Digitaalinen mainonta, Dynaaminen, Erikoistoteutus, Isot Digit, Kauppakeskusmedia

Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Dynaamiset kampanjat jäävät takuulla mieleen, sillä ne erottuvat kekseliäisyydellään ja vaihtelevuudellaan. Ne elävät siinä hetkessä ja paikassa reagoiden johonkin muuttujaan, kuten aikaan tai säätilaan. Tämä avaa lähes rajattomat mahdollisuudet luoda yhä paremmin kuluttajan tarpeisiin vastaavaa mainontaa. Nelonen Media päätti muistuttaa kuluttajaa ohjelman alkamisajankohdasta näyttävästi siten, että jokainen halukas ehtii varmasti television ääreen. 

asiakas: Nelonen Media
tavoite: tehdä ohjelma tunnetuksi ja muistuttaa ohjelman alkamispäivästä sekä kellonajasta
kampanja-aika: 5.1.2020 - 9.1.2020

Paasosen polttaritoimisto -ohjelman lanseerauskampanjassa hyödynnettiin vaikuttavia Shopping Wall -pintoja. Mainosmateriaali päivittyi reaaliaikaisesti kellonajan mukaan. Mainosmateriaalin yläreunassa oleva laskuri kertoi minuutintarkasti, kuinka kauan aikaa ohjelman alkuun on vielä jäljellä.

 

KAMPANJAN TOTEUTTAMINEN JA PÄIVITTÄMINEN ON HÄMMÄSTYTTÄVÄN HELPPOA

Nelonen Media haluaa viestiä kampanjoissaan eri päivinä eri asioita, hyödyntäen esimerkiksi ”huomenna” ja ”tänään” -viestejä. Tällaisten viestivariaatioiden tekeminen on ollut aikaisemminkin mahdollista, mutta tällöin jokainen mainosvariaatio on pitänyt toteuttaa erikseen. Dynaamiset mainosmateriaalit mahdollistavat vain yhden aineiston toimittamisen. Aineisto voidaan päivittää jopa reaaliaikaisesti ja variaatioita tehdä miten paljon tahansa.

”Toteuttamalla aineistot dynaamisesti mainos tunnistaa itse, mikä päivä on ja tuottaa sen perusteella halutut viestit aineistoon. Dynaamisuudella rakennamme aineistoihin myös variaatiota, mikä olisi todella työlästä tehdä muuten. Dynaamisten aineistojen toinen etu on helppo muokattavuus, eli jos joku asia kampanjassa muuttuu, voimme vaihtaa tekstejä ja muitakin elementtejä helposti”, iloitsee Creative Designer Anu Rytkönen Nelonen Medialta.

Nelonen Media toimittaa dynaamiset aineistonsa HTML5-muodossa, jota käytetään myös display-mainonnassa. Täten vain pienellä muokkauksella ja vaivalla saadaan toteutettua materiaalit useampaan mediaan.

”Voimme hyödyntää HTML5:n tuomia mahdollisuuksia samalla niin display- kuin ulkomainonnassakin. Ulkomainonnan dynaamisuus mahdollistaa kaiken sen, mikä on mahdollista verkkosivujen tuotannossakin, käyttäjän suoraa interaktiota lukuun ottamatta. Tulemme tulevaisuudessa varmasti luomaan kampanjoita, joissa aineisto hyödyntää esimerkiksi jotain olemassa olevaa, muuttuvaa dataa tai itse aineisto voi elää ajassa tai paikassa. Myös sosiaalisen median sisältöjen hyödyntäminen ulkomainonnassa on mietinnässä, nyt kun sekin on mahdollista”, Anu Rytkönen jatkaa.

Lue, miten Valio hyödynsi dynaamista mainontaa:
Lue valio oltermanni -case tästä

 

ULKOMAINONTA ON SUOMEN TAVOITTAVIN MEDIA

Nelonen Medialla hyödynnetään ulkomainontaa muun muassa silloin, kun halutaan tavoittaa kiireinen kaupunkilainen esimerkiksi työmatkan aikana. Ulkomainonta onkin erinomainen keino suomalaisten tavoittamiseen – se on valtakunnan tavoittavin media ja tavoittaa jopa 98 %1 koko väestöstä. Ulkomainonnalla voit varmistaa viestisi läpimenon, sillä suurin osa päivästä vietetään kodin ulkopuolella. Sen avulla voidaan vahvistaa monikanavaisia kampanjoita, ja se toimii hyvin myös yksinään.

”Monimediakampanjoissamme tähtäämme siihen, että katsojat löytävät mainontamme monipuolisesti juuri siellä, missä he ovat alustoista riippumatta. Ulkomainonta on näyttävä keino tuoda mainontaamme sinne, missä suomalaiset liikkuvat päivittäin”, kertoo markkinointipäällikkö Anssi Paloposki Nelonen Medialta.

Lue lisää digitaalisen ulkomainonnan hyödyistä:
HERÄTÄ HUOMIO DIGITAALISILLA ULKOMAINOKSILLA

 

AJANKOHTAINEN AJASTA RIIPPUMATTA

Ajankohtaan sopiva mainos on ehdottomasti nykyaikainen, vaikuttava ja moderni keino viestiä. Digitaalinen ulkomainonta on avannut lähes rajattomat mahdollisuudet luoda yhä innovatiivisempia ja mieleenpainuvampia kampanjoita. Voit varmistaa, että viestisi on ajankohtainen – ajasta riippumatta. Sen lisäksi, että dynaaminen ulkomainonta tarjoaa uudenlaisen keinon luoda luovia ja omaperäisiä kampanjoita, voit nyt myös kohdentaa mainontasi aikaisempaa tarkemmin halutulle kohderyhmälle.

