Digitaalinen mainonta, Erikoistoteutus, Inspiraatio, Mainonnan toimivuus

Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Oddlygood® brändin värikäs ja houkutteleva 3D-ulkomainoskampanja lisäsi ostointoa kohderyhmässään. Näyttävässä mainoksessa hyödynnettiin erikoistoteutuksen tarjoamaa erottuvuutta ja kiinnitettiin kuluttajien katse kasvipohjaisiin tuotteisiin suurilla pinnoilla. Tutustu tarkemmin 3D-mainonnan suunnitteluun sekä ulkomainonnan hyötyihin sen alustana.

Asiakas: Oddlygood Global Oy

Kampanjan tavoite: rakentaa brändin tunnettuutta ja kannustaa koderyhmää kokeilemaan kasvipohjaisia tuotteita

Kohderyhmä: kasvipohjaisista tuotteista kiinnostuneet

Mainospinnat: Shopping Wall -pinnat 

Kampanjan ajankohta: 9.10.-22.10.2023

 


Oddlygood® brändin kampanja on yksi ensimmäisiä Suomessa suunniteltuja ja tuotettuja 3D-kampanjoita. Mainoksen suunnittelusta vastasivat mediatoimisto Dagmar ja mainostoimisto TBWA sekä tuotannosta Brink Helsinki. Kampanjasta haluttiin visuaalisesti näyttävä kokonaisuus, joka erottuu massasta sekä herättää huomion. Tavoitteessa onnistuttiin mainiosti, minkä osoittavat kampanjan erinomaiset tulokset:

”Kampanjan huomioarvo ja vaikutus kokeiluun sekä ostokiinnostukseen kohderyhmän keskuudessa olivat linjassa odotusten kanssa, joten olemme hyvin tyytyväisiä tuloksiin",

kertoo Tyrsky Ylppö, Marketing Manager, Oddlygood Global Ltd.

 

Suuret mainospinnat tekevät ulkomainonnasta vaikuttavan median

Ulkomainonta kohdataan suurilla pinnoilla, joissa pienimmätkin nyanssit nousevat esille. Erityisen hyvin tämänkaltaiset, näyttävät 3D-kokonaisuudet toimivatkin juuri jättimäisillä mainospinnoillamme. Kampanjassa hyödynnettiin vaikuttavia Shopping Walls -pintoja, jotka tavoittivat erinomaisesti nuoret aikuiset. 

”Halusimme tehdä visuaalisesti näyttävän toteutuksen ja koimme, että suuret pinnat sopivat täydellisesti tämän tyyppiseen toteutukseen", Ylppö kuvailee mainospintojen valintaa

Oddlygood® brändi kokee yleisesti tavoittavansa hyvin kohderyhmänsä ulkomainonnan äärellä. Ulkomainonnan lisäksi kampanja näkyi sosiaalisessa mediassa, joten reaalimaailman konteksti ulkomainonnan avulla oli mainio tuki online-mainonnalle.

 

3D-toteutukset ulkomainonnassa – huomion herättävää ja uutta

Kampanjan onnistuneet tulokset eivät ole ihme. Mainoksessa yhdistyi monta katseen kiinnittävää elementtiä: rohkeaa värien käyttöä, liikettä, kekseliäitä piirteitä sekä selkeä viesti – kaikki nämä ovat hyvän ulkomainoksen pilareita. Ylpön mukaan onnistuneen ulkomainoksen suunnittelu lähtee liikkeelle selkeistä tavoitteista, kohderyhmän ymmärtämisestä, budjetin määrittelystä sekä avoimesta kommunikaatiosta yhteistyökumppanien välillä.

Huomiota herättävän visuaalisuuden lisäksi 3D-mainonnassa on tällä hetkellä suuri uutuuden viehätys. 3D-toteutuksien hyödyntäminen on vielä alkutekijöissään Suomen ulkomainonnassa, mikä antaa kampanjalle ainutlaatuisen ja kiinnostavan leiman kuluttajien mielissä.

Ilman uuden kiehtovuuttakin 3D-toteutukset ovat takuuvarmoja katseen kiinnittäjiä – tuovathan ne viestin suoraan katsojan eteen!

 

Tarkkaan hiottua suunnittelutyötä alusta alkaen 

Katseen vangitsevan mainoksen salaisuutena oli tarkka suunnittelutyö. 3D-mainonnan toteuttaminen ei ole yhtä joustavaa kuin liikkuvan kuvan tekeminen, ja siksi huolellinen suunnittelu on avainasemassa. Yhteinen ymmärrys päämäärän suhteen takaa vaikuttavan mainoskampanjan toteutuksen. 

