Ulkomainonta median vahvin kasvaja tammikuussa

Kun muut perinteiset mediat jatkavat laskuaan, ulkomainonta kipusi jälleen uuteen ennätykseen tammikuussa 2018. Ulkomainonta oli kaikista mediaryhmistä voimakkaimmassa kasvussa lähes 33% kasvuluvulla tammikuuhun 2017 verrattuna. Mediaryhmänä ulkomainonta on jo neljänneksi suurin jättäen muun muassa radion ja kaupunkilehdet taakseen.

Ulkomainonnan vahvuus ja jatkuvat kasvuluvut perustuvat sen erinomaiseen tavoittavuuteen ja ketteryyteen. Ulkomainontaa kohdataan päivittäin monissa eri tilanteissa; työmatkalla, ostoksilla ja vapaa-ajalla. Digitaalisten verkostojen laajeneminen tuo mainostajille lisää mahdollisuuksia kohderyhmän tavoittamiseksi oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa, oikeanlaisella viestillä.

- Kaupungistuminen tukee ulkomainonnan kasvua, meidän kontaktimme kasvavat vuosittain pirstoutumisen sijaan. Lisäksi olemme tuoneet mainostajille uusia mahdollisuuksia kuluttajan puhuttelemiseen, kuten S-ryhmän marketeissa olevan Store-mainosmedian. Uusia keinoja tehdä ulkomainontaa ja olla läsnä tuovat myös kaupunkipyörät, jotka laajenevat tänä vuonna myös Espooseen ja Turkuun, kommentoi myyntijohtaja Ville Bergman kasvun aikaansaajia.

Clear Channel Suomi on markkinoiden johtaja digitaalisessa ulkomainonnassa. Digitaalinen ulkomainosverkosto tavoittaa maanteillä, kaupunkien keskustoissa, kauppakeskuksissa sekä S-ryhmän päivittäistavaramyymälöissä Uudenmaan alueella.

Lisätietoja:

Clear Channel Myynti 0207 312 010

sales(a)clearchannel.fi

Lähde: Kantar TNS Ad Intelligence