Digitaalinen mainonta, Dynaaminen, Erikoistoteutus, Kauppakeskusmedia, Mainonnan toimivuus

Ronald McDonald Talon interaktiivinen ulkomainonta moninkertaisti lahjoitukset

Ronald McDonald Talo toteutti lapsen oikeuksien viikolla koskettavan ulkomainoskampanjan, joka korosti perheen läsnäolon merkitystä sairaalassa olevan lapsen elämässä. Kampanja oli onnistunut esimerkki siitä, miten teknologia, visuaalinen yksinkertaisuus ja koskettava viesti voidaan yhdistää vaikuttavaksi kokonaisuudeksi.


Asiakas: Ronald McDonald Talo

Kampanjan pääviesti: nostaa esille vanhempien läsnäolon tärkeys lapselle erityisesti sairaalassa

Kohderyhmä: vanhemmat

Mainospinnat: Shopping Digital

Kampanjan ajankohta: marraskuu 2024


 

”Missään muualla lapsi ei tarvitse omaa perhettään niin paljon kuin sairaalassa”, toteaa Johanna Huhtariihi Ronald McDonald Lastentalosäätiöstä.

Tämä viesti linkitettiin Dentsu Creativen toimesta Ronald McDonald Talon toimintaan, joka on tarkoitettu kodinomaiseen asumiseen perheille, joiden lapsi on vakavasti sairas ja hoidossa Helsingissä Uudessa lastensairaalassa, mutta oma koti on kaukana.

 

Interaktiivinen erikoistoteutus pysäytti katsojat – aktivointien määrä yli kaksinkertaistui

Digitaalinen ulkomainonta tarjosi täydellisen alustan kampanjan tavoitteiden saavuttamiseen. Interaktiivinen mainospinta reagoi katsojaan niin, että aluksi ruudulla näkyi surullinen lapsi, ja mainos kehotti astumaan lähemmäs. Kun henkilö lähestyi näyttöä, lapsen ilme muuttui hymyileväksi, ja ruudulle ilmestyi teksti: "Lähellä ololla on suuri vaikutus". 

”Interaktiivinen näyttö reagoi lähestyvään katsojaan mahdollisimman luonnollisesti, mikä teki kokemuksesta entistä vaikuttavamman”, kertoo Jarmo Juhala, Project Director, Dentsulta.

 

Tulokset osoittavat interaktiivisen mainonnan vaikuttavuuden: interaktiivinen näyttö aktivoitui 2,17 kertaa useammin kampanjaviikon aikana verrattuna keskimäärin viikon aikana käynnistettyihin näyttöihin.

 

Kampanjaviikon aikana lahjoituksia tehtiin 3,7 kertaa enemmän kuin keskimäärin

Mainoksessa esiintyvän QR-koodin kautta katsoja pääsi lahjoittamaan Ronald McDonald Talon toiminnan tukemiseen. Voimakas viesti yhdistettynä konkreettiseen kehoitteeseen tarjosi yleisölle mahdollisuuden osallistua tärkeän asian edistämiseen. 

 

”Huomioarvo paranee, kun mainos pysäyttää katsojan ja herättää reaktion”, Johanna Huhtariihi kertoo.

 

Yhteistyökumppanit, kuten interaktiivisesta tekniikasta vastannut Inuits ja kuvatuotannosta vastannut Tonto Helsinki, mahdollistivat erikoistoteutuksen teknisen ja visuaalisen onnistumisen. Kampanja oli esillä Kauppakeskus Kampissa ja Mall Of Triplassa, joissa se tavoitti odotettua suuremman yleisön.

 

Toteutus keräsi positiivista palautetta ja herätti keskustelua

Kampanja herätti runsaasti positiivista huomiota niin sosiaalisessa mediassa kuin suoraan säätiön kautta saaduissa palautteissa.

”Palautteessa on kiitelty mainoksen sanomaa ja sitä, kuinka hyvin luova idea liittyy juuri meidän toimintaamme, Johanna Huhtariihi kertoo.

"Olemme saaneet paljon myönteistä huomiota ja palautetta. Sekä tärkeän asian välittämisen että käyttäjäkokemuksen osalta tämä on ollut hieno onnistuminen", Jarmo Juhala lisää.

Kampanjan onnistuminen vahvisti, kuinka tärkeä rooli ulkomainonnalla voi olla paitsi huomion kiinnittämisessä myös tunteiden herättämisessä ja tärkeän sanoman välittämisessä. 

