Matkustusympäristö

Visit Yyteri aktivoi aisteja lentoasemalla

Visit Pori houkutteli lentomatkustajia Yyteriin äänimarkkinointia sisältävällä kampanjallaan. Lentoasema on monipuolinen mediaympäristö, jossa brändit voivat kohdata kattavasti erilaisia sidosryhmiä. Jo lyhytaikainen näkyvyys lentoasemalla auttaa tavoittamaan suuren ja ostovoimaisen yleisön valtakunnallisesti sekä kansainvälisesti, joten lentoasemamainonta on erinomainen valinta kampanjan tehostamiseksi. 

Asiakas: Visit Pori​
Kampanja-aika: 4.2.-3.3.2019​
Käytetyt pinnat: Business Panorama (sisälsi äänimainontaa) sekä Premium Traveller

Katso hauska ja mieleenpainuva kampanjavideo artikkelin lopusta! 

Riviera-mainoksella pyrittiin muistuttamaan lentomatkustajia lähellä olevasta, houkuttelevasta kotimaisesta lomakohteesta eli Yyteristä. Noin kuukauden pituinen lentoasemakampanja tavoitti lähes kolme miljoonaa silmäparia. Business Panorama -verkostomme toimi tarinankerronnan alustana ja laajempana bränditunnettuuden luojana. Äänimainontaa sisältävä mainos herätti ohikulkijoiden huomion Terminaali 2:n vilkkaimmalla kauppa- ja palvelukäytävällä. Mainontaa tukemaan valittiin myös lentoaseman kattavin digitaalinen verkosto Premium Traveller, jossa näytettiin taktinen, tiiviimpi mainosviesti. 

”Toteutimme porilaisella asenteella ja huumorilla säestetyn Visit Yyteri -kampanjan, joka viesti lentoaseman matkustajille Yyteristä mahdollisuutena erilaisen Suomi-matkailun kohteena. Lentoasemalla on helmikuussa paljon työmatkailijoita sekä talvilomalle lähtijöitä. Kyseisellä kotimaan matkailukampanjalla tavoiteltiin kotimaisia, mutta myös vaihtomatkustajia, joille seuraava matkakohde voisi hyvinkin olla Rivieran kaltainen rantakohde Porista,” kertoo Visit Porin markkinointipäällikkö Tiina Lehtonen. 

Ulkomainonta tehostaa muita mediakanavia

Lentoasemamainonta valittiin osaksi Visit Porin Riviera-kampanjaa, jotta brändi voisi tavoittaa lentomatkustajat tehokkaasti. Ulkomainonta onkin erinomainen valinta monien mediakanavien rinnalle ja sen on todettu tuovan online-hakuihin erityisen voimakkaan vaikutuksen (+54 %).1 Niin ikään Facebookin oman tutkimuksen mukaan ulkomainonta todettiin kaikista parhaimmaksi mediakanavaksi sosiaalisen median rinnalle lisäten ostoaikomuksia +15 %.2

Taktinen mainonta lentoasemalla kannattaa

Lomamatkalle lähdetään hyvillä mielin ja silloin ollaan myös valmiita käyttämään tavanomaista enemmän rahaa. Lentoasemalla vietetään keskimäärin 2 tuntia aikaa, jolloin mainos myös kohdataan usein. Lomamatkalle lähdetään hyvillä mielin ja silloin ollaan myös valmiita käyttämään tavanomaista enemmän rahaa. 

Mainoksesi nähdään positiivisessa mielentilassa ja se jää mieleen: 
70 % matkustajista3 pitävät lentoasemaa hyvänä mainosympäristönä ja 50 % matkustajista3 muistaa spontaanisti lentoasemalla nähdyn mainoksen.

 

LÄHTEET
1) Rapport. Standing on the Shoulders of Giants. 2019.  
2) Facebook IQ: Maximize Reach With Out-of-Home and Facebook Campaigns in EMEA. 2019.
3) Clear Channel & ToinenPHD, Airport study in Finland 2013

 

 

Tutustu airport-tuotteisiinkatso video

Matkustusympäristö - lue asiakastarinoita

Vuoden jaetuin ulkomainos – #myhelsinkiairport

Matkustusympäristö

Vuoden jaetuin ulkomainos – #myhelsinkiairport

Finavia toteutti yhdessä TWBA\Helsingin ja Clear Channelin kanssa luovan kampanjan, josta syntyi...
Lue lisää
Mall of Triplan lanseeraus ulkomainosverkostossamme

Matkustusympäristö

Mall of Triplan lanseeraus ulkomainosverkostossamme

Mall of Tripla avasi ovensa lokakuussa Helsingin Pasilassa ja uusi kaupunkikeskus lanseerattiin...
Lue lisää
Taksi Helsingin ulkomainoskampanjat viestivät luotettavuudesta

Matkustusympäristö

Taksi Helsingin ulkomainoskampanjat viestivät luotettavuudesta

Taksi Helsinki on kääntänyt katseet puoleensa kaupungin vilinässä ja lentokentän hälinässä –...
Lue lisää