Caset | Clear Channel

Ulkomainoskampanja kasvatti Elisan myymäläkävijämääriä 6,3 %

Kirjoittanut Clear Channel | 1.10.2024 11:15:19
Elisa halusi todentaa ulkomainonnan vaikutuksen myymäläkävijämääriin. ToinenPHD tutki, kuinka Elisan myymäläliikenne kasvoi ulkomainonnan avulla verrattuna myymälöihin, joiden lähettyvillä ei hyödynnetty ulkomainontaa.

Asiakas: Elisa

Kampanjan tavoite: Nostaa kauppakeskuksissa olevien myymälöiden asiakasmääriä

Kohderyhmä: Elisan kauppakeskusmyymälöiden lähellä liikkuvat kuluttajat

Mainospinnat: Shopping Digital ja Shopping Walls

Kampanjan ajankohta: 3.2.-22.4.2024

 

Ulkomainoskampanja toi selvän kävijämääränousun


Koska ToinenPHD vertasi Market Lift -tutkimuksessaan saman ajankohdan kävijämääriä eri myymälöissä, voidaan ulkomainoskampanjan vaikutus varmuudella todentaa: ne myymälät, joiden lähettyvillä hyödynnettiin ulkomainontaa, saavuttivat keskimäärin 6,3 % kasvun kävijämäärissä. 
Yhteensä ulkomainoskampanjan avulla saavutettiin valtakunnallisesti noin 5000 kävijää enemmän verrattuna tavanomaiseen kävijämäärään, mikä osoittaa ulkomainonnan tehokkuuden ja merkityksen osana kokonaisvaltaista markkinointistrategiaa. 
 

Onnistunut kohdennus ja hyvä luova toteutus varmistaa tulokset


Elisan kampanja kohdennettiin valittuihin kauppakeskuksiin, joissa on Elisa-myymälä. Taktinen viesti ohjasi kauppakeskuksessa sijaitsevaan myymälään ja korosti rajoitetun erän tuotteita.  

Houkutteleva ja selkeä tuotekuva, paikkasidonnainen viesti ja brändin ilmeeseen sopiva aineisto isolla logolla auttoi varmistamaan kampanjan erinomaiset tulokset. 

Paikan mukaan kohdennetulla mainonnalla on myös aikaisemmin toteutettujen tutkimusten mukaan merkittävät tulokset – esimerkiksi Moments of Truth (2020) -tutkimuksessa (1 dynaaminen ulkomainonta lisäsi myyntiä +16 % verrattuna kampanjaan, joissa ei hyödynnetty ulkomainontaa ollenkaan. 
 

Digitaalisuus mahdollistaa mainosaineistojen varioinnin

 

Digitaalinen ulkomainonta herättää luottamusta ja ostokiinnostuksen


Digitaalinen ulkomainonta koetaan usein luonnolliseksi osaksi ympäristöä, eikä se keskeytä tai häiritse. Parhaimmillaan oikein kohdennettu mainos tuottaakin lisäarvoa yleisölleen sekä ohjaa luontevasti myymälään. 

Ulkomainonta on tutkimuksen mukaan paras media luottamuksen rakentamisessa (2. Se myös lisää tutkitusti brändin harkintaa (3 ja mainetta. 
 

Katso video: