Paikallisratkaisut, Kauppakeskusmedia

Skanssi valitsi dynaamisen ulkomainoskampanjan tukemaan lanseerausta

Kauppakeskus Skanssi toteutti ison lanseerauskampanjan syksyn puolivälissä, minkä tavoitteena oli luoda tunnettuutta uudelle kauppakeskuslahjakortille. Kampanjassa hyödynnettiin Kauppakeskus Skanssin Shopping Digital -mediapintoja, joilla dynaaminen aineisto herätti kampanjan eloon. 

Asiakas: Kauppakeskus Skanssi

Kampanja tavoite: Luoda tunnettuutta uudelle kauppakeskuslahjakortille

Kampanjan kohderyhmä: Kauppakeskus Skanssin asiakkaat

Kampanjan ajankohta: 6.-10.10.2021

Media: Shopping Digital - Skanssi

 

Kauppakeskus Skanssi lanseerasi alkusyksystä uuden kauppakeskuslahjakortin monikanavaisella markkinointikampanjalla. Kampanjan pääkohderyhmäksi valikoitui kauppakeskuksen asiakkaat ja vaikutusalueen asukkaat. Markkinointimix rakentui ulkomainonnan, printin, sosiaalisen median ja digitaalisen markkinoinnin yhdistelmästä.

Tiesitkö, että...

  • 45 % älypuhelimien omistajista on tehnyt toimenpiteen ulkomainonnan ansiosta¹
  • Yhdistetty digitaalinen ja fyysinen läsnäolo voi auttaa brändejä kasvattamaan myyntiä +32 %²
  • 53 % ihmisistä ymmärtää paremmin ympäristöä huomioivan mainoksen³?
  •  

Yksi Skanssin kampanja-aktiviteeteista oli fyysinen Onnenpyörä, jossa palkintona oli kauppakeskuslahjakortteja. Kohderyhmän tavoittamiseksi kauppakeskuksessa Skanssi hyödynsi koko kauppakeskuksen kattavaa Shopping Digital -mediaverkostoa. Mainosten viestit vaihtelivat ajankohtien mukaan ja näin ollen ne olivat aina vastaanottajalle ajankohtaisia ja puhuttelevia. Kauppakeskuksen kävijät kiinnittivät kampanjaan hyvin huomiota ja aktiviteettiin osallistumisprosentti oli korkea.

 

”Halusimme luoda uuden Skanssi-lahjakortin lanseerauksesta näyttävän ja tavoittavan kampanjan. Kohderyhmän ja tavoitteiden saavuttamiseksi valitsimme yhdeksi kanavaksi Skanssin sisädigiscreenit, joissa näytettyjen mainosten sisällöt olivat täysin räätälöityjä sijainnin ja ajankohdan mukaisesti. Tavoitteenamme oli saada mahdollisimman moni kävijöistämme osallistumaan Onnenpyörä-aktiviteettiin ja siksi mainoksiin luotiin dynaaminen kello, joka alkoi laskemaan aikaa alas seuraavan pyöritysvuoron alkuun. Tämä innosti kävijöitämme hakeutumaan onnenpyörän viereen ja houkutteli suuren määrän ihmisiä myös ympärille.” kertoo Kauppakeskus Skanssin markkinointikoordinaattori Laura Lehto.

 

HTML-aineiston mahdollisuudet dynaamisessa kampanjassa

Skanssi toteutti Shopping Digital -mainospinnoissa olevan ulkomainoskampanjan HTML-aineistopohjaisena. HTML-formaatti mahdollistaa monen elementin tuomisen yhteen aineistoon, kuten eri taustavaihtoehdot, vaihtuvat tekstit, logot tai vaikka juuri laskurin. HTML-aineiston koodiin määritellään muuttuvien elementtien säännöt ja aineiston koko eri mediapinnoissa, jolloin aineisto skaalautuu eri kokoisiin mediapintoihin sopivaksi. Näin viesti rakentuu sääntöjen pohjalta halutun mukaiseksi haluttuna ajankohtana. Skanssin ulkomainoskampanjassa käytettiin kolmea vaihtuvaa viestiä riippuen Onnenpyörä-aktiviteetin alkamisajankohdasta ja laskuri, joka näytti jäljellä olevan ajan seuraavaan pyöräytyshetkeen.

 

Lataa dynaamisen HTML-aineiston pikaopas ja inspiroidu ≫

Tutustu lisää, kuinka toteuttaa houkutteleva dynaaminen kampanja ≫

 

Mediapinta Skanssin kauppakeskuksessa

 

Skanssin kauppakeskuksen mainoskuvia

 

Laadukkaan yhteistyön tuloksena onnistunut vauhdikas kampanja

Dynaaminen mainoskampanja Shopping Digital -mediapinnoilla toi huomiota uudelle kauppakeskuslahjakortille ja countdown-kellon käyttö jatkunee seuraavissa sopivissa kampanjoissa myös vastaisuudessa.

"Yhteistyö Clear Channelin kanssa on aina mukavaa, mutkatonta ja joustavaa." Laura kertoo lopuksi.

 

 

Lataa HTML -aineiston pikaopas

 


LÄHTEET:
¹TGI 2020; Touchpoints 2018.
²Analytic Partners “ROI Genome Report: Omnichannel and a Brave New World”, 2020.
³Posterscope, The Dynamic Difference, 2013

Paikallisratkaisut - lue asiakastarinoita

Ainacomin dynaaminen kampanja toi suuren huomioarvon halutussa kohderyhmässä

Paikallisratkaisut

Ainacomin dynaaminen kampanja toi suuren huomioarvon halutussa kohderyhmässä

AinaCom toteutti dynaamisen kampanjan, jossa Ainacomin viesti päivittyi reaaliaikaisesti...
Lue lisää
Lidl täyttää katumainostaulut leivonnaisilla

Paikallisratkaisut

Lidl täyttää katumainostaulut leivonnaisilla

Lidlin paistotuotteet näkyivät luovalla tavalla Clear Channelin Adshel ja Pilari mainoslaitteissa....
Lue lisää
HOK-Elannon dynaaminen kampanja mukautui Suomen arvaamattomaan säähän

Paikallisratkaisut

HOK-Elannon dynaaminen kampanja mukautui Suomen arvaamattomaan säähän

HOK-Elannon Terassikesä -kampanja houkutteli kaupunkilaisia ravintoloidensa terasseille sään mukaan...
Lue lisää

Kauppakeskusmedia - lue asiakastarinoita

Ääni yhdistyi liikkuvaan kuvaan James Bond -elokuvan lanseerauksessa

Kauppakeskusmedia

Ääni yhdistyi liikkuvaan kuvaan James Bond -elokuvan lanseerauksessa

Clear Channelin ja Mall Voicen yhteistyössä toteutetussa Bond-elokuvan lanseerauskampanjassa...
Lue lisää
Ulkomainoskampanja kasvatti Elisan myymäläkävijämääriä 6,3 %

Kauppakeskusmedia

Ulkomainoskampanja kasvatti Elisan myymäläkävijämääriä 6,3 %

Elisa halusi todentaa ulkomainonnan vaikutuksen myymäläkävijämääriin. ToinenPHD tutki, kuinka...
Lue lisää
Samsungin lanseerauskampanja loisti 3D-toteutuksellaan

Kauppakeskusmedia

Samsungin lanseerauskampanja loisti 3D-toteutuksellaan

Samsung toteutti näyttävän lanseerauskampanjan uuden Samsung Galaxy S22 -sarjan johdosta. Kampanjan...
Lue lisää