Mainonta ruokakaupassa toimii

Mainonta ruokakaupassa ohjaa ostopäätöksiä

Supermarketit ovat mainostajalle ideaali ympäristö tavoittaa kuluttajat säännöllisesti. 

Clear Channel UK:n suorittaman GPS-teknologiaa hyödyntävän onlinekyselyn tuloksien mukaan 80% kuluttajista käy supermarketissa kerran viikossa kunnon ostoksilla ja suurin osa piipahtaa tämän lisäksi vielä tekemässä ”täydentäviä ostoksia” kahdesti viikossa.

Kaksi kolmesta keskustelee uusista tuotteista ja tarjouksista perheen tai kumppanin kanssa käydessään päivittäistavaraostoksilla. Varsinaista kauppalistaa ei ole enää monellakaan ja vaikka olisi niin harva enää pitäytyy siinä. Kaupalliset viestit vaikuttavat ostoslistaan ja 69% sanookin ostavansa enemmän tuotteita kuin oli suunnitellut.

Mainonta ostoympäristössä toimii

Ostopäätökseen on helppo vaikuttaa mainonnalla ja siihen suhtaudutaan positiivisesti. 60% ihmisistä sanoo valitsevansa todennäköisemmin mainostetun brändin tuotteen ja jopa 39% kertoi juuri toimineensa niin.

Päivittäistavaramyymälöiden yhteydessä olevissa mainostauluissa halutaan erityisesti nähdä ruokiin (57%) ja juomiin (39%) liittyvää mainontaa, sillä niitä supermarketeista enimmäkseen myös ostetaan. Elintarviketuotteiden ohella myös terveystuotteet, muoti, elektroniikka ja kosmetiikka kiinnostavat.

Digitaalinen myymälämedia koetaan myös hyväksi informaatiolähteeksi, 72% haluaa nähdä niissä mainontaa uusista tuotteista ja tarjouksista. 56% puolestaan haluaisi kommunikoida digitaalisen näytön kanssa. Puolet tutkimukseen osallistuneista pitäisi ajankohtaisesta toimituksellisesta sisällöstä ja 43% sosiaalisen median päivityksistä liittyen tuotteisiin tai tarjouksiin.

Keskustelu muiden ihmisten kanssa jatkuu vielä supermarketin ulkopuolellakin; yli puolet keskustelee tuotteista/tarjouksista tai suosittelee uusia tuotteita ystävilleen tai perheelleen.

Haluatko kuulla lisää? Ota yhteyttä!