Digitaalinen mainonta, Kaupunkiympäristö, Inspiraatio, Mainonnan toimivuus

Lux Helsingin valoteos elävöittää katukuvaa Musiikkitalon seinällä

Valotaidefestivaali Lux Helsingin aikaan Musiikkitalon seinää koristaa SPECTRUM, tekoälypohjainen videoinstallaatio, joka on enemmän kuin vain näyttävä valoteos. Se on kunnianosoitus monimuotoisuudelle, kulttuurille ja yhteisöllisyydelle.

 

Lux Helsinki on vuosittain järjestettävä valotaidefestivaali, joka esittelee monipuolisesti valotaiteen eri muotoja Helsingissä. 

Luxin aikaan saamme jälleen tarjota valovoimaista energiaa, kun Musiikkitalon seinän pintamme, The Fame, muuttuu estradiksi SPECTRUM-teokselle ylittäen perinteisen taiteen rajat. Yli 170-neliöinen mediaseinä mahdollistaa ohittamattoman alustan teokselle, joka yhdistää teknologian, taiteen ja kulttuurin ainutlaatuisella tavalla.

 

Rajat ylittävää taidetta modernilla otteella

Italialaisen taiteilijan, C999:n, luoma SPECTRUM on AI-teknologiaa ja videotaidetta yhdistävä tuotos, joka juhlistaa globaalia monimuotoisuutta. Teos on visuaalisen ilmentymän lisäksi vuoropuhelu katsojan ja digitaalisen maailman välillä. Animoidut digimuotokuvat kuvastavat kansallisuuksia, sukupuolia ja näkökulmia, jotka heijastavat nykymaailman kulttuurista mosaiikkia.

 

"Taideteos juhlii sukupuolen moninaisuutta, ilmastonmuutoksen vastaista työtä, konfliktien ja ihmisoikeusloukkausten vastaisia protesteja sekä henkilöitä, jotka ovat muuttaneet maailman eri kolkkiin ja tulleet osaksi uusia yhteisöjä ja pyrkineet näin edistämään ennakkoluulotonta yhtenäisyyttä ja muutosta." 1

 

Osana elävää ja voimaannuttavaa katukuvaa

Yhdessä Musiikkitalon kanssa haluamme elävöittää kaupunkikuvaa ja tarjota alustan, joka mahdollistaa esteettisen ilmaisumuodon ja kulttuuria edistävien äänien kuulumisen. Ulkomainonnan kautta taide voi toimia välineenä tuoda ihmiset yhteen sekä edistää tärkeitä teemoja kulttuurikeskittymien paraatipaikoilla.

Luxin aikaan The Fame ei ole vain mainospinta; se on ikkuna uusiin maailmoihin, näkökulmiin ja mahdollisuuksiin. SPECTRUM on erinomainen esimerkki ainutlaatuisen taiteen luomisesta, joka rikastuttaa kaupunkiympäristöämme ja laajentaa käsityksiämme taiteen mahdollisuuksista.

 

"Haluamme olla aktiivisesti edistämässä Helsingin eläväistä kaupunkikulttuuria ja levittää taidetta myös Musiikkitalon seinien ulkopuolelle. On äärimmäisen hienoa, että olemme onnistuneet kehittämään Luxin ja Clear Channelin kanssa yhteistyön, jonka myötä saamme tuoda valoa tammikuun pimeyteen – kirjaimellisesti”, sanoo Musiikkitalon myynti- ja markkinointipäällikkö Juha Paaso.

 

 
 Lähteet:
Kuva: Petri Anttila

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Samsungin lanseerauskampanja loisti 3D-toteutuksellaan

Digitaalinen mainonta

Samsungin lanseerauskampanja loisti 3D-toteutuksellaan

Samsung toteutti näyttävän lanseerauskampanjan uuden Samsung Galaxy S22 -sarjan johdosta. Kampanjan...
Lue lisää
3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Digitaalinen mainonta

3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Suomalaiset rakastavat jäätelöä – kuulumme jäätelönsyöjien kärkimaihin ja kesällä jäätelönkulutus...
Lue lisää
Uusi teknologia tukemassa Polarin onnistunutta kampanjaa

Digitaalinen mainonta

Uusi teknologia tukemassa Polarin onnistunutta kampanjaa

Polar lähti rohkeasti toteuttamaan ulkomainonnan avulla uusien tuotteiden lanseerauksia ja...
Lue lisää

Kaupunkiympäristö - lue asiakastarinoita

Helsinki Missio Yksinäisyyden Vangit

Kaupunkiympäristö

Helsinki Missio Yksinäisyyden Vangit

Helsinki Missio halusi herättää huomiota osallistavalla erikoistoteutuskampanjalla yksinäisyyttä...
Lue lisää
Telia kutsui yritykset tukemaan pienyrittäjiä

Kaupunkiympäristö

Telia kutsui yritykset tukemaan pienyrittäjiä

Maalis-huhtikuun 2020 vaihteessa olimme mukana tukemassa Telian #yhdessä-kampanjaa, jossa haluttiin...
Lue lisää
Oda hyödynsi muraalitaidetta ulkomainonnassaan

Kaupunkiympäristö

Oda hyödynsi muraalitaidetta ulkomainonnassaan

Ruoan verkkokauppa, Oda, toteutti luovan ja näyttävän ulkomainonnan erikoistoteutuksen. Odan...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

Taksi Helsingin ulkomainoskampanjat viestivät luotettavuudesta

Inspiraatio

Taksi Helsingin ulkomainoskampanjat viestivät luotettavuudesta

Taksi Helsinki on kääntänyt katseet puoleensa kaupungin vilinässä ja lentokentän hälinässä –...
Lue lisää
Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Inspiraatio

Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Ulkomainonta valittiin mukaan Vallilan mainoskampanjaan, sillä sen avulla voidaan saada laaja...
Lue lisää
Nesteen ja Sherpan kampanjan jokaisessa vaiheessa käytettiin tekoälyä

Inspiraatio

Nesteen ja Sherpan kampanjan jokaisessa vaiheessa käytettiin tekoälyä

Nesteen kampanja toteutettiin luova toimisto Sherpan kanssa alusta loppuun tekoälyä hyödyntäen....
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Ulkomainokset lisäsivät juureen leivottujen Pågen-leipien tunnettuutta

Mainonnan toimivuus

Ulkomainokset lisäsivät juureen leivottujen Pågen-leipien tunnettuutta

Pågenin kekseliäät ulkomainokset houkuttelivat herkullisen leivän pariin ja lisäsivät yrityksen...
Lue lisää
Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Mainonnan toimivuus

Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Valveen suunnittelema Katu Ei Ole Koti -kampanja Sininauhasäätiölle keräsi varoja kodittomille...
Lue lisää
3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Mainonnan toimivuus

3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Suomalaiset rakastavat jäätelöä – kuulumme jäätelönsyöjien kärkimaihin ja kesällä jäätelönkulutus...
Lue lisää