Case L´Oréal

L’Oréal Paris lanseerasi menestyksekkäästi ottamalla haltuun kadut ja kauppapaikat

Kosmetiikkabrändi L’Oréal Paris lanseerasi helmikuussa uuden tuoteryhmän kynsitarrat. Kohderyhmänä kampanjalla olivat 18-45 –vuotiaat naiset. Kohderyhmän tavoittamiseksi kampanja tehtiin Clear Channelin uudella Shopping LIVE-tuotteella, joka yhdistää staattisia Adshel-julistepintoja sekä digitaalisia Shopping-pintoja. Näin saavutettiin laaja peitto kohderyhmässä sekä tuotiin huomioarvoa ja vaikuttavuutta animoidulla sisällöllä juuri ennen ostopäätöstä. Kampanja oli sikäli poikkeuksellinen, että muuta mediaa ei käytetty lainkaan.

Kampanja toimi hyvin ja kohderyhmä huomasi sen kiitettävästi. Yleisö kuvasi tuotetta kiinnostavaksi ja lähes puolet tutkimukseen vastanneista aktivoituivat kampanjan nähtyään keskustelemaan tuotteesta, hakemaan lisätietoa tai jopa ostoksille! Kampanja olikin myös kaupallinen menestys, kynsitarrojen suosituin malli nousi verrokkina olleisiin L’Oréal Paris kynsilakkoihin nähden kuudenneksi suosituimman lakkasävyn kanssa tasoihin!

"Julisteiden ja animoidun ulkomainonnan yhdistelmä toimi meille hyvin. Visuaalisuus on meille hyvin tärkeää kohderyhmän tavoittamisen ohella, ja tässä kampanjassa onnistuttiin molemmissa. Clear Channelilta sai hienosti apuja materiaalin tuottamiseen ja tulemme mahdollisesti hyödyntämään tätä pakettia tulevaisuudessakin", sanoo tuoteryhmäpäällikkö Anna Tenhonen L’Oréal Finlandilta.