Kaupunkiympäristö, Kauppakeskusmedia

Ulkomainoskampanja kasvatti Elisan myymäläkävijämääriä 6,3 %

Elisa halusi todentaa ulkomainonnan vaikutuksen myymäläkävijämääriin. ToinenPHD tutki, kuinka Elisan myymäläliikenne kasvoi ulkomainonnan avulla verrattuna myymälöihin, joiden lähettyvillä ei hyödynnetty ulkomainontaa.


Asiakas: Elisa

Kampanjan tavoite: Nostaa kauppakeskuksissa olevien myymälöiden asiakasmääriä

Kohderyhmä: Elisan kauppakeskusmyymälöiden lähellä liikkuvat kuluttajat

Mainospinnat: Shopping Digital ja Shopping Walls

Kampanjan ajankohta: 3.2.-22.4.2024


 

Ulkomainoskampanja toi selvän kävijämääränousun


Koska ToinenPHD vertasi Market Lift -tutkimuksessaan saman ajankohdan kävijämääriä eri myymälöissä, voidaan ulkomainoskampanjan vaikutus varmuudella todentaa: ne myymälät, joiden lähettyvillä hyödynnettiin ulkomainontaa, saavuttivat keskimäärin 6,3 % kasvun kävijämäärissä. 
Yhteensä ulkomainoskampanjan avulla saavutettiin valtakunnallisesti noin 5000 kävijää enemmän verrattuna tavanomaiseen kävijämäärään, mikä osoittaa ulkomainonnan tehokkuuden ja merkityksen osana kokonaisvaltaista markkinointistrategiaa. 
 

Onnistunut kohdennus ja hyvä luova toteutus varmistaa tulokset


Elisan kampanja kohdennettiin valittuihin kauppakeskuksiin, joissa on Elisa-myymälä. Taktinen viesti ohjasi kauppakeskuksessa sijaitsevaan myymälään ja korosti rajoitetun erän tuotteita.  

Houkutteleva ja selkeä tuotekuva, paikkasidonnainen viesti ja brändin ilmeeseen sopiva aineisto isolla logolla auttoi varmistamaan kampanjan erinomaiset tulokset. 

Paikan mukaan kohdennetulla mainonnalla on myös aikaisemmin toteutettujen tutkimusten mukaan merkittävät tulokset – esimerkiksi Moments of Truth (2020) -tutkimuksessa (1 dynaaminen ulkomainonta lisäsi myyntiä +16 % verrattuna kampanjaan, joissa ei hyödynnetty ulkomainontaa ollenkaan. 
 

Digitaalisuus mahdollistaa mainosaineistojen varioinnin

 

Taktinen mainosviesti ajoitettiin loppuviikkoon, jolloin ollaan todennäköisesti alttiimpia tekemään isoja elektroniikkahankintoja.

894531_Elisa_CCB_DOOH_SD_1080x1920_tuote_1

 

894531_Elisa_CCB_DOOH_SD_1080x1920_Flamingo

 

Viikon alussa luotettiin brändillisempään mainokseen, jossa tuotiin esille Elisan puhelinkuorien ja -tarvikkeiden valikoimaa. 
 

elisa_samsung_marimekko_10s_658x1024_DOOH - frame at 0m0s

 

elisa_samsung_marimekko_10s_658x1024_DOOH - frame at 0m9s

 

Digitaalinen ulkomainonta herättää luottamusta ja ostokiinnostuksen


Digitaalinen ulkomainonta koetaan usein luonnolliseksi osaksi ympäristöä, eikä se keskeytä tai häiritse. Parhaimmillaan oikein kohdennettu mainos tuottaakin lisäarvoa yleisölleen sekä ohjaa luontevasti myymälään. 

Ulkomainonta on tutkimuksen mukaan paras media luottamuksen rakentamisessa (2. Se myös lisää tutkitusti brändin harkintaa (3 ja mainetta. 
 

Katso video:

 

 

 

 

 

 

 

Kaupunkiympäristö - lue asiakastarinoita

PEPSODENT KUTSUI KULUTTAJAT HYMYILEMÄÄN KANSSAAN

Kaupunkiympäristö

PEPSODENT KUTSUI KULUTTAJAT HYMYILEMÄÄN KANSSAAN

Hymyjen tarina -kampanja ilahdutti kauppakeskuskävijöitä hyödyntämällä täysin uudenlaista...
Lue lisää
Sähköyhtiö Enefit tuotiin näyttävästi Suomen markkinoille

Kaupunkiympäristö

Sähköyhtiö Enefit tuotiin näyttävästi Suomen markkinoille

Viron suurin sähköyhtiö Eesti Energia laajensi Suomeen keväällä 2018. Tytäryhtiö Enefit tuotiin...
Lue lisää
Helsinkimission joulukampanja puhuttelee kaupunkilaisia

Kaupunkiympäristö

Helsinkimission joulukampanja puhuttelee kaupunkilaisia

HelsinkiMission Myötätunto on valinta -kampanja näkyy Clear Channelin verkostoissa Kampin...
Lue lisää

Kauppakeskusmedia - lue asiakastarinoita

Terveystalon erikoistoteutus puhdisti arjen pöpölinkoja

Kauppakeskusmedia

Terveystalon erikoistoteutus puhdisti arjen pöpölinkoja

Terveystalo toteutti loka-marraskuun vaihteessa ennaltaehkäisevän mainoskampanjan Shopping Digital...
Lue lisää
Myllyn dynaaminen ulkomainoskampanja ilahdutti

Kauppakeskusmedia

Myllyn dynaaminen ulkomainoskampanja ilahdutti

Kauppakeskus Mylly, BCaster ja Clear Channel osallistuivat ulkomainonnan pilottihankkeeseen, jossa...
Lue lisää
Skanssi valitsi dynaamisen ulkomainoskampanjan tukemaan lanseerausta

Kauppakeskusmedia

Skanssi valitsi dynaamisen ulkomainoskampanjan tukemaan lanseerausta

Kauppakeskus Skanssi toteutti ison lanseerauskampanjan syksyn puolivälissä, minkä tavoitteena oli...
Lue lisää