Halutessasi voimme räätälöidä sinulle dynaamisen ratkaisun, jolla tavoitat korostetusti juuri oman kohderyhmäsi. Yhteistyössä maantieteilijän kanssa luodun Audience Engine -työkalun ansiosta kohdentaminen on tarkempaa kuin koskaan aikaisemmin. Työkalu perustuu big dataan sekä laajoihin tilastoaineistoihin. Analyysin otoskokona on koko kansa, eli 5,5 miljoonaa suomalaista. Kohdentamisratkaisumme on laajuudeltaan ja laadultaan ulkomainosmarkkinassa ainutlaatuinen – niin kotimaisella tasolla kuin kansainvälisestikin mitattuna.
Ota yhteyttä ja kysy lisää! 

OTA YHTEYTTÄ

 

 

LÄHTEET
1: Kantar Mind H12018-H12019

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Digitaalinen mainonta

Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Bolt.Works kampanjoi näkyvästi Clear Channelin mainosverkostossa kevään ja kesän 2020 aikana...
Lue lisää
Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin

Digitaalinen mainonta

Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin

Maaliskuussa 2020 Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin hyperlokaaleilla...
Lue lisää
Software Saunan kampanja tavoitti tehokkaasti lentoasemalla

Digitaalinen mainonta

Software Saunan kampanja tavoitti tehokkaasti lentoasemalla

Software Sauna valitsi uniikin ja kohderyhmänsä tavoittavan lentoaseman ympäristön...
Lue lisää

Dynaaminen - lue asiakastarinoita

Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Dynaaminen

Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiön Poista tämä mainos -kampanja lasten syöpätutkimusten puolesta...
Lue lisää
#syöulkona-kampanja valloitti pääkaupunkiseudun katukuvassa kesällä

Dynaaminen

#syöulkona-kampanja valloitti pääkaupunkiseudun katukuvassa kesällä

#syöulkona-kampanjassa oli mukana yli 200 ravintolaa omalla mainoksellaan. Suuren suosion...
Lue lisää
Myllyn dynaaminen ulkomainoskampanja ilahdutti

Dynaaminen

Myllyn dynaaminen ulkomainoskampanja ilahdutti

Kauppakeskus Mylly, BCaster ja Clear Channel osallistuivat ulkomainonnan pilottihankkeeseen, jossa...
Lue lisää

Erikoistoteutus - lue asiakastarinoita

PEPSODENT KUTSUI KULUTTAJAT HYMYILEMÄÄN KANSSAAN

Erikoistoteutus

PEPSODENT KUTSUI KULUTTAJAT HYMYILEMÄÄN KANSSAAN

Hymyjen tarina -kampanja ilahdutti kauppakeskuskävijöitä hyödyntämällä täysin uudenlaista...
Lue lisää
Valio Oltermanni muistutti liikenneturvasta näyttävästi

Erikoistoteutus

Valio Oltermanni muistutti liikenneturvasta näyttävästi

Valio Oltermanni halusi tehostaa liikenneturvallisuuskampanjaansa mahdollisimman vaikuttavasti,...
Lue lisää
Hau-Hau Championin erikoistoteutus tarjosi koirille mahdollisuuden maistaa ruokaa ennen ostopäätöstä

Erikoistoteutus

Hau-Hau Championin erikoistoteutus tarjosi koirille mahdollisuuden maistaa ruokaa ennen ostopäätöstä

Hau-Hau Championin innovatiivinen erikoitustoteutus Helsingin Kauppakeskus Kampissa tarjosi...
Lue lisää

Isot Digit - lue asiakastarinoita

Helsingin Sanomat – Land of free press

Isot Digit

Helsingin Sanomat – Land of free press

Yhdysvaltojen presidentin Donald Trumpin ja Venäjän presidentti Vladimir Putinin tavatessa Suomessa...
Lue lisää
Kotipizza puhutteli hyperlokaaleilla viesteillä

Isot Digit

Kotipizza puhutteli hyperlokaaleilla viesteillä

Kesän aikana helsinkiläisiä ilahdutti Downtown Digital -näytöille sekä Rautatieaseman Grand Central...
Lue lisää
Bolt.Worksin pitkäaikainen näkyvyys tuotti upeita tuloksia

Isot Digit

Bolt.Worksin pitkäaikainen näkyvyys tuotti upeita tuloksia

Henkilöstövuokrausyritys Bolt.Works on kampanjoinut näyttävästi jo parin vuoden ajan Clear...
Lue lisää

Kauppakeskusmedia - lue asiakastarinoita

Samsungin lanseerauskampanja loisti 3D-toteutuksellaan

Kauppakeskusmedia

Samsungin lanseerauskampanja loisti 3D-toteutuksellaan

Samsung toteutti näyttävän lanseerauskampanjan uuden Samsung Galaxy S22 -sarjan johdosta. Kampanjan...
Lue lisää
Terveystalon erikoistoteutus puhdisti arjen pöpölinkoja

Kauppakeskusmedia

Terveystalon erikoistoteutus puhdisti arjen pöpölinkoja

Terveystalo toteutti loka-marraskuun vaihteessa ennaltaehkäisevän mainoskampanjan Shopping Digital...
Lue lisää
L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

Kauppakeskusmedia

L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

L'Oréalin uutuustuote Revitalift Clinical Vitamin C Serum lanseerattiin upealla 3D-toteutuksella....
Lue lisää