Dynaaminen ulkomainonta huomataan

 

Uusien teknologioiden ja digitaalisen kehityksen myötä vuorovaikutus ihmisten kesken on lisääntynyt. Digitaalisessa ulkomainonnassa dynaamisten ratkaisuiden hyödyntäminen on kasvanut sitä mukaa, kun mainostajat ovat heränneet kuluttajien käyttäytymisen muutokseen ja ulkomainonnan kehittyneen teknologian hyödyntämiseen. Sosiaalinen verkostoituminen lisää myös mainostajan tarvetta käyttää viesteissään relevantteja, paikallisesti mukautettuja ja reaaliaikaisia viestejä

Dynaamiset viestit digitaalisessa ulkomainonnassa tuovat mainostajan viestille vahvaa läpimenovoimaa ja saavat aikaan erilaisia vuorovaikutustasoja. Clear Channel on ollut eturintamassa kehittämässä älykkäämpiä ulkomainonnan ratkaisuja jo vuodesta 2008.
 

Mitä on dynaaminen ulkomainonta

Dynaamisella ulkomainonnalla tarkoitetaan mainontaa, jossa mainosviestit rakentuvat reaaliaikaisesti ja dataan perustuen. Mainostaja voi määrittää haluamansa datan, esimerkiksi säätilan, maantieteellisen sijainnin, kellonajan, viikonpäivän tai varastotilanteen ohjaamaan mainonnan sisältöä.

Dynaamista ulkomainontaa voi tehdä Clear Channelin kaikissa digitaalisissa ulkomainoslaitteissa ja tavoittaa kuluttajat kauppojen sisällä ja kauppakeskuksissa ostopäätösten äärellä, kaupunkien keskustoissa tai liikenteessä.
 

Dynaamisen ulkomainonnan hyödyt mainostajalle

Mainonta tavoittaa potentiaalisen kohderyhmän juuri oikealla hetkellä sekä ajankohtaisella viestillä, jolloin se myös huomataan ja saa aikaan haluttua toimintaa. Peräti 62 % urbaaneista kuluttajista olisi kiinnostunut näkemään digitaalista ulkomainontaa, joka tarjoaa informaatiota liittyen heidän kyseiseen sijaintiinsa tai ajankohtaan.

Kontekstuaalisuus tekee mainonnasta tehokkaampaa. Tutkimusten mukaan kontekstuaaliset mainokset koetaan 32% merkittävämpinä, koska ne vetoavat tunteisiin ja 17 % kertoo muistavansa mainokset paremmin (Adshel Australia, the Context Effect 2015).
 

Esimerkkejä dynaamisista ulkomainoskampanjoista

Olemme yhdessä asiakkaidemme sekä yhteistyökumppaneidemme kanssa luoneet upeita mainosympäristöjä, joissa toteutetaan erittäin tehokkaita ja hurmaavia mainoskampanjoita. Parhaimmillaan kampanjat ovat temmanneet ihmiset mukaan tarinaan pelillä, mobiilipalveluilla tai vaikka kaupunkipyöriä käyttämällä.

Liikenneympäristö:

Kaupunkiympäristö

 

Ostoympäristö

 

Haluatko kuulla lisää? Ota meihin yhteyttä, tulemme mielellämme kertomaan lisää ja näyttämään hienoja toteutuksia, joita olemme jo tehneet.

Clear Channel Head of Marketing, Pilvi Rissanen, pilvi.rissanen@clearchannel.fi, puh. 0207 312 025