Suuret digipinnat mahdollistivat globaalin ilmiön

 

Helsingin Sanomien huippukokoukseen liittyvä The Land of free press-ulkomainoskampanja puhutti ja herätti huomiota laajasti.

Yhdysvaltojen presidentti Donald Trumpin ja Venäjän presidentti Vladimir Putinin tavatessa Suomessa Helsingin Sanomille tarjoutui mahdollisuus muistuttaa heitä riippumattoman journalismin merkityksestä demokraattisessa yhteiskunnassa. Helsingin Sanomat täytti huippukokousvieraiden saapumisreittien ulkomainospinnat lehden uutisotsikoilla presidenttien urien varrelta. Kaikkiaan julisteita on lähes 300.

Suomen medioiden lisäksi myös kansainvälinen media uutisoi kampanjasta aktiivisesti, ansaittuja mediaosumia kertyi 2 525 kpl jopa 47 maasta.

Newsweek: 300 BILLBOARDS TELL TRUMP AND PUTIN BEFORE HELSINKI SUMMIT: DON'T MUZZLE THE MEDIA
Huffington Post: Finnish Newspaper Targets Trump And Putin With Giant Billboards Lauding Free Press
ABC News: Trump, Putin mocked by Finnish newspaper billboards over freedom of the press

Estimoitu kokonaistavoittavus oli 1 103 114 577 ja sometavoittavuus 115 791 680.

Kampanja on erinomainen esimerkki digitaalisen ulkomainonnan vahvuuksien hyödyntämisestä. Helsingin Sanomien viesti puhutteli juuri ajankohtaisuudellaan ja kontekstuaalisuudellaan. Ilmiö oli syntynyt.

Lue lisää kampanjasta>>

Digitaalinen ulkomainonta tuo ajankohtaiset viestit tehokkaasti ulos

Digitaalisen ulkomainonnan vahvuus on ajankohtaisuus ja kontekstuaalisuuden tehokas hyödyntäminen. Mainonnassa kontekstuaalisuus koetaan merkittävänä, koska silloin viesti vetoaa tunteisiin ja se muistetaan paremmin - ihmiset ovat vastaanottavaisia merkitykselliselle ja ajankohtaiselle viestille. Clear Channelin digitaaliset mainospinnat sopivat erinomaisesti ajankohtaan liittyvään viestintään, kuten esimerkiksi erilaiset viestit eri vuorokauden aikana tai viikonloppuisin. Lisäksi Clear Channelin mainospinnat sijaitsevat tavoittavimmilla paikoilla ja mahdollistavat kampanjan huomaamisen.

Suuret digitaaliset mainospinnat ovat megatrendi

Clear Channelin digitaaliset mainospinnat ovat moderneja, huomiota herättäviä sekä dynaamisia. Clear Channel on pitkäjänteisesti kehittänyt digitaalista ulkomainontaa ja tulokset puhuvat puolestaan, esimerkiksi suuret digitaaliset mainospinnat ovat megatrendi, joiden huomioarvoa myös Helsingin Sanomat hyödynsi kampanjassaan. Suurten digitaalisten premium-mainospintojen visuaalisuus ja vahva huomioarvo luovat ainutlaatuisen estradin näyttävälle brändinrakennukselle tai viestinnälle. Vahvan visuaalisen huomioarvon lisäksi dynaamisen, digitaalisen mainonnan ketteryys antaa mahdollisuudet näkyä oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Digitaalinen ulkomainonta on valloittava ja varma media.