Digitaalinen mainonta, Dynaaminen, Erikoistoteutus, Kauppakeskusmedia, Mainonnan toimivuus

Ronald McDonald Talo kosketti vanhempia interaktiivisella ulkomainonnalla

Ronald McDonald Talo toteutti lapsen oikeuksien viikolla koskettavan ulkomainoskampanjan, joka korosti perheen läsnäolon merkitystä sairaalassa olevan lapsen elämässä. Kampanja oli onnistunut esimerkki siitä, miten teknologia, visuaalinen yksinkertaisuus ja koskettava viesti voidaan yhdistää vaikuttavaksi kokonaisuudeksi.


Asiakas: Ronald McDonald Talo

Kampanjan pääviesti: nostaa esille vanhempien läsnäolon tärkeys lapselle erityisesti sairaalassa

Kohderyhmä: vanhemmat

Mainospinnat: Shopping Digital

Kampanjan ajankohta: marraskuu 2024


 

”Missään muualla lapsi ei tarvitse omaa perhettään niin paljon kuin sairaalassa”, toteaa Johanna Huhtariihi Ronald McDonald Lastentalosäätiöstä.

Tämä viesti linkitettiin Dentsu Creativen toimesta Ronald McDonald Talon toimintaan, joka on tarkoitettu kodinomaiseen asumiseen perheille, joiden lapsi on vakavasti sairas ja hoidossa Helsingissä Uudessa lastensairaalassa, mutta oma koti on kaukana.

 

Interaktiivinen erikoistoteutus konkretisoi viestin pysäyttävällä tavalla

Digitaalinen ulkomainonta tarjosi täydellisen alustan kampanjan tavoitteiden saavuttamiseen. Interaktiivinen mainospinta reagoi katsojaan niin, että aluksi ruudulla näkyi surullinen lapsi, ja mainos kehotti astumaan lähemmäs. Kun henkilö lähestyi näyttöä, lapsen ilme muuttui hymyileväksi, ja ruudulle ilmestyi teksti: "Lähellä ololla on suuri vaikutus". 

”Interaktiivinen näyttö reagoi lähestyvään katsojaan mahdollisimman luonnollisesti, mikä teki kokemuksesta entistä vaikuttavamman”, kertoo Jarmo Juhala, Project Director, Dentsulta.

 

Mainoksessa esiintyvän QR-koodin kautta katsoja pääsi lahjoittamaan Ronald McDonald Talon toiminnan tukemiseen. Voimakas viesti yhdistettynä konkreettiseen kehoitteeseen tarjosi yleisölle mahdollisuuden osallistua tärkeän asian edistämiseen.

 

”Huomioarvo paranee, kun mainos pysäyttää katsojan ja herättää reaktion”, Johanna Huhtariihi kertoo.

 

Yhteistyökumppanit, kuten interaktiivisesta tekniikasta vastannut Inuits ja kuvatuotannosta vastannut Tonto Helsinki, mahdollistivat erikoistoteutuksen teknisen ja visuaalisen onnistumisen. Kampanja oli esillä Kauppakeskus Kampissa ja Mall Of Triplassa, joissa se tavoitti odotettua suuremman yleisön.

 

Toteutus keräsi positiivista palautetta ja herätti keskustelua

Kampanja herätti runsaasti positiivista huomiota niin sosiaalisessa mediassa kuin suoraan säätiön kautta saaduissa palautteissa.

”Palautteessa on kiitelty mainoksen sanomaa ja sitä, kuinka hyvin luova idea liittyy juuri meidän toimintaamme, Johanna Huhtariihi kertoo.

"Olemme saaneet paljon myönteistä huomiota ja palautetta. Sekä tärkeän asian välittämisen että käyttäjäkokemuksen osalta tämä on ollut hieno onnistuminen", Jarmo Juhala lisää.

Kampanjan onnistuminen vahvisti, kuinka tärkeä rooli ulkomainonnalla voi olla paitsi huomion kiinnittämisessä myös tunteiden herättämisessä ja tärkeän sanoman välittämisessä. 

