Digitaalinen mainonta, Erikoistoteutus, Liikenneympäristö

Valio Oltermanni muistutti liikenneturvasta näyttävästi

Valio Oltermanni halusi tehostaa liikenneturvallisuuskampanjaansa mahdollisimman vaikuttavasti, juuri siellä missä se olisi kaikkein merkityksellisintä. Tavoitteena oli kiinnittää autoilijoiden huomio nopeusrajoitusten tärkeyteen, kun lapset alkavat taas olla osa päivittäistä liikennettä. Kampanja hyödynsi Panorama-mainosverkostoa, joka toi kampanjan näkyväksi kouluvuoden alussa, erottuvilla digitaalisilla näytöillä. Katso video upeasta toteutuksesta


Asiakas: Valio Oltermanni

Kampanjan tavoite: Kannustaa autoilijoita huomioimaan nopeusrajoitukset entistä huolellisemmin ja muistuttaa, että koululaiset tulevat jälleen osaksi liikennettä

Kohderyhmä: Autolla liikkuvat lapsiperheet

Kampanjan ajankohta: 7.8. - 13.8.


Muitakin pieniä liikenteessä -kampanja oli näyttävästi esillä Suomen koulujen alkamisviikoilla. Osana kampanjaa hyödynnettiin myös valtakunnallista Panorama-mainosverkostoa, jonka isot digitaaliset näytöt mahdollistavat interaktiiviset erikoistoteutukset.

Kampanjassa käytettyihin Panorama-mainosnäyttöihin asennettiin nopeustutkat, jotka tunnistivat ohiajaneiden autoilijoiden tilannenopeuden. Tutkan mittaaman lukeman perusteella mainosnäytön Herra Oltermanni -hahmo aktivoitui, ja kehotti kuskia joko hidastamaan vauhtia tai kiitti oikeasta ajonopeudesta. Mainoslaitteet teipattiin lisäksi Oltermannin keltaisella brändivärillä huomioarvon maksimoimiseksi.

 

Valtakunnallista näkyvyyttä

Kampanja aloitettiin jo päivä ennen koulujen alkamista ja viikon ajan se näkyi laajalti ympäri Suomen. Erikoistoteutuksen lisäksi kampanjassa hyödynnettiin yhteensä 60 isoa mediapintaa, jotka sijaitsevat kaupunkien välittömässä läheisyydessä vilkkaiden teiden varsilla. Kampanja herätti ihastusta vastuullisuudellaan ja kekseliäisyydellään, minkä johdosta se sai ansaittua näkyvyyttä useissa eri medioissa. 

 

Ainutlaatuisia kohtaamisia kuluttajan ja brändin välillä

Vuorovaikutus kuluttajan ja brändin välillä on nyt helpompaa kuin koskaan aikaisemmin. Vasta muutamissa kampanjoissa on hyödynnetty interaktiivisia keinoja, joten voit näyttäytyä niiden avulla innovatiivisena edelläkävijänä.

 

Vuorovaikutteisen viestinnän avulla herätät huomion, jäät paremmin mieleen ja kasvatat asiakkaiden sitoutuneisuutta.

 


Tutkitusti erinomainen keino tavoittaa kuluttajat ostosmatkan varrella

Tutkimuksen mukaan mainonta teiden varsilla huomataan ja suuret mainostaulut tienvarressa muistetaan hyvin1. Tienvarsimainonta on hyvä keino tavoittaa kuluttaja ostosmatkan varrella. 68 % suomalaisista käy ostoksilla autolla ja lapsiperheillä luku on vielä korkeampi, 80 %2. Automatkalla myös keskustellaan paljon ostoksista sekä tulevista hankkeista. Ostopolkututkimuksemme2 mukaan 70 % vastaajista on keskustellut ostoksista autossa viimeisen kuukauden aikana.


Automatkalla kohdattava ulkomainonta onkin erinomainen keino herättää ostokiinnostus. Kun mainontaan yhdistetään digitaalisen ulkomainonnan vahvuudet, kampanjan vetovoima ja huomioarvo kasvaa yhä entisestään.

 


LÄHTEET
1: CCS, Carat 2016

2: Clear Channel, Ostopolkututkimus 2018

 

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Luokkakokous 3 -elokuva − 15 minutes of fame

Digitaalinen mainonta

Luokkakokous 3 -elokuva − 15 minutes of fame

Suomalaisen komediatuotannon johtotähdet palaavat valkokankaalle, kun Luokkakokous 3 -elokuva saa...
Lue lisää
Samsungin vaikuttava lanseerauskampanja hyödynsi tunnettua ääntä

Digitaalinen mainonta

Samsungin vaikuttava lanseerauskampanja hyödynsi tunnettua ääntä

Samsung lanseesari uuden Samsung Music Galaxy -tapahtumakonseptinsa yhteistyössä artisti Isac...
Lue lisää
Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Digitaalinen mainonta

Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Valveen suunnittelema Katu Ei Ole Koti -kampanja Sininauhasäätiölle keräsi varoja kodittomille...
Lue lisää

Erikoistoteutus - lue asiakastarinoita

Oda hyödynsi muraalitaidetta ulkomainonnassaan

Erikoistoteutus

Oda hyödynsi muraalitaidetta ulkomainonnassaan

Ruoan verkkokauppa, Oda, toteutti luovan ja näyttävän ulkomainonnan erikoistoteutuksen. Odan...
Lue lisää
Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Erikoistoteutus

Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Helsinki on jo pullollaan monipuolista ravintolatarjontaa, mutta ravintoloitsijat Jarkko Myllymäki...
Lue lisää
Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Erikoistoteutus

Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Oddlygood® brändin värikäs ja houkutteleva 3D-ulkomainoskampanja lisäsi ostointoa kohderyhmässään....
Lue lisää

Liikenneympäristö - lue asiakastarinoita

Kotipizzan herkullinen Jättitaulu-kampanja houkutteli Kotzonen ääreen

Liikenneympäristö

Kotipizzan herkullinen Jättitaulu-kampanja houkutteli Kotzonen ääreen

Kotipizza on toteuttanut herkullisen Jättitaulu-kampanjan jo useana kesänä peräkkäin. Kampanjan...
Lue lisää
Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Liikenneympäristö

Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Bolt.Works kampanjoi näkyvästi Clear Channelin mainosverkostossa kevään ja kesän 2020 aikana...
Lue lisää
SBS Discovery Finland – The Voice

Liikenneympäristö

SBS Discovery Finland – The Voice

Maailman ensimmäinen ulkomainostaulukampanja dynaamisilla, reaaliaikaisesti päivittyneillä...
Lue lisää