 

 

Katso video toteutuksesta:

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin

Digitaalinen mainonta

Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin

Maaliskuussa 2020 Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin hyperlokaaleilla...
Lue lisää
Lumoral esittäytyi näyttävästi vaikuttavalla ulkomainoskampanjalla

Digitaalinen mainonta

Lumoral esittäytyi näyttävästi vaikuttavalla ulkomainoskampanjalla

Koite Health Oy:n uusi innovaatio Lumoral esiteltiin yleisölle Helsingin ydinkeskustan näyttävillä...
Lue lisää
Luova SodaStream-kampanja herätti ostokiinnostuksen

Digitaalinen mainonta

Luova SodaStream-kampanja herätti ostokiinnostuksen

Maailman johtavan kuplavesien valmistajan SodaStreamin selkeät ja hyväntuuliset ulkomainokset...
Lue lisää

Dynaaminen - lue asiakastarinoita

Myllyn dynaaminen ulkomainoskampanja ilahdutti

Dynaaminen

Myllyn dynaaminen ulkomainoskampanja ilahdutti

Kauppakeskus Mylly, BCaster ja Clear Channel osallistuivat ulkomainonnan pilottihankkeeseen, jossa...
Lue lisää
Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Dynaaminen

Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Helsinki on jo pullollaan monipuolista ravintolatarjontaa, mutta ravintoloitsijat Jarkko Myllymäki...
Lue lisää
#syöulkona-kampanja valloitti pääkaupunkiseudun katukuvassa kesällä

Dynaaminen

#syöulkona-kampanja valloitti pääkaupunkiseudun katukuvassa kesällä

#syöulkona-kampanjassa oli mukana yli 200 ravintolaa omalla mainoksellaan. Suuren suosion...
Lue lisää

Erikoistoteutus - lue asiakastarinoita

Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Erikoistoteutus

Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Dynaamiset kampanjat jäävät takuulla mieleen, sillä ne erottuvat kekseliäisyydellään ja...
Lue lisää
Oda hyödynsi muraalitaidetta ulkomainonnassaan

Erikoistoteutus

Oda hyödynsi muraalitaidetta ulkomainonnassaan

Ruoan verkkokauppa, Oda, toteutti luovan ja näyttävän ulkomainonnan erikoistoteutuksen. Odan...
Lue lisää
Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Erikoistoteutus

Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Oddlygood® brändin värikäs ja houkutteleva 3D-ulkomainoskampanja lisäsi ostointoa kohderyhmässään....
Lue lisää

Kauppakeskusmedia - lue asiakastarinoita

Samsungin lanseerauskampanja loisti 3D-toteutuksellaan

Kauppakeskusmedia

Samsungin lanseerauskampanja loisti 3D-toteutuksellaan

Samsung toteutti näyttävän lanseerauskampanjan uuden Samsung Galaxy S22 -sarjan johdosta. Kampanjan...
Lue lisää
Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Kauppakeskusmedia

Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Ulkomainonta valittiin mukaan Vallilan mainoskampanjaan, sillä sen avulla voidaan saada laaja...
Lue lisää
Skanssi valitsi dynaamisen ulkomainoskampanjan tukemaan lanseerausta

Kauppakeskusmedia

Skanssi valitsi dynaamisen ulkomainoskampanjan tukemaan lanseerausta

Kauppakeskus Skanssi toteutti ison lanseerauskampanjan syksyn puolivälissä, minkä tavoitteena oli...
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Bolt.Worksin pitkäaikainen näkyvyys tuotti upeita tuloksia

Mainonnan toimivuus

Bolt.Worksin pitkäaikainen näkyvyys tuotti upeita tuloksia

Henkilöstövuokrausyritys Bolt.Works on kampanjoinut näyttävästi jo parin vuoden ajan Clear...
Lue lisää
Ohjelmallisesti ostettu Moovyn kampanja saavutti autoilijat tehokkaasti

Mainonnan toimivuus

Ohjelmallisesti ostettu Moovyn kampanja saavutti autoilijat tehokkaasti

Finnparkin kampanja pysäköintisovellus Moovysta toteutettiin ulkomainonnan ohjelmallisen ostamisen...
Lue lisää
Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Mainonnan toimivuus

Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Valveen suunnittelema Katu Ei Ole Koti -kampanja Sininauhasäätiölle keräsi varoja kodittomille...
Lue lisää