Kauppakeskus Skanssi toteutti ison lanseerauskampanjan syksyn puolivälissä, minkä tavoitteena oli luoda tunnettuutta uudelle kauppakeskuslahjakortille. Kampanjassa hyödynnettiin Kauppakeskus Skanssin Shopping Digital -mediapintoja, joilla dynaaminen aineisto herätti kampanjan eloon.
Asiakas: Kauppakeskus Skanssi
Kampanja tavoite: Luoda tunnettuutta uudelle kauppakeskuslahjakortille
Kampanjan kohderyhmä: Kauppakeskus Skanssin asiakkaat
Kampanjan ajankohta: 6.-10.10.2021
Media: Shopping Digital - Skanssi
Kauppakeskus Skanssi lanseerasi alkusyksystä uuden kauppakeskuslahjakortin monikanavaisella markkinointikampanjalla. Kampanjan pääkohderyhmäksi valikoitui kauppakeskuksen asiakkaat ja vaikutusalueen asukkaat. Markkinointimix rakentui ulkomainonnan, printin, sosiaalisen median ja digitaalisen markkinoinnin yhdistelmästä.
Tiesitkö, että...
- 45 % älypuhelimien omistajista on tehnyt toimenpiteen ulkomainonnan ansiosta¹
- Yhdistetty digitaalinen ja fyysinen läsnäolo voi auttaa brändejä kasvattamaan myyntiä +32 %²
- 53 % ihmisistä ymmärtää paremmin ympäristöä huomioivan mainoksen³?
Yksi Skanssin kampanja-aktiviteeteista oli fyysinen Onnenpyörä, jossa palkintona oli kauppakeskuslahjakortteja. Kohderyhmän tavoittamiseksi kauppakeskuksessa Skanssi hyödynsi koko kauppakeskuksen kattavaa Shopping Digital -mediaverkostoa. Mainosten viestit vaihtelivat ajankohtien mukaan ja näin ollen ne olivat aina vastaanottajalle ajankohtaisia ja puhuttelevia. Kauppakeskuksen kävijät kiinnittivät kampanjaan hyvin huomiota ja aktiviteettiin osallistumisprosentti oli korkea.
”Halusimme luoda uuden Skanssi-lahjakortin lanseerauksesta näyttävän ja tavoittavan kampanjan. Kohderyhmän ja tavoitteiden saavuttamiseksi valitsimme yhdeksi kanavaksi Skanssin sisädigiscreenit, joissa näytettyjen mainosten sisällöt olivat täysin räätälöityjä sijainnin ja ajankohdan mukaisesti. Tavoitteenamme oli saada mahdollisimman moni kävijöistämme osallistumaan Onnenpyörä-aktiviteettiin ja siksi mainoksiin luotiin dynaaminen kello, joka alkoi laskemaan aikaa alas seuraavan pyöritysvuoron alkuun. Tämä innosti kävijöitämme hakeutumaan onnenpyörän viereen ja houkutteli suuren määrän ihmisiä myös ympärille.” kertoo Kauppakeskus Skanssin markkinointikoordinaattori Laura Lehto.
HTML-aineiston mahdollisuudet dynaamisessa kampanjassa
Skanssi toteutti Shopping Digital -mainospinnoissa olevan ulkomainoskampanjan HTML-aineistopohjaisena. HTML-formaatti mahdollistaa monen elementin tuomisen yhteen aineistoon, kuten eri taustavaihtoehdot, vaihtuvat tekstit, logot tai vaikka juuri laskurin. HTML-aineiston koodiin määritellään muuttuvien elementtien säännöt ja aineiston koko eri mediapinnoissa, jolloin aineisto skaalautuu eri kokoisiin mediapintoihin sopivaksi. Näin viesti rakentuu sääntöjen pohjalta halutun mukaiseksi haluttuna ajankohtana. Skanssin ulkomainoskampanjassa käytettiin kolmea vaihtuvaa viestiä riippuen Onnenpyörä-aktiviteetin alkamisajankohdasta ja laskuri, joka näytti jäljellä olevan ajan seuraavaan pyöräytyshetkeen.
Lataa dynaamisen HTML-aineiston pikaopas ja inspiroidu ≫
Tutustu lisää, kuinka toteuttaa houkutteleva dynaaminen kampanja ≫
Laadukkaan yhteistyön tuloksena onnistunut vauhdikas kampanja
Dynaaminen mainoskampanja Shopping Digital -mediapinnoilla toi huomiota uudelle kauppakeskuslahjakortille ja countdown-kellon käyttö jatkunee seuraavissa sopivissa kampanjoissa myös vastaisuudessa.
"Yhteistyö Clear Channelin kanssa on aina mukavaa, mutkatonta ja joustavaa." Laura kertoo lopuksi.
¹TGI 2020; Touchpoints 2018.