Kesäkampanja 2018

 

Kesä on ulkomainonnan parasta aikaa

Kun muut mediat jäävät kesällä lomalle, ulkomainonnan huomaaminen korostuu. Käyttämällä ulkomainontaa tuot tuotteesi osaksi kuluttajan kesäpäivää, kun hän on aktiivisimmillaan ja herkkänä impulsseille. Ulkomainonta tavoittaa tehokkaasti siellä missä suomalaiset kesällä liikkuvat, kaupungeissa, maantiellä ja lentoasemalla.

Lähes puolet meistä on aktiivisempia kesäkuukausien aikana. Lomalla ihmiset matkustavat, kuluttavat ja tekevät heräteostoksia - myös elämyksille ollaan alttiimpia. Erityisesti nuoret aikuiset käyttävät lämpimän ja valoisan ajan hyödykseen viettämällä enemmän aikaa kaupungilla ystäviensä kanssa (Adshel Ethnography Study).

 

Reach - Liikenteessä vahvimmillaan

Kesällä koko Suomi on liikkeellä, ja autoilijoiden tavoittamiseen on teiden varsille sijoiteltu mainosverkostomme ykkösvalinta. Clear Channelin valtakunnallinen mainosverkosto tavoittaa autoilijat kattavasti pääväylien varrella ja kaupunkien vilkkaimmilla sisääntuloväylillä. Viestisi tavoittaa ja ansaitsemansa huomion. Tavoitat autoilijat valtakunnallisesti tai voit kohdistaa viestisi alueittain, toimipisteesi läheisyyteen.

 

Impact - Keskustassa ja Ostoksilla

Kaupungit ovat kesäisin pullollaan elämää. Kaupunkilaiset kokoontuvat viettämään aikaa lukuisiin puistoihin ja terasseille. Toiminnan ytimessä ja lähellä ostospaikkoja vaikuttaa keskustan monipuoliset mainoslaiteverkostomme. Mainoslaitteita on sijoiteltu keskusta-alueelle parhaimmille paikoille, josta mainoksesi tavoittaa niin jalankulkijat kuin autoilijatkin.

Kuluttajat tekevät satoja brändeihin liittyviä päätöksiä joka päivä, erityisesti kesällä. Kaupan sisällä kuluttaja on altis markkinointiviestinnälle ja haluaa saada ajankohtaista tietoa esimerkiksi tuoteuutuuksista ja tarjouksista. Kaupan sisällä mainostaminen on elintärkeää, sillä vain 10% tekee kauppalistan ja noudattaa sitä. (Lähde: Environment insights supermarkets, CC UK)

 

Fame - Kekseliäällä ja ajankohtaan sopivalla luovalla ratkaisulla varmistat huomioarvon

Parhaimmillaan ulkomainonta on näyttävää ja unohtumatonta. Ulkomainonta tuo tutkitusti brändeille mainetta ja brändit koetaan korkealuokkaisina. Suuret ulkomainospinnat mahdollistavat näyttävät, luovat ja yllätykselliset toteutukset, jotka erottavat brändin muiden joukosta. Helsinki-Vantaan lentoasemalla näyttävät ratkaisut tavoittavat ostovoimaisen ja uutuuksista kiinnostuneen kohderyhmän. Lentomatkustajat kiinnittävät huomiota ja omaksuvat tietoa kentällä olevista mainoksista, sekä tekevät niiden perusteella ostopäätöksiä (Airports Insights Study, Nielsen 2017).

Ulkomainonnalla luot ainutlaatuisia brändikokemuksia ja saat tutkitusti aikaan huomaamista (Lähde: CCS, Carat 2016). Näyttävillä ja suurilla mainosratkaisuilla takaat mainoksellesi pitkän muistijäljen.

 

Lisätietoja:

myyntijohtaja Ville Bergman
ville.bergman(a)clearchannel.fi
0207 312 043