Digitaalisella ulkomainonnalla ihmisten tietoisuuteen − Lemonsoft Oy mainosti menestyksekkäästi digitaalisessa mainosverkostossamme syys-lokakuun vaihteessa. Kampanjan tavoitteena oli lisätä yrityksen tunnettuutta ja sen kautta tavoittaa kohderyhmänä toimivat yritykset. Kohderyhmä tavoitettiin tehokkaasti ja kampanjan ansiosta verkkosivuvierailut kasvoivat huomattavasti.
Asiakas: Lemonsoft Oy
Kampanja-aika: 28.9.-11.10.2020
Tavoite: Lisätä yrityksen tunnettuutta sekä tuoda yrityksen logoa esille ihmisten tietoisuuteen.
Kohderyhmät: Pk-yrityksien päättäjät ja johtajat
Käytetyt mainospinnat: Grand Central Double & Downtown Digital Helsinki Highstreet
Lemonsoft tavoitteli uusia asiakkaita hyödyntäen kampanjassaan Helsingin keskusta-alueen modernia digiverkostoa. Mainospintoina käytettiin Helsingin digitaalisia Grand Central Double - sekä Downtown Digital Highstreet -näyttöjä. Keskittämällä mainontansa kaupungin vilkkaimille paikoille Lemonsoft sai tehokkaasti kasvatettua mainonnan huomioarvoa tavoittaen suuret yleisömäärät.
Lemonsoft viestitti mainoksillaan selkeästi yrityksen tarjoamaa palvelua - Toiminnanohjausjärjestemiä tekoälyllä ja alan parhaalla asiakaspalvelulla. Mainonnassa kehotettiin yrityksiä tulemaan suoraan heidän asiakkaakseen yli 4500 tyytyväisen asiakkaan yhteisöön. Selkeä viesti yhdessä suurien pintojemme kanssa ei jäänyt huomiotta.
Brändielämys isoilla digitaalisilla mainospinnoilla
Kampanja oli nähtävillä Helsingin päärautatieaseman valtavilla The Grand Central Double -diginäytöillä. Nämä pinnat tavoittavat 1,2 miljoonaa kontaktia viikossa (OTC). Pinnoilla tavoitetaan siis todistetusti suuri määrä yleisöä, johon kuuluvat niin työmatkailijat kuin myös vapaa-ajan matkustajat. Suuren kokonsa ja digitaalisuutensa ansiosta nämä pinnat erottuvat näyttävästi Helsingin päärautatieaseman miljöössä.
"Kampanjan tavoite oli lisätä brändin tunnettuutta. Ulkomainonta on tehokas tapa tavoittaa suuria yleisömääriä. Lyhyt viesti ja logo jää helpommin mieleen, kun mainoksia on itselle tutuissa paikoissa, kuten työmatkalla", kertoo Sanna Riskula, markkinointipäällikkö Lemonsoftilta.
Toistuvat viestit siellä, missä kohderyhmä tavoitetaan, auttaa brändin mielikuvan rakentamisessa. Suurimmat digitaaliset mainospinnat parhailla paikoilla tarjoavat ainutlaatuisen estradin brändimainonnalle. Puhuttele suurta yleisöä, tee brändistäsi kuuluisa ja tavoita kuluttajat laadukkailla digitaalisilla näytöillä suurten kaupunkien premium-mainospaikoilla modernilla ja huomiota herättävällä ratkaisulla.
Rakenna vaikuttava brändielämys isoilla digitaalisilla mainospinnoilla. Lue tutkimuksemme aiheesta:
DIGITAALISILLA ULKOMAINOSRATKAISUILLA HERÄTÄT HELPOSTI HUOMION
Digitaalisessa ulkomainonnassa vain mielikuvitus on rajana. Sen avulla mainostajalla on käytettävissä laaja ja kirjava valikoima erilaisia helppoja ratkaisua, joilla herättää kuluttajan kiinnostus ja huomio. Hyödyntämällä digitaalisen ulkomainonnan parhaita puolia teet suurimman vaikutuksen. Yhdistelemällä reaaliaikaisesti päivittyviä spotteja, liikkuvaa kuvaa tai räätälöityjä viestejä eri vuorokauden- tai viikonaikoina kasvatetaan tehokkaasti mainoksen huomioarvoa.
"Ihmisen mielenkiinto kiinnittyy helpommin liikkuvaan kuvaan, joten halusimme kampanjaamme videoita ja sehän on mahdollista vain digitaalisilla pinnoilla", toteaa Sanna Riskula, markkinointipäällikkö Lemonsoftilta.
Dynaamisesti päivittyvä sisältö kiinnittää 20 % enemmän huomiota ja sitouttaa 32 % paremmin kuin geneerinen mainos.2 Silmänliike- ja kasvojentunnistusmenetelmään perustuvan tutkimuksen mukaan digitaalisten mainosten parissa myös viihdytään jopa 60 % pidempään. Mainonnan herättämä positiivinen tunnereaktio nopeuttaa päätöksentekoa sekä tekee brändivalinnasta helpompaa.3
Lue lisää digitaalisesta ulkomainonnasta ja ihastu!
Yhdessä luomme onnistuneita kampanjoita
Asiakkaan tunnelmat kampanjasta olivat erittäin positiiviset ja onnistuneet. Kampanjalla tavoitettiin kohderyhmä tehokkaasti ja yrityksen verkkosivuvierailut kasvoivat huomattavasti kampanjan aikana. Kävijät olivat myös hyödyntäneet yrityksen materiaaleja lataamalla sivuston oppaita omaan käyttöönsä.
Ulkomainonta onkin erinomainen keino suomalaisten tavoittamiseen – se on valtakunnan tavoittavin media ja tavoittaa jopa 98 %1 koko väestöstä. Ulkomainonnalla voit varmistaa viestisi läpimenon, sillä suurin osa päivästä vietetään kodin ulkopuolella. Sen avulla voidaan vahvistaa monikanavaisia kampanjoita, ja se toimii hyvin myös yksinään.
Lemonsoftin koki, että yhteistyö Clear Channelin kanssa oli sujuvaa ja asiantuntevaa. "Clear Channelin kanssa yhteistyö oli sujuvaa ja asiantuntevaa, juuri sellaista kuin pitääkin. Etenkin ensimmäistä ulkomainoskampanjaa suunnitellessa asiantuntevuuden merkitys on suuri. Aiomme varmasti hyödyntää ulkomainontaa jatkossakin", toteaa Sanna Riskula, markkinointipäällikkö Lemonsoftilta.
Etsitäänkö yhdessä sinulle sopiva ratkaisu?
LÄHTEET
1. Kantar Mind. H12018-H12019
2: Kinetic, Digital Eye and Face Tracking, 2011
3: Clear Channel Australia, The Contect Effect, 2016