L'Oréalin uutuustuote Telescopic Lift lanseerattiin näyttävästi kauppakeskusympäristössä. Tarkoituksena oli tuoda uusi ripsiväri kohdeyleisön tietoisuuteen kuluttajan ostopolun varrella. Lue lisää toteutuksesta, jossa hyödynnettiin upeasti 3D-elementtejä!
Asiakas: L'Oréal Finland Oy
Kampanjan tavoite: Lisätä uutuustuotteen tietoisuutta
Kohderyhmä: Ydinkohderyhmä oli Z-sukupolvi ja nuoret, noin 18–35-vuotiaat naiset, jotka tavoittelevat näyttäviä ripsiä
Käytetyt pinnat: Shopping Wall -verkosto
Kampanjan ajankohta: 13.2.–19.2.2023
Ulkomainonta antaa runsaasti mahdollisuuksia toteuttaa entistä luovempia kokonaisuuksia, jotka on helppoa kohdistaa juuri halutulle kohderyhmälle. Isot ja vaikuttavat pinnat, 3D:n hyödyntäminen ja kauppakeskusympäristö olivatkin juuri oikeat valinnat L'Oréalin pysäyttävälle lanseerauskampanjalle.
Mainos sai kirjaimellisesti lisäulottuvuuden 3D:n avulla
L'Oréalin kampanjassa haluttiin tuoda Telescopic Lift -ripsiväri upeista ripsistä haaveilevan kohderyhmän tietoisuuteen ostopolun tärkeimmällä hetkellä. Kauppakeskusmainonta ohjaa kuluttajat kauppaan tekemään ostoksia, ja siksi se sopi loistavasti kampanjaan. Kaupallinen ympäristö otettiin näyttävästi haltuun hyödyntäen realistista 3D-toteutusta, ja uusi tuote tuotiin kuin suoraan kuluttajan ostoskoriin.
Tarkoituksena oli luoda mainos, joka erottuu joukosta ja jättää uutuustuotteen yleisön mieleen elämyksellisissä kauppakeskuksissa. Kampanjan pääviesti "nosta ripset seuraavalle tasolle – +5mm pituutta ripsiin, volyymia ja kohotusta sekä 36h kestoa" välittyikin toteutuksesta vahvasti.
"Ripsivärissä on hyvin ainutlaatuinen harja, ja mainoksemme onnistuu esittelemään tämän hauskalla tavalla käyttämällä 3D-tehosteita. 3D:n etuna on, että se antaa lisäulottuvuuden melko kirjaimellisesti mainoksen tuotekokemukselle. Näin uskomme voivan vaikuttaa enemmän brändin ja tuotteen muistamiseen vielä kuluttajan ostopolun jälkeenkin,” kertoo Alexandra Jonerheim, Nordic Product Brand Manager L’Oréal Paris Make-up; Eyes & Collections.
Ulkomainonta erinomaisena kanavana tunnettuuden kasvattamiseen
Digitaalinen ulkomainonta on erinomainen mediakanava tavoittavuutensa vuoksi. Etenkin lanseerauskampanjoille ulkomainosratkaisut antavat loistavan mahdollisuuden tietoisuuden lisäämiseen brändin vahvistamisen lisäksi.
”Vaikuttava lanseeraus oli tärkeää, joten valitsimme digitaalisen ulkomainonnan ja suuret, puhuttelevat mediavalinnat tukemaan muuta mediastrategiaamme, joka tähtää pääasiassa tavoittamiseen ja tunnettuuteen,” lisää Laura García Díaz, Senior Nordic Client Manager, Wavemaker.
"Tulokset olivat erittäin hyviä – paras seerumin lanseeraus L’oréalilla," kertoo Laura García Díaz.
"They got overall super good results! Best serum launch on L’oréal paris," says Laura García Díaz.
Onnistuneen yhteistyön ansiosta lopputulos oli juuri niin näyttävä kuin osattiin odottaakin – ulkona suurilla pinnoilla ihasteltuna toteutus jopa ylitti odotukset.
Katso video: