Ulkomainonta jatkaa vahvassa kasvussa

 

Ulkomainonta kasvoi peräti 12,7 % . Ulkomainonta oli  mediaryhmien toiseksi suurin kasvaja vuoden 2017 toisella kvartaalilla verrattuna vuoden 2016 aikaan. Tulos on huikea, sillä samaan aikaan mediamainonta laski -3,9 %. Eritysesti elintarvikkeiden mainostajat lisäsivät investointejaan ulkomainontaan peräti reilut 20 %.

-Ulkomainonta on nyt aikaisempaa lähempänä ostopaikkoja, jossa ostopäätökset tehdään. Pystymme tarjoamaan tavoittavat ratkaisut kuluttajan ostopolulla niin kivijalkaan kuin verkkoonkin, mainostajat ovat huomanneet tämän ja hyödyntävät ulkomainonnan vahvuuksia” iloitsee Ville Bergman, Clear Channelin myyntijohta.

Lähde: Kantar TNS, Mediamainonnan muutosmittari Heinäkuu 2017.