Canary Islands Tourism yhdisti nerokkaasti eurooppalaisia vaivaavan kolean säätilanteen osaksi omaa kampanjaansa ja toi asian kuluttajien tietoisuuteen hyödyntämällä dynaamista sääkohdennettua ulkomainontaa. Lopputuloksena syntyi menestyvä kokonaisuus, johon sekä mainostaja itse että kohdeyleisö olivat tyytyväisiä.
Asiakas: Canary Islands Tourism
Kampanjan tavoite: Mainostaa aurinkomatkaa talviaikaan Euroopan markkinoilla
Kohderyhmä: Kylmään kyllästyneet eurooppalaiset
Mainospinnat: Downtown Digital Metropolitan ja Shopping Digital Metropolitan
Kampanjan ajankohta: 28.11.2022-11.12.2022
Canary Islands Tourism omasi dynaamisella kampanjallaan yksinkertaiseen tavoitteen – mainostaa matkaa auringon pariin Euroopan talvisilla markkinoilla. Kampanjassa pyrittiin vetoamaan kuluttajien tunteisiin nostamalla esiin kolme kylmän arjen tavanomaista ärsykettä.
Escape the colds, escape the routines, escape the crowds
Kampanjan rakenne oli yksinkertainen, mutta tehokas. Idea kampanjaan saatiin toistamalla viime vuoden onnistunut kampanja, pyrkimyksenä parantaa tuloksia entisestään. Ajatuksena oli kohdentaa mainontaa närkästystä herättävän sään ja viikonpäivien mukaan, hyödyntämällä digitaalisia mainospintoja sekä niiden dynaamisia mahdollisuuksia.
Arkisin mainoksilla pyrittiin rohkaisemaanihmisiä poikkeamaan rutiineistaan, pakkassäällä pakenemaan kylmää ja viikonloppujen ostosruuhkissa karkaamaan väenpaljoutta. Ottamalla kiintopisteiksi nämä kolme tekijää mainonta saatiin kohdistettua oikealle yleisölle oikeaan aikaan.
Tutustu mainonnan tarkempaan kohdentamiseen
Onnistunut kokonaisuus hyödyttää mainostajaa sekä kohdeyleisöä
Luovuus ja erottuvuus – dynaamisen ulkomainonnan kannalta kaksi tärkeää tekijää – nousivat kampanjassa vahvasti esille. Mainos herätti huomiota harmaassa talvisäässä värikkäällä ulkoasullaan ja houkuttavilla rantakuvilla.
Sääkohdennuksen avulla pystyttiin vetoamaan kylmästä kärsiviin kuluttajiin, kun sää oli viestille otollisin eli pakkasen aikaan. Hyvin ajastettua materiaalia käytettiin pääviestiä tukevana elementtinä vaihdellen riippuen siitä, elettinkö arkiviikkoa tai viikonloppua. Kokonaisuus oli lämpöä uhkuva ja rentouttavia mielikuvia herättävä.
Dynaaminen ulkomainonta avaa rajattomia mahdollisuuksia
Oli kyse säätilanteesta, ajasta tai paikasta, dynaaminen ulkomainonta avaa rajattomia mahdollisuuksia eri markkinointitarkoituksiin. Canary Islands Tourism ei suinkaan ole ainoa dynaamisia elementtejä kampanjassaan hyödyntävä tekijä. Jo useampi toimija on pyrkinyt menestyen parantamaan näkyvyyttään ja tunnettuuttaan luovilla, uniikeilla ratkaisuillamme. Tutustu lisää dynaamisen ulkomainonnan etuihin ja siihen, miten me Clear Channelilla voimme parantaa yrityksesi näkyvyyttä brändillesi sopivin keinoin.
Lue lisää dynaamisesta ulkomainonnasta