News

11.2.2015

ABC-asemilla vietetään helmikuussa kahvikuuta. Tien varressa höyryävä kahvikuppi kutsuu väsyneen matkaajan poikkeamaan tauolle.

- Helmikuun hiihtolomaviikkoina koko Suomi on tien päällä. Mainoskampanjamme näkyvät ja kuuluvat eri medioissa kotoa myymälään asti. Ulkomainontaa hyödynnämme ohjaavana mainontana, jolla kuluttaja saadaan kääntämään autonsa nokka kohti lähimpää ABC:tä, kertoo SOK Median markkinointipäällikkö Jukka Virtanen.

11.2.2015

Vuosi 2014 oli ulkomainonnan toinen perättäinen kasvun vuosi. Ulkomainonta söi mainoskakusta ennätykselliset 3,8 prosenttia.

Ulkomainonnan markkinaosuus nousi viime vuonna 3,8 prosenttiin, selviää TNS Gallupin Ad Intelligencen julkaisemista luvuista. Vuonna 2013 ulkomainosala kasvoi 3,5 prosenttiin, ja nyt 2014 nähdään alalla toinen perättäinen ennätyksellisen kasvun vuosi.

11.2.2015

Digitaaliseen ulkomainontaan tulee suhtautua eri tavalla kuin perinteiseen ulkomainontaan, sanoo Posterscopen Adam Cherry. Vaikka ulkona nähtävissä printtimainoksissa on paljon yhtymäkohtia digitaalisiin ulkomainospaikkoihin, digitaalisuus tuo valtavasti uusia mahdollisuuksia, joista kaikkia mainostajat eivät ole vielä oivaltaneet.

11.2.2015

Clear Channelin uusi kulttuurikerho kokoontuu ensimmäisen kerran uudistetussa Kiasmassa Robert Mapplethorpen näyttelyyn. Kulttuurikerho on Clear Channelin asiakkaille ja yhteistyökumppaneille tarkoitettu verkosto, joka kutsutaan muutaman kerran vuodessa nauttimaan mielenkiintoisesta kulttuuritarjonnasta.

11.2.2015

Autoteollisuuden toimintamallit ovat muuttuneet nopeasti: digitaalisista kanavista on tullut erottamaton osa auton hankintaa ja auton ostajat tekevät hankintapäätöksen aiempaa nopeammin. Autokauppiaalle tämä tarkoittaa sitä, että ostaja pitää tavoittaa oikea-aikaisesti ja sopivissa ympäristöissä. Mielikuvan siemen pitää silti kylvää hyvissä ajoin, jotta myyjän automerkki pääsee potentiaalisten ehdokkaiden joukkoon.

28.2.2014

38% kuluttajista on tehnyt mobiilihaun ulkomainoksen nähtyään. Mobiilin kohderyhmän kasvu ja kaupallinen kiinnostavuus ovat asioita, jotka on otettava huomioon nykypäivän mainonnansuunnittelussa. Lanseerasimme loppuvuodesta 2013 Suomen ensimmäisen kiinteällä mobiilikanavalla varustetun mainoslaiteverkoston nimellä Adshel 2.0. Nyt vihdoinkin talvistuneeseen maisemaan ja juuri matkamessujen alle nousi uusimman tuotteemme ensimmäinen kampanja ja seuraavalla viikolla toinen!

27.2.2014

Digitaalinen ulkomainonta on yksi kasvavimmista trendeistä maailmanlaajuisesti. Clear Channel Suomi on ollut tärkeässä roolissa kasvattamassa tätä markkinaa. Jo vuonna 2008 lanseerasimme Helsingin keskustan kaduille digitaalisten ulkomainoslaitteiden verkoston, joka oli ensimmäinen kadulla vaikuttava sarja maailmassa. Tuolloin Helsinkiin pystytettiin 25 pystyformaatin mainoslaitetta ja sittemmin verkosto on kasvanut myös muihin kaupunkeihin, maanteille, kauppakeskuksiin sekä Helsinki-Vantaan lentoasemalle.

1.1.2014

Clear Channelille valtakunnallinen digitaalinen Panorama- mainoslaiteverkosto

Clear Channel ja Elisa konserniin kuuluva Videra ovat sopineet uuden merkittävän digitaalisen ulkomainosmedian kehittämisestä Suomeen. Panoramaksi nimetty mainoslaiteverkosto kattaa nyt lanseerausvaiheessa noin 40 suurta keskimäärin 20m2 :n näyttöä maanteiden varsilla. Yhtiöiden tavoitteena on kaksinkertaistaa digitaalisten taulujen määrä sataan kuluvan vuoden loppuun mennessä. Sopimuksen mukaan Clear Channel kaupallistaa ja myy mainontaa Videran toimittamaan medianäyttö- ja palveluverkostoon.