Finnparkin kampanja pysäköintisovellus Moovysta toteutettiin ulkomainonnan ohjelmallisen ostamisen avulla. Ohjelmallinen ostaminen tekee mainonnan hyödyntämisestä entistä nopeampaa, digitaalisempaa ja tehokkaampaa. Lue lisää!
Asiakas: Finnpark
Kampanjan tavoite: Puhutella kortilla ja kolikoilla maksavia autoilijoita Moovy-pysäköintisovelluksen helppoudesta
Kohderyhmä: Hiukan iäkkäämmät autoilijat, erityisesti kortilla ja kolikoilla maksavat pysäköitsijät Helsingissä
Mainospinnat: Downtown Digital -verkosto
Kampanjan ajankohta: maalis–huhtikuu 2023
Moovy on valtakunnallisesti toimiva pysäköintisovellus, joka tarjoaa autoilijoille mahdollisimman helpon ja sujuvan pysäköintipalvelun. Ohjelmallisesti ostettu ulkomainonta oli osana Moovyn kampanjaa tehostamassa oikean kohderyhmän saavuttamista otollisessa ympäristössä.
Ulkomainospinnat pysäköintipaikkojen läheisyydessä olivat nappivalinta
Moovyn kampanjalla haluttiin puhutella ihmisiä läheltä pysäköintimahdollisuuksia, joten kontekstuaalinen ulkomainonta oli loistava ratkaisu oikean yleisön tavoittamiselle. Toteutuksella haluttiin tavoittaa kortilla ja kolikoilla maksavia pysäköitsijöitä Helsingissä – erityisesti niitä, jotka eivät ihan ensimmäisten joukossa lataa sovelluksia.
Ulkomainoslaitteiden sijainti tarjoaa tehokkaan keinon kuluttajien tavoittamiseksi siellä, missä he liikkuvat ja tekevät ostoksia – kuitenkaan häiritsemättä tai keskeyttämättä. Tämän vuoksi ulkomainonta mahdollistaa kattavan tavoittavuuden sekä korkean toistotason, mikä auttaa brändin rakentamisessa sekä taktisissa mainoskampanjoissa.
"Ulkomainonnan etu on brändin tunnettuuden kasvattaminen, mikä toimii hyvin yhteen taktisen sovelluslatausmainonnan kanssa. Lisäksi mainospinnat katupysäköintipaikkojen läheisyydessä toimivat erityisen hyvin Moovyn kampanjaan", kommentoi Satu Uotila, Finnparkin markkinointipäällikkö.
Ohjelmallinen ostaminen tehostaa kampanjoita lukuisilla eri tavoilla
Moovyn kampanja toteutettiin ohjelmallisen ostamisen avulla – tällöin mainostaja voi itse ostaa ja hallita kampanjoitaan verkkopohjaisen järjestelmän avulla eri ostojärjestelmien eli DSP-alustojen (demand side platform) kautta. DSP-alustat mahdollistavat useiden eri medioiden ostamisen samasta paikasta, joten ne nopeuttavat sekä tehostavat kampanjasuunnittelua.
Ohjelmallisessa mainonnassa ostaja pääsee hallitsemaan kampanjaa itse, jolloin mainontaa voi ostaa sekä muokata reaaliajassa. Esimerkiksi kampanja-ajan tai -sisällön muokkaaminen on helppoa ja nopeaa, sillä sen voi tehdä itse heti tarpeen ilmetessä. Mainontaa voi myös ostaa automatisoidusti näkymään esimerkiksi silloin, kun aurinko paistaa ja on yli 22 astetta lämmintä. Kohdentaminen erilaisten olosuhteiden mukaan mahdollistaa sen, että mainos näkyy juuri otollisimpana aikana. Ulkomainonnan ohjelmallinen ostaminen tarjoaa mainostajalle lukuisia hyötyjä, kuten tehokkuus, nopeus, reagointi- ja kontrollointimahdollisuudet, joustavuus sekä räätälöinti.
"Ohjelmallisuus ulkomainonnan ostamisessa on todella hieno ja tervetullut ominaisuus, joka mahdollistaa entistä nopeampaa reagointia, mainonnan optimointia ja eri sijoitteluiden taktista ostamista. Mainonnan mitattavuus ja tulokset ovat olleet meille aina tärkeää ja saamme ohjelmallisten alustojen kautta helposti tiedon, miten paljon mainontaa on näytetty. Näiden lisäksi kokonaisbudjetin hallinnointi sekä mahdolliset budjettisiirrot ovat ohjelmallisena aikana meille merkittävä etu kampanjoiden suunnittelussa ja toteutuksessa", kuvailee Satu Uotila.
Lue lisää ohjelmallisesta ostamisesta »
Lue case: Pikkujätin kampanjassa hyödynnettiin ohjelmallista ostamista »