GoGolf toteutti ulkomainoskampanjan loppuvuonna, joka keräsi runsaasti huomiota ja onnistui upeasti peilaten tavoitteisiin. Mainonta lisäsi kävijöitä Euroopan moderneimpaan golfin harjoittelukeskukseen, joka sijaitsee Espoon Kerassa. Onnistuneeseen kampanjaan vaikutti useita tekijöitä – lue lisää miksi GoGolf valitsi ulkomainonnan osaksi kampanjaansa.
Asiakas: GoGolf
Kampanja tavoite: Aktivoida espoolaiset viihtymään myös talvella golfin parissa, sekä toimipisteen tunnettuuden lisääminen
Kohderyhmä: Golfarit ja viihde-elämyksistä kiinnostuneet ihmiset
Mainospinnat: Shopping Digital -verkosto
GoGolf on Euroopan moderneimpaan golfin harjoittelukeskukseen luokiteltu viihde-elämysten kohde Espoon Kerassa. GoGolf Lounge tarjoaa loistavat harjoittelumahdollisuudet kaikille lähtötasosta riippumatta ympäri vuoden. Markkinoinnin keinoin halutaan vahvistaa viestiä, että kyseessä on matalan kynnyksen viihdekeskus, eikä pelkästään ammattigolfareille tarkoitettu kohde.
Viihdekeskus pitää sisällään muun muassa golfareiden modernin olohuoneen, 11 golfsimulaattoria, yli 20 lyöntipaikkaa sekä viihtyisän Heineken Loungen. GoGolfissa valmennetaan myös lähes 1000 golfaria läpi talven PGA valmentajien toimesta.
golfarit aktivoituivat ja tunnettuus lisääntyi
GoGolf halusi kannustaa golfareita ja muita viihteen ystäviä harrastamaan golfia myös talvella. Kampanja toteutettiin marraskuun loppupuolella ja kampanjan yhtenä mittari oli mainonnan tehokkuus – miten kävijöitä saatiin ohjattua viihtymään golfin pariin. Mainonta herätti tietoisuutta ympärivuotisen golfaamisen mahdollisuuksista, ja keräsi ihmisiä talvellakin golfin pariin.
Kampanjan päätarkoituksena oli myös lisätä Keran toimipisteen tunnettuutta ja kohottaa yleisesti kohteen laatumielikuvaa. Mainonnassa onkin tärkeää vahvistaa brändin mielikuvia sekä tunnettuutta, varsinaisen aktivoinnin lisäksi. Mainoskampanja onnistui mallikkaasti ja kampanjalle asetetut tavoitteet saavutettiin.
kauppakeskukset mainosympäristönä varmistivat loistomenestyksen
GoGolf hyödynsi Clear Channelin kauppakeskuksien mediapintoja, eli Shopping Digital -verkostoa. Laajennetut tilat Keran halleissa kiinnittivät kauppakeskuksissa käyvien ihmisten huomion hyvällä menestyksellä. Kampanjalla haluttiin tavoittaa golfista kiinnostuneita ihmisiä ja golfareita. Lisäksi kampanjan markkinoinnissa käytettiin GoGolfin omia kanavia. Ostosympäristössä olevat mediapinnat tavoittavat valtavasti ihmisiä ja Clear Channelin digitaalinen verkosto kauppakeskuksissa on erittäin kattava ja tehokas. Mainoskampanja toteutettiin räätälöidyillä paikallisratkaisuilla, koska haluttiin tavoittaa laajasti erityisesti Espoon alueella, lähellä GoGolf Loungea.
ulkomainonnan hyödyt
Ulkomainonta on moderni massamedia, joka mahdollistaa kattavan tavoittavuuden sekä korkean toistotason. Mediapintojen sijainti tarjoaa monipuolisen mahdollisuuden näkyä juuri siellä, missä kuluttajat liikkuvat ja viettävät aikaa kohderyhmät huomioiden.
"Ulkomainonnan mediaympäristöllä on erityinen merkitys viestin tavoitettavuudessa.", kuvailee Senior Vice President of Media, Marketing, Training & Events Mikael Hästbacka.
Alueellisella ulkomainonnalla kasvatetaan myyntiä nopeasti ja tehokkaasti. Clear Channelin ulkomainosratkaisuilla tavoitetaan asiakkaat lähellä yritystä ja ohjataan heidät suoraan yrityksen luokse.
digitaalisuuden tehokkuus osana mainoskampanjaa
Ulkomainonta oli osa GoGolfin monikanavista mainoskampanjaa. GoGolf hyödyntää markkinoinnissa myös omaa mediaansa, johon kuuluu heidän 9 kenttää ja rangea, digitaaliset kanavat sekä oma GoGolf-lehti. Ilmiöiden rakentamiseen tarvitaan myös ulkopuolisia medioita ja ulkomainonta on luovalla toteutuksella todettu toimivaksi markkinointikeinoksi.
Digitaalisilla mainoskampanjoilla saadaan tavoitettua kuluttajia moderneilla ja kätevillä ratkaisuilla. Digitaaliset mediapinnat kiinnittävät lähes jokaisen huomion näyttävällä ja puhuttelevalla liikuvalla kuvalla. Digitaalisen ulkomainonnan etuna ovat mahdollisuus huomioida ympäristöä ja vuorovaikuttaa kohderyhmien kanssa. Myös GoGolf koki digitaalisen ulkomainonnan toimivana ratkaisuna osana kampanjan markkinointimixiä.
”Digitaaliset mainospinnat ovat päivitettävissä nopeasti ja kustannustehokkaasti. Kohdennus onnistuu nopeasti ja mediaympäristöön voi vaikuttaa.”, kertoo Senior Vice President of Media, Marketing, Training & Events Mikael Hästbacka.
Yhteistyössä on voimaa
Lopuksi Mikael Hästbacka kertoo kokevansa yhteistyön Clear Channelin kanssa toimivaksi ja tehokkaaksi.
"Toimimme osittain itsekin mediana, niin arvostamme nopeaa reagointia, raportointia ja luotettavuutta. Clear Channelilla prosessit ovat hienosti kunnossa. Se antaa hyvän syyn käyttää ulkomainontaa myös jatkossa.", kertoo Senior Vice President of Media, Marketing, Training & Events Mikael Hästbacka.
Lue lisää Clear Channelista yrityksenä »
Tutustu tarkemmin ulkomainontaan ja sen hyötyihin »
KIINNOSTUITKO? OTA MEIHIN YHTEYTTÄ JA SUUNNITELLAAN TARPEISIISI SOPIVA RATKAISU!