Ostosympäristö, Kaupunkiympäristö

Helsinki Missio Yksinäisyyden Vangit

Helsinki Missio halusi herättää huomiota osallistavalla erikoistoteutuskampanjalla yksinäisyyttä vastaan.

TEHOKAS MAINOSKAMPANJA YKSINÄISYYTTÄ VASTAAN

HelsinkiMission näyttävä ”Vapauta yksinäisyyden vangit” –kampanja toteutettiin marraskuussa 2015 vaikuttavalla erikoistoteutuksella. HelsinkiMission vapaaehtoiset astuivat Clear Channelin neljään mainospilariin Helsingin keskustan vilkkailla kulkureiteillä. Lisäksi kampanja toteutettiin rautatieasemalla ja neljässä eri kauppakeskuksessa kattavalla Shopping Digital – mainosverkostolla.

Kampanjan pääviesti oli: ”Yksinäisyys on kuin vankila. Yli 400 suomalaista odottaa yksinäisenä toista ihmistä. Voit vapauttaa yksinäisyyden vankeja tukemalla HelsinkiMission työtä lahjoituksin.”

Järjestön tavoitteena oli kerätä lahjoituksia yksinäisyyden vastaiseen työhön. Saadut varat käytettiin uusien vapaaehtoisten ja tukihenkilöiden rekrytointiin ja koulutukseen, sekä ammattiavun toteuttamiseen.

HelsinkiMission markkinointipäällikön Helena Hulkon mukaan molemmat ulkomediat olivat todella pysäyttävät. Pilarit herättivät lukuisia keskusteluja yksinäisyydestä kaupunkilaisten ja HelsinkiMission vapaaehtoisten välillä. Shopping Digital mainoslaite sisälsi maksulaitteen ja reagoi liikkeeseen, jonka vuoksi laiteverkosto toimi innovatiivisena ratkaisuna saamaan ohikulkijat lahjoittamisen äärelle.

Lähde: HelsinkiMissio, Markkinointipäällikkö Helena Hulkko

helsnkimissio-sd-2-480x270-c-default

Ensimmäistä kertaa Suomessa ulkomainoksiin kytkettiin maksupääte, jolla ohikulkija pystyi tekemään lahjoituksen pankkikortillaan. Samalla hetkellä kun maksu oli suoritettu, mainoksen kalterit avautuivat.

TAVOITTAVUUS

Kampanjassa yhdistettiin digitaalisia näyttöjä ja perinteisiä mainospilareita luovalla tavalla näyttäväksi kampanjakokonaisuudeksi, joka tavoitti 17,7 miljoonaa kontaktia (OTC) kampanjaviikon aikana.

 

Tutustu Ostoympäristö-tuotteisiin Tutustu Kaupunkiympäristö-tuotteisiin

Ostosympäristö - lue asiakastarinoita

SF FILM ILAHDUTTI INTERAKTIIVISELLA KAMPANJATOTEUTUKSELLA

Ostosympäristö

SF FILM ILAHDUTTI INTERAKTIIVISELLA KAMPANJATOTEUTUKSELLA

SF Film toi digitaaliset värityskuvat Kauppakeskus Kampin kävijöiden kokeiltavaksi Late Lammas:...
Lue lisää
FOX YHDISTI ULKOMAINONNAN VAIKUTTAVAAN MARKKINOINTITEMPAUKSEENSA

Ostosympäristö

FOX YHDISTI ULKOMAINONNAN VAIKUTTAVAAN MARKKINOINTITEMPAUKSEENSA

Vaikka ulkomainonta on tehokas mainoskeino jo sellaisenaan, sen merkitystä muiden kampanjoiden...
Lue lisää
GoGolfin kampanja aktivoi golfaamaan myös talvella

Ostosympäristö

GoGolfin kampanja aktivoi golfaamaan myös talvella

GoGolf toteutti ulkomainoskampanjan loppuvuonna, joka keräsi runsaasti huomiota ja onnistui upeasti...
Lue lisää

Kaupunkiympäristö - lue asiakastarinoita

Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin

Kaupunkiympäristö

Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin

Maaliskuussa 2020 Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin hyperlokaaleilla...
Lue lisää
Nesteen ja Sherpan kampanjan jokaisessa vaiheessa käytettiin tekoälyä

Kaupunkiympäristö

Nesteen ja Sherpan kampanjan jokaisessa vaiheessa käytettiin tekoälyä

Nesteen kampanja toteutettiin luova toimisto Sherpan kanssa alusta loppuun tekoälyä hyödyntäen....
Lue lisää