News

17.3.2015

 

Kesällä 2014 tuotettiin onnistunut ABC-liikenneasemien jättitaulu-kampanja jonka vaikutus näkyi upeasti myyntitilastoissa. Tienvarsimainoksissa keskityttiin yksittäisiin À la Carte ruoka-annoksiin, jotka maistuvat autoilijoille taukopysähdyksillä.

Valtaväylillä ja kaupunkien keskeisillä sisääntuloreiteillä sijaitsevien jättitaulujen näyttävä mainospinta antaa loistavat mahdollisuudet huomatulle ulkomainoskampanjalle. Rauhallinen mediaympäristö antaa jättitaulujen mainoksille pitkän vaikutusajan. Jättitaulut sopivat sekä valtakunnalliseen, että alueelliseen mainontaan.

17.3.2015

 

Kun pimeän talven jälkeen aurinko tekee paluun, muuttuu monen kuluttajan asenne sitä myötä avoimemmaksi. Maalis-huhtikuussa näkyy mainonnan ostetussa määrässä selvä nousu joka jatkaa kohoamista tasaisesti kohti kesää.

17.3.2015

 

Finavia jatkaa asiakaskokemuksen kehittämistä Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Matkustajat voivat nyt levähtää kentällä yksityisyyttä ja rauhaa tarjoavissa GoSleep-uniputkissa. Helsinki-Vantaa tarjoaa palvelun ensimmäisenä Euroopassa ja Clear Channel mahdollistaa uniputkien brändäämisen yhteistyökumppaneille.

17.3.2015

 

Lapissa vielä lasketellaan keväthangilla mutta eteläisemmässä Suomessa kesä jo tekee tulon merkkejään kovaa vauhtia. Lämpömittari hipoo kymmentä astetta ja aurinko lämmittää kasvoja. Kevät on saapunut Suomeen etuajassa ja siten mökkireissutkin ovat jo ajankohtaisia.

11.2.2015

ABC-asemilla vietetään helmikuussa kahvikuuta. Tien varressa höyryävä kahvikuppi kutsuu väsyneen matkaajan poikkeamaan tauolle.

- Helmikuun hiihtolomaviikkoina koko Suomi on tien päällä. Mainoskampanjamme näkyvät ja kuuluvat eri medioissa kotoa myymälään asti. Ulkomainontaa hyödynnämme ohjaavana mainontana, jolla kuluttaja saadaan kääntämään autonsa nokka kohti lähimpää ABC:tä, kertoo SOK Median markkinointipäällikkö Jukka Virtanen.

11.2.2015

Vuosi 2014 oli ulkomainonnan toinen perättäinen kasvun vuosi. Ulkomainonta söi mainoskakusta ennätykselliset 3,8 prosenttia.

Ulkomainonnan markkinaosuus nousi viime vuonna 3,8 prosenttiin, selviää TNS Gallupin Ad Intelligencen julkaisemista luvuista. Vuonna 2013 ulkomainosala kasvoi 3,5 prosenttiin, ja nyt 2014 nähdään alalla toinen perättäinen ennätyksellisen kasvun vuosi.

11.2.2015

Digitaaliseen ulkomainontaan tulee suhtautua eri tavalla kuin perinteiseen ulkomainontaan, sanoo Posterscopen Adam Cherry. Vaikka ulkona nähtävissä printtimainoksissa on paljon yhtymäkohtia digitaalisiin ulkomainospaikkoihin, digitaalisuus tuo valtavasti uusia mahdollisuuksia, joista kaikkia mainostajat eivät ole vielä oivaltaneet.

11.2.2015

Clear Channelin uusi kulttuurikerho kokoontuu ensimmäisen kerran uudistetussa Kiasmassa Robert Mapplethorpen näyttelyyn. Kulttuurikerho on Clear Channelin asiakkaille ja yhteistyökumppaneille tarkoitettu verkosto, joka kutsutaan muutaman kerran vuodessa nauttimaan mielenkiintoisesta kulttuuritarjonnasta.