News

21.4.2017

Ulkomainonta jatkaa kasvuaan – mainonnan määrän laskiessa ulkomainonta kasvoi 3,5 prosenttia

Tuoreen Kantar TNS Ad Intelligencen julkistuksen mukaan mainospanostukset ulkomainonnassa jatkavat kasvuaan. Maaliskuussa ulkomainonnan kasvu on ollut 3,5 prosenttia. Kasvua tekivät myös kaupunki- ja noutolehdet, radiot, verkkomediat sekä elokuvamainonta.

Kokonaisuutena maaliskuussa mainonnan määrä laski 3,1 prosenttia vuoden 2016 maaliskuuhun verrattuna. Eniten panostukset vähenivät sanoma- ja aikakauslehdissä sekä televisiossa.

29.3.2017

 

Maailman parhaat taitoluistelijat ovat nyt Helsingissä ja taistelevat maailmanmestaruudesta.
Samoissa kisoissa jaetaan myös paikat vuoden 2018 talviolympialaisiin. Ensimmäistä kertaa suomalaisia edustajia
on mukana kaikissa lajeissa – tämä sopii mainiosti Suomen juhlavuoden teemaan.
Tänään 29.3.2017 Helsingin Hartwall Arenalla naisten lyhytohjelmalla alkanut kilpailu jatkuu avajaiasnäytöksellä kello 17.15.

20.3.2017

 

Illaksi pitäisi ostaa jotain ruokaa. Otat auton alle ja suuntaat lähintä isoa tietä pitkin kohti supermarkettia. Mitähän sitä söisi?
Ilta on jo pimenemässä, mutta tien varrelta hohtaa juuri se viesti, jota kaipaatkin: lähimarketissasi on lohimedaljongit tarjouksessa.
Tuohan on hyvä idea, ajattelet ja käännyt seuraavasta liittymästä marketin pihaan.

 

8.3.2017

Pitkään kasvussa ollut ulkomainonta digitalisoituu ennätysvauhtia. Clear Channel uskoo digitaaliseen tulevaisuuteen paitsi mainonnan kentällä, myös yhteiskunnassa yleisesti. Digitaalisen ulkomainonnan edelläkävijä näkeekin innovatiiviset mainonnan muodot osana modernin kaupunkikuvan rakentamista.
 
Clear Channel uskoo vahvasti digitaaliseen tulevaisuuteen

2.3.2017

The Grand Central - tavoita valtakunnallisesti yli puoli miljoonaa kontaktia viikoittain

Olemme asentaneet Helsingin päärautatieasemalle alueen suurimman digitaalisen mainosnäytön The Grand Centralin, joka muuttaa Suomen vilkkaimman paikan sinun portiksesi. Aseman läpi kulkee päivittäin jopa 240 000 ihmistä, joten The Grand Central on ehdottomasti Suomen näkyvin mainospaikka.
The Grand Central kertoo brändisi viestin sekä paikallisille työmatkustajille että suuremmalle yleisölle valtakunnallisesti - asemalta kuljetaan viikoittain yli 60 kaupunkiin.

24.2.2017

 

 Asiakas: Helsingin Kaupunginteatteri
 Kampanja-aika: 25.4.-21.8.2016
 Käytetyt pinnat: Pilarit, Pylväsbanderollit, Downtown digital
 Haaste: Tavoittaa kohderyhmä (45+) pelkällä  ulkomainonnalla

Mitä jos unohtaisit muut mainospinnat, ja panostaisit ulkomainontaan?
Helsingin Kaupunginteatterille tämä strategia toimi loistavasti: Komisario Palmu -näytökset rikkoivat Arena-näyttämön kaikkien aikojen katsojaennätykset, ja jokainen näytös oli lähes loppuunmyyty.
 

13.2.2017

 

Mainospilareilla on pitkä historia, ja niiden perimmäinen tarkoitus on ollut parantaa kaupunkiviihtyvyyttä. Tarina alkaa 1800-luvun Berliinistä, jossa kadut olivat täynnä repaleisia ja summanmutikassa liimattuja julisteita, eivätkä edes kaupungin puut säästyneet villiintyneeltä mainostamiselta.

31.1.2017

Ulkomainonta mediaryhmänä on kasvanut viimeisen kolmen vuoden aikana lähes 25 %. Samaan aikaan median kokonaismarkkina on pienentynyt. Clear Channelin mediamyynnin kasvu vuonna 2016 vastaa 80 %:a koko ulkomainosalan tilastoidusta kasvusta. Lisäksi yhtiön kontaktimäärien kasvu on nyt jatkunut 11. perättäisen vuoden ajan staattisissa ja lähes yhtä pitkään digitaalisissa mainosmuodoissa.
Lähde: Kantar TNS.