Digitaalinen mainonta, Erikoistoteutus, Liikenneympäristö

Valio Oltermanni muistutti liikenneturvasta näyttävästi

Valio Oltermanni halusi tehostaa liikenneturvallisuuskampanjaansa mahdollisimman vaikuttavasti, juuri siellä missä se olisi kaikkein merkityksellisintä. Tavoitteena oli kiinnittää autoilijoiden huomio nopeusrajoitusten tärkeyteen, kun lapset alkavat taas olla osa päivittäistä liikennettä. Kampanja hyödynsi Panorama-mainosverkostoa, joka toi kampanjan näkyväksi kouluvuoden alussa, erottuvilla digitaalisilla näytöillä. Katso video upeasta toteutuksesta


Asiakas: Valio Oltermanni

Kampanjan tavoite: Kannustaa autoilijoita huomioimaan nopeusrajoitukset entistä huolellisemmin ja muistuttaa, että koululaiset tulevat jälleen osaksi liikennettä

Kohderyhmä: Autolla liikkuvat lapsiperheet

Kampanjan ajankohta: 7.8. - 13.8.


Muitakin pieniä liikenteessä -kampanja oli näyttävästi esillä Suomen koulujen alkamisviikoilla. Osana kampanjaa hyödynnettiin myös valtakunnallista Panorama-mainosverkostoa, jonka isot digitaaliset näytöt mahdollistavat interaktiiviset erikoistoteutukset.

Kampanjassa käytettyihin Panorama-mainosnäyttöihin asennettiin nopeustutkat, jotka tunnistivat ohiajaneiden autoilijoiden tilannenopeuden. Tutkan mittaaman lukeman perusteella mainosnäytön Herra Oltermanni -hahmo aktivoitui, ja kehotti kuskia joko hidastamaan vauhtia tai kiitti oikeasta ajonopeudesta. Mainoslaitteet teipattiin lisäksi Oltermannin keltaisella brändivärillä huomioarvon maksimoimiseksi.

 

Valtakunnallista näkyvyyttä

Kampanja aloitettiin jo päivä ennen koulujen alkamista ja viikon ajan se näkyi laajalti ympäri Suomen. Erikoistoteutuksen lisäksi kampanjassa hyödynnettiin yhteensä 60 isoa mediapintaa, jotka sijaitsevat kaupunkien välittömässä läheisyydessä vilkkaiden teiden varsilla. Kampanja herätti ihastusta vastuullisuudellaan ja kekseliäisyydellään, minkä johdosta se sai ansaittua näkyvyyttä useissa eri medioissa. 

 

Ainutlaatuisia kohtaamisia kuluttajan ja brändin välillä

Vuorovaikutus kuluttajan ja brändin välillä on nyt helpompaa kuin koskaan aikaisemmin. Vasta muutamissa kampanjoissa on hyödynnetty interaktiivisia keinoja, joten voit näyttäytyä niiden avulla innovatiivisena edelläkävijänä.

 

Vuorovaikutteisen viestinnän avulla herätät huomion, jäät paremmin mieleen ja kasvatat asiakkaiden sitoutuneisuutta.

 


Tutkitusti erinomainen keino tavoittaa kuluttajat ostosmatkan varrella

Tutkimuksen mukaan mainonta teiden varsilla huomataan ja suuret mainostaulut tienvarressa muistetaan hyvin1. Tienvarsimainonta on hyvä keino tavoittaa kuluttaja ostosmatkan varrella. 68 % suomalaisista käy ostoksilla autolla ja lapsiperheillä luku on vielä korkeampi, 80 %2. Automatkalla myös keskustellaan paljon ostoksista sekä tulevista hankkeista. Ostopolkututkimuksemme2 mukaan 70 % vastaajista on keskustellut ostoksista autossa viimeisen kuukauden aikana.


Automatkalla kohdattava ulkomainonta onkin erinomainen keino herättää ostokiinnostus. Kun mainontaan yhdistetään digitaalisen ulkomainonnan vahvuudet, kampanjan vetovoima ja huomioarvo kasvaa yhä entisestään.

 


LÄHTEET
1: CCS, Carat 2016

2: Clear Channel, Ostopolkututkimus 2018

 

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Samsungin lanseerauskampanja loisti 3D-toteutuksellaan

Digitaalinen mainonta

Samsungin lanseerauskampanja loisti 3D-toteutuksellaan

Samsung toteutti näyttävän lanseerauskampanjan uuden Samsung Galaxy S22 -sarjan johdosta. Kampanjan...
Lue lisää
HOK-Elannon dynaaminen kampanja mukautui Suomen arvaamattomaan säähän

Digitaalinen mainonta

HOK-Elannon dynaaminen kampanja mukautui Suomen arvaamattomaan säähän

HOK-Elannon Terassikesä -kampanja houkutteli kaupunkilaisia ravintoloidensa terasseille sään mukaan...
Lue lisää
Kotipizza tunnistaa ulkomainonnan roolin yhä tarkemmin

Digitaalinen mainonta

Kotipizza tunnistaa ulkomainonnan roolin yhä tarkemmin

Kotipizzalla otettiin käyttöön mainonnnan ROI:ta mittaava työkalu, jolla todennettiin jo aiemmin...
Lue lisää

Erikoistoteutus - lue asiakastarinoita

Hau-Hau Championin erikoistoteutus tarjosi koirille mahdollisuuden maistaa ruokaa ennen ostopäätöstä

Erikoistoteutus

Hau-Hau Championin erikoistoteutus tarjosi koirille mahdollisuuden maistaa ruokaa ennen ostopäätöstä

Hau-Hau Championin innovatiivinen erikoitustoteutus Helsingin Kauppakeskus Kampissa tarjosi...
Lue lisää
Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Erikoistoteutus

Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Helsinki on jo pullollaan monipuolista ravintolatarjontaa, mutta ravintoloitsijat Jarkko Myllymäki...
Lue lisää
Ronald McDonald Talon interaktiivinen ulkomainonta moninkertaisti lahjoitukset

Erikoistoteutus

Ronald McDonald Talon interaktiivinen ulkomainonta moninkertaisti lahjoitukset

Ronald McDonald Talo toteutti lapsen oikeuksien viikolla koskettavan ulkomainoskampanjan, joka...
Lue lisää

Liikenneympäristö - lue asiakastarinoita

Bolt.Worksin pitkäaikainen näkyvyys tuotti upeita tuloksia

Liikenneympäristö

Bolt.Worksin pitkäaikainen näkyvyys tuotti upeita tuloksia

Henkilöstövuokrausyritys Bolt.Works on kampanjoinut näyttävästi jo parin vuoden ajan Clear...
Lue lisää
Kotipizza tunnistaa ulkomainonnan roolin yhä tarkemmin

Liikenneympäristö

Kotipizza tunnistaa ulkomainonnan roolin yhä tarkemmin

Kotipizzalla otettiin käyttöön mainonnnan ROI:ta mittaava työkalu, jolla todennettiin jo aiemmin...
Lue lisää
Nesteen ja Sherpan kampanjan jokaisessa vaiheessa käytettiin tekoälyä

Liikenneympäristö

Nesteen ja Sherpan kampanjan jokaisessa vaiheessa käytettiin tekoälyä

Nesteen kampanja toteutettiin luova toimisto Sherpan kanssa alusta loppuun tekoälyä hyödyntäen....
Lue lisää