Asiakas: Atria Suomi Oy
Kampanjan tavoite: Pääviestinä kertoa, että kaikki kanatuotteet voidaan jäljittää alkuperätiloille asti. Alaviesteinä kommunikoida pakkausvärin muutosta sekä pakkauksista löytyvää tietoa fileiden määrästä.
Kohderyhmä: Kaikki kanaa vähintään viikoittain käyttävät, painotus lapsiperheissä
Mainospinnat: Store Digital
Kampanjan ajankohta: 16.-22.10.2024
Store Digital -verkostomme tavoittaa viikon aikana 90 % suomalaisista(1 ja 86 % kertoo kiinnittäneensä huomiota ruokakaupassa näkyvään mainontaan(2.
”Store Digital -mainosratkaisujen etuna on pääsy lähelle kuluttajan ostopistettä. Pystyimme tarjoamaan brändistä muistuttavan viestin siellä, missä ostopäätöksiä tehdään”, kertoo Nanna Järvinen, brändijohtaja, Atria.
Smart Marketing -kampanjaraportoinnin kuittidata todensi kampanjan vaikutukset myyntiin. Kampanjaviikon aikana Atrian kanan minuuttifileiden myynti nousi huomattavasti sekä kampanjan toimipaikoissa että muissa toimipaikoissa. Tämän ohella kampanja vaikutti positiivisesti brändimielikuvaan. Hyvin suunnitellulla, yksinkertaisella aineistolla voidaan siis saavuttaa tehokkaasti eri tasoisia tavoitteita.
”Myynti kasvoi kampanjapisteissä huomattavasti kategorian yleiseen kehitykseen verrattuna", toteaa Nanna Järvinen.
”Idean on hyvä pohjautua mielikuvaan, joka mainoksella halutaan herättää sekä markkinoitavan tuotteen tärkeimpään ominaisuuteen. Mainoksen on oltava selkeä, yksiselitteinen ja yksikertainen mahdollista animaatiota myöten. Ja tietysti mainoksen erottuvuus ja kokeiluhalun herättävän mielikuvan luominen on tärkeässä roolissa”, kertoo Virpi Grönlund, Senior Client Service Director, TBWA.
Kampanja koostui kolmesta toisiaan tukevasta aineistosta, joilla viestittiin kanatuotteiden ominaisuuksista ja alkuperästä.
Tutkimukseen osallistuneista 70 % koki kuuluvansa kohderyhmään ehdottomasti tai melko hyvin ja 35 % koki mainonnan herättävän halun kokeilla mainostettua tuotetta.
”Yleisesti ottaen kampanja saavutti tavoitteensa ja olemme tyytyväisiä saatuihin tuloksiin. Huomioarvo oli hyvällä tasolla ja kaikki viestit menivät hyvin läpi. Kampanja lisäsi myös positiivista brändimielikuvaa, joka on meille tärkeä tavoite jokaisessa kampanjassa”, kertoo Nanna Järvinen.
1) Kantar Mind tammi-kesäkuu 2021
2) Consumer Compass Oy. Clear Channel. Ostopolkututkimus 2018. Kohderyhmä: N1040, Väestö 18-69
3) Kinetic: Digital Eye and Face Tracking (2011)