Digitaalinen mainonta, Store Digital, Ostosympäristö, Mainonnan toimivuus

3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Suomalaiset rakastavat jäätelöä – kuulumme jäätelönsyöjien kärkimaihin ja kesällä jäätelönkulutus on huipussaan. 3 Kaveria päätti hyödyntää tätä otollista aikaa ja lanseerasi ensimmäisen ulkomainoskampanjansa S-ryhmän päivittäistavarakaupoissa. Kampanjan ajoitus oli loistava, sillä uudet jäätelöpuikot saatiin kuluttajille tutuiksi juuri ennen kesähelteiden ja varsinaisen jäätelökauden alkua. 


Asiakas:
3 Kaveria
Tavoite: Kampanjan tavoitteena oli tuoda 3 Kaverin kevään uudet jäätelöpuikot ihmisten tietoisuuteen pääkaupunkiseudulla.
Kampanja-aika: 8.-24.5.2020 ja 1.6.-7.6.2020



3 Kaveria on raivannut tiensä suomalaisten sydämiin. Rakastettu jäätelöbrändi on aikaisemmin hyödyntänyt lähinnä sosiaalista mediaa sekä lehtiartikkeleja markkinoinnissaan. Tänä kesänä kuvaan astui ulkomainonta, jonka avulla uutuustuotteet saatiin lanseerattua isosti koko kansan tietoisuuteen.

Laajasta mainosvalikoimastamme mainosratkaisuksi valikoitui Store Digitalin HOK-sarja, joka mahdollistaa kuluttajien tavoittamisen S-ryhmän päivittäistavarakaupoissa jopa 10:ssä eri kaupungissa.

”Hyödynsimme ulkomainontaa ensimmäistä kertaa, ja päädyimme Store Digitaliin, koska halusimme päästä lähelle asiakasta sekä ostohetkeä", kertoo Anna Wikholm, markkinointivastaava, 3 Kaveria. 

Valtakunnallinen myymälämediamme on erinomainen mainosvalinta kesään, sillä päivittäistavarakaupoissa asioidaan riippumatta siitä, missä tai miten kuluttajat kesäänsä viettävät.
68 %1 suomalaisista käy ruokakaupassa useammin kuin kerran viikossa ja valtaosa heistä (63 %)
2 asioi pääasiallisesti juuri S-ryhmän kaupoissa. Verkostomme tavoittaakin kokonaisuudessaan huikeat 32 miljoonaa kontaktia viikossa.

Digitaalinen mainosverkosto kaupan sisällä vaikuttaa tutkitusti tuotteen myyntiin, ja se on toimiva kanava tuotteen tunnettuuden, markkinaosuuden sekä myynnin kasvattamiseksi.

  • 86 % suomalaisista kertoo kiinnittäneensä huomiota ruokakaupassa näkyvään mainontaan.
  • 44 % vastaajista kertoo ostaneensa jonkin myymälänäytöllä mainostetun tuotteen.
  • 40 % vastaajista toivoisi mainosnäyttöjen kertovan uutuustuotteista.1

Tehokas keino puhutella kuluttajaa juuri ostopäätöksen äärellä

Kesällä monien sesonkituotteiden myynti lisääntyy huomattavasti ja houkuttelevia uutuustuotteita ilmestyy valtavasti valikoimiin. On arvioitu, että kuluttaja näkee 40 minuutin kauppareissun aikana jopa 500 hintaviestiä: tämä tarkoittaa 125 viestiä minuutissa ja 2 viestiä sekunnissa.3

Hyödyntämällä Store Digital -mainospintoja voit varmistaa sen, että kuluttaja muistaa juuri sinun brändisi tuotehyllyn ääreen astuessaan. Näkyvyys ostohetkellä kannattaa, sillä jopa 67 % tuotevalinnoista tehdään vasta kaupassa.1


Myymälässä olevat mainokset ovat paras keino vaikuttaa ostopäätökseen:

  • 63 % suomalaisista kertoo myymälässä olevien mainosten vaikuttavan ostopäätökseen.
  • 54 % suomalaisista kertoo tuote-esittelyiden olevien mainosten vaikuttavan ostopäätökseen.
  • 16 % suomalaisista kertoo ostoskärryssä olevien mainosten vaikuttavan ostopäätökseen.2

Myymälämainonta oli positiivinen kokemus myös 3 Kaverille:

"Käyttäisin ulkomainontaa jatkossakin, varsinkin sellaisten tuotteiden kohdalla, jotka haluan kerralla saattaa isomman yleisön tietoisuuteen. Yhteistyö Clear Channelin kanssa on ollut erittäin sujuvaa ja asiakaslähtöistä”, Anna Wikholm kertoo.


lataa store digital -opas

 

Kesä 2020 – houkuttelevin ulkomainoskesä koskaan

Kesäsesonki on mainostajalle erinomaista aikaa, sillä kesä saa ihmiset vapautumaan: 68 % kertoo olevansa elämyshakuisempia, 63 % spontaanimpia ja 45 % kertoo tekevänsä kesällä enemmän heräteostoksia.4 
 
Kesä 2020 on ainutlaatuisen houkutteleva aika kokeilla ulkomainontaa, sillä kevään poikkeustilanteen takia monet suomalaiset ovat vaihtaneet ulkomaanmatkasuunnitelmat kesälomaan Suomessa. Tästä syystä uskomme, että ulkomainonta tavoittaa ennennäkemättömän määrän kuluttajia tänä kesänä. Usean ennusteen mukaan suomalaiset tulevat matkustamaan ja kuluttamaan ennätysmäärän Suomessa − nyt todella kannattaa panostaa ulkomainontaan! 
 

