivet
Paistotuotteet ulkomainoslaitteissa
Opastavaa brändimarkkinointia kauppakeskuksessa
Visuaalisuus toimii erinomaisesti ulkomainonnassa
Ainutlaatuista huomiarvoa lentoasemalla
Ulkomainonnalla nuoret kaupunkilaiset oopperaan
Aktivointia kinect-tekniikalla
Lentokenttämainonnalla Volvo V90:n lanseeraus uudelle tasolle
"Vaihda näkökulmaa" on verkostossa toteutettu liikkeentunnistusta hyödyntävä kampanja.