Piristynyt taloustilanne siivittää kauppakeskusten menestystä

Piristynyt taloustilanne ja kuluttajien vahva luottamus siivittävät kauppakeskukset vahvaan kasvuun niin myynnin kuin kävijämäärien osalta. kertoo Kauppakeskusbarometri, jonka toteutti KTI Kiinteistötieto Oy syyskuussa 2017, ja siihen vastasi 63 kauppakeskusammattilaista.

Näkyvyys kauppakeskuksissa lisää myyntiä

Vahva kaupungistuminen ja kauppakeskuksien keskeinen sijainti hyvien joukkoliikenneyhteyksien varrella tuovat kasvua kauppakeskuksille, erityisesti pääkaupunkiseudun suuret kauppakeskukset nähdään tulevaisuuden menestyjinä

Talouden piristyessä kuluttajat viihtyvät kauppakeskuksissa ja mainostajien näkyvyydelle on kysyntää. Tähän tarpeeseen vastaa Clear Channelin ainutlaatuinen, kauppakeskusten muodostama verkosto, joka on synnyttänyt kokonaan uuden mainonnan muodon: digitaalisen kauppakeskusmedian.

Kauppakeskusmedia koostuu jo lähes 40 kauppakeskuksesta 17 kaupungissa. Kauppakeskusmedian 391 digitaalista mainospintaa tavoittaa kuluttajat ostopäätöksen kannalta merkittävällä hetkellä ja digitaalisuus luo mainostajalle mahdollisuuksia toteuttaa näyttäviä ja reaaliaikaisia kampanjoita.

Tutustu Shopping Walls sekä Shopping Digital tuottesiimme>>

Ota yhteyttä myyntiimme niin suunnittelemme parhaan toteutuksen tarpeidesi ja tavoitteidesi mukaan!

Kauppakeskuksilla on vetovoimaa

Suomen kauppakeskusyhdityksen mukaan suomalaisten kauppakeskusten kokonaismyynti kasvoi 2,3 prosenttia vuoden 2018 ensimmäisellä neljänneksellä verrattuna edellisen vuoden vastaavaan ajanjaksoon. Myynti kasvoi nyt melko tasaisesti eri puolilla Suomea.

Kauppakeskusyhdityksen tiedotteen mukaan kauppakeskusten eri toimialoista voimakkaimmin kasvoi kauneus ja terveys. Etenkin pääkaupunkiseudun kauppakeskuksissa myös päivittäistavaramyynti kasvoi ripeästi vuoden ensimmäisellä neljänneksellä. Myös kahviloiden ja ravintoloiden kokonaismyynti jatkoi kasvuaan.

Kaupungistumisen megatrendit vaikuttavat myös kauppakeskuksiin, joihin hakeudutaan eri toimintojen pariin, kuten erilaisiin tapahtumiin. Parhaimmillaan kauppakeskukset kehittävät kaupunkikulttuuria ja kasvattavat kaupunkien vetovoimaa.