Jotta voisimme tehdä tästä kesästä vieläkin houkuttelevamman ulkomainoskesän, tarjoamme nopeimmille asiakkaille rajoitetusti tutustumistarjouksia. Ota yhteyttä ja suunnitellaan yhdessä kesän houkuttelevin mainoskampanja! 

Tutustu kesään sopiviin uutuustuotteisiin OTA YHTEYTTÄ

 


LÄHTEET
1. Consumer Compass Oy. Clear Channel. Ostopolkututkimus 2018 Kohderyhmä: N1040, Väestö 18-69
2. Tietokanta: Kantar Mind, tammi-kesä 2018. Päivittäistavarat. Kohderyhmä: Väestö 15-74, est. 3 801 000.
3. Clear Channel UK: the Science of Supermarkets, 2018
4. Suomalaisen Työn Liitto: Kesätutkimus 2014

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Kun luova aineisto toimii, myynti vetää – Atrian kanafileiden myynti kasvoi 43 %

Digitaalinen mainonta

Kun luova aineisto toimii, myynti vetää – Atrian kanafileiden myynti kasvoi 43 %

Atria Suomi Oy halusi kampanjassaan kertoa, että kaikki kanatuotteet voidaan jäljittää...
Lue lisää
Luova SodaStream-kampanja herätti ostokiinnostuksen

Digitaalinen mainonta

Luova SodaStream-kampanja herätti ostokiinnostuksen

Maailman johtavan kuplavesien valmistajan SodaStreamin selkeät ja hyväntuuliset ulkomainokset...
Lue lisää
HelsinkiMission kohdennettu kampanja puhutteli yksinäisyydestä mykistävästi

Digitaalinen mainonta

HelsinkiMission kohdennettu kampanja puhutteli yksinäisyydestä mykistävästi

HelsinkiMission Jotta vastassa olisi ihminen -varainhankintakampanjassa hyödynnettiin...
Lue lisää

Store Digital - lue asiakastarinoita

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Store Digital

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Perunapohjaiset sipsit ovat meille arkipäivää, mutta Estrellan toteuttama ulkomainoskampanja...
Lue lisää
Vönerin uutuustuote tuotiin esille näyttävästi ulkomainonnan keinoin

Store Digital

Vönerin uutuustuote tuotiin esille näyttävästi ulkomainonnan keinoin

Vöner toteuttaa näyttäviä ulkomainoskampanjoita katukuvassa. Yrityksen ensimmäisen...
Lue lisää
Luova SodaStream-kampanja herätti ostokiinnostuksen

Store Digital

Luova SodaStream-kampanja herätti ostokiinnostuksen

Maailman johtavan kuplavesien valmistajan SodaStreamin selkeät ja hyväntuuliset ulkomainokset...
Lue lisää

Ostosympäristö - lue asiakastarinoita

Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Ostosympäristö

Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Ulkomainonta valittiin mukaan Vallilan mainoskampanjaan, sillä sen avulla voidaan saada laaja...
Lue lisää
SF FILM ILAHDUTTI INTERAKTIIVISELLA KAMPANJATOTEUTUKSELLA

Ostosympäristö

SF FILM ILAHDUTTI INTERAKTIIVISELLA KAMPANJATOTEUTUKSELLA

SF Film toi digitaaliset värityskuvat Kauppakeskus Kampin kävijöiden kokeiltavaksi Late Lammas:...
Lue lisää
Lumenen ”Löydä uusi luottomeikkivoiteesi” –kampanja

Ostosympäristö

Lumenen ”Löydä uusi luottomeikkivoiteesi” –kampanja

Clear Channel lisäsi huomioarvoa erikoistoteutuksella LUMENEN TAAVOITTAVA ERIKOISTOTEUTUS ”Löydä...
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Mainonnan toimivuus

Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Digitaalisella ulkomainonnalla ihmisten tietoisuuteen − Lemonsoft Oy mainosti menestyksekkäästi...
Lue lisää
Ohjelmallisesti ostettu Moovyn kampanja saavutti autoilijat tehokkaasti

Mainonnan toimivuus

Ohjelmallisesti ostettu Moovyn kampanja saavutti autoilijat tehokkaasti

Finnparkin kampanja pysäköintisovellus Moovysta toteutettiin ulkomainonnan ohjelmallisen ostamisen...
Lue lisää
Kotipizza tunnistaa ulkomainonnan roolin yhä tarkemmin

Mainonnan toimivuus

Kotipizza tunnistaa ulkomainonnan roolin yhä tarkemmin

Kotipizzalla otettiin käyttöön mainonnnan ROI:ta mittaava työkalu, jolla todennettiin jo aiemmin...
Lue lisää