 

Katso video toteutuksesta:

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Digitaalinen mainonta

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Perunapohjaiset sipsit ovat meille arkipäivää, mutta Estrellan toteuttama ulkomainoskampanja...
Lue lisää
L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

Digitaalinen mainonta

L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

L'Oréalin uutuustuote Telescopic Lift lanseerattiin näyttävästi kauppakeskusympäristössä....
Lue lisää
Kun luova aineisto toimii, myynti vetää – Atrian kanafileiden myynti kasvoi 43 %

Digitaalinen mainonta

Kun luova aineisto toimii, myynti vetää – Atrian kanafileiden myynti kasvoi 43 %

Atria Suomi Oy halusi kampanjassaan kertoa, että kaikki kanatuotteet voidaan jäljittää...
Lue lisää

Dynaaminen - lue asiakastarinoita

#syöulkona-kampanja valloitti pääkaupunkiseudun katukuvassa kesällä

Dynaaminen

#syöulkona-kampanja valloitti pääkaupunkiseudun katukuvassa kesällä

#syöulkona-kampanjassa oli mukana yli 200 ravintolaa omalla mainoksellaan. Suuren suosion...
Lue lisää
Canary Islands Tourism inspiroi karkaamaan etelän lämpöön

Dynaaminen

Canary Islands Tourism inspiroi karkaamaan etelän lämpöön

Canary Islands Tourism yhdisti nerokkaasti eurooppalaisia vaivaavan kolean säätilanteen osaksi omaa...
Lue lisää
Myllyn dynaaminen ulkomainoskampanja ilahdutti

Dynaaminen

Myllyn dynaaminen ulkomainoskampanja ilahdutti

Kauppakeskus Mylly, BCaster ja Clear Channel osallistuivat ulkomainonnan pilottihankkeeseen, jossa...
Lue lisää

Erikoistoteutus - lue asiakastarinoita

Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Erikoistoteutus

Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Mustin ja Mirrin puhutteleva erikoistoteutus herätti huomiota uudenvuodenaattona Musiikkitalon...
Lue lisää
Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Erikoistoteutus

Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Oddlygood® brändin värikäs ja houkutteleva 3D-ulkomainoskampanja lisäsi ostointoa kohderyhmässään....
Lue lisää
Oda hyödynsi muraalitaidetta ulkomainonnassaan

Erikoistoteutus

Oda hyödynsi muraalitaidetta ulkomainonnassaan

Ruoan verkkokauppa, Oda, toteutti luovan ja näyttävän ulkomainonnan erikoistoteutuksen. Odan...
Lue lisää

Kauppakeskusmedia - lue asiakastarinoita

L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

Kauppakeskusmedia

L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

L'Oréalin uutuustuote Revitalift Clinical Vitamin C Serum lanseerattiin upealla 3D-toteutuksella....
Lue lisää
L'ORÉAL Maybelline New Yorkin kampanja ihastutti kauppakeskuksissa

Kauppakeskusmedia

L'ORÉAL Maybelline New Yorkin kampanja ihastutti kauppakeskuksissa

Clear Channelin ja Mall Voicen yhteistyössä toteutetussa L'oréal Maybelline New Yorkin uuden...
Lue lisää
Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Kauppakeskusmedia

Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Ulkomainonta valittiin mukaan Vallilan mainoskampanjaan, sillä sen avulla voidaan saada laaja...
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Software Saunan kampanja tavoitti tehokkaasti lentoasemalla

Mainonnan toimivuus

Software Saunan kampanja tavoitti tehokkaasti lentoasemalla

Software Sauna valitsi uniikin ja kohderyhmänsä tavoittavan lentoaseman ympäristön...
Lue lisää
Lux Helsingin valoteos elävöittää katukuvaa Musiikkitalon seinällä

Mainonnan toimivuus

Lux Helsingin valoteos elävöittää katukuvaa Musiikkitalon seinällä

Valotaidefestivaali Lux Helsingin aikaan Musiikkitalon seinää koristaa SPECTRUM, tekoälypohjainen...
Lue lisää
Kun luova aineisto toimii, myynti vetää – Atrian kanafileiden myynti kasvoi 43 %

Mainonnan toimivuus

Kun luova aineisto toimii, myynti vetää – Atrian kanafileiden myynti kasvoi 43 %

Atria Suomi Oy halusi kampanjassaan kertoa, että kaikki kanatuotteet voidaan jäljittää...
Lue lisää