”On hyvin tärkeää, että kokonaisuudesta on selkeä näkemys sekä linjaukset, ennen kuin lähdetään työstämään tuotantoa. Tämä johtuu siitä, että tiettyjen muutosten tekeminen myöhemmissä vaiheissa ei ole mahdollista", kertoo Ylppö huomioitavista asioista.

Oddlygood® brändin kampanjassa luotiin onnistuneesti leikittelevä kokonaisuus, joka houkutteli kuluttajan katsomaan tarinan loppuun asti. 

 

 
Katso video toteutuksesta:
 

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

Digitaalinen mainonta

L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

L'Oréalin uutuustuote Telescopic Lift lanseerattiin näyttävästi kauppakeskusympäristössä....
Lue lisää
Lumoral esittäytyi näyttävästi vaikuttavalla ulkomainoskampanjalla

Digitaalinen mainonta

Lumoral esittäytyi näyttävästi vaikuttavalla ulkomainoskampanjalla

Koite Health Oy:n uusi innovaatio Lumoral esiteltiin yleisölle Helsingin ydinkeskustan näyttävillä...
Lue lisää
Mall of Triplan lanseeraus ulkomainosverkostossamme

Digitaalinen mainonta

Mall of Triplan lanseeraus ulkomainosverkostossamme

Mall of Tripla avasi ovensa lokakuussa Helsingin Pasilassa ja uusi kaupunkikeskus lanseerattiin...
Lue lisää

Erikoistoteutus - lue asiakastarinoita

Ronald McDonald Talo kosketti vanhempia interaktiivisella ulkomainonnalla

Erikoistoteutus

Ronald McDonald Talo kosketti vanhempia interaktiivisella ulkomainonnalla

Ronald McDonald Talo toteutti lapsen oikeuksien viikolla koskettavan ulkomainoskampanjan, joka...
Lue lisää
Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Erikoistoteutus

Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Dynaamiset kampanjat jäävät takuulla mieleen, sillä ne erottuvat kekseliäisyydellään ja...
Lue lisää
Oda hyödynsi muraalitaidetta ulkomainonnassaan

Erikoistoteutus

Oda hyödynsi muraalitaidetta ulkomainonnassaan

Ruoan verkkokauppa, Oda, toteutti luovan ja näyttävän ulkomainonnan erikoistoteutuksen. Odan...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

Pelastusarmeijan kampanja toteutettiin ohjelmallisen ostamisen avulla

Inspiraatio

Pelastusarmeijan kampanja toteutettiin ohjelmallisen ostamisen avulla

Pelastusarmeija uudisti perinteisen Joulupata-kampanjansa käyttämällä ohjelmallista ostamista...
Lue lisää
Samsungin vaikuttava lanseerauskampanja hyödynsi tunnettua ääntä

Inspiraatio

Samsungin vaikuttava lanseerauskampanja hyödynsi tunnettua ääntä

Samsung lanseesari uuden Samsung Music Galaxy -tapahtumakonseptinsa yhteistyössä artisti Isac...
Lue lisää
Hau-Hau Championin erikoistoteutus tarjosi koirille mahdollisuuden maistaa ruokaa ennen ostopäätöstä

Inspiraatio

Hau-Hau Championin erikoistoteutus tarjosi koirille mahdollisuuden maistaa ruokaa ennen ostopäätöstä

Hau-Hau Championin innovatiivinen erikoitustoteutus Helsingin Kauppakeskus Kampissa tarjosi...
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Ohjelmallisesti ostettu Moovyn kampanja saavutti autoilijat tehokkaasti

Mainonnan toimivuus

Ohjelmallisesti ostettu Moovyn kampanja saavutti autoilijat tehokkaasti

Finnparkin kampanja pysäköintisovellus Moovysta toteutettiin ulkomainonnan ohjelmallisen ostamisen...
Lue lisää
World Vision - miltä tuntuu, kun et ymmärrä lukemaasi tekstiä?

Mainonnan toimivuus

World Vision - miltä tuntuu, kun et ymmärrä lukemaasi tekstiä?

World Visionin kampanja näkyi Helsingin katukuvassa ja sosiaalisessa mediassa huhtikuussa 2021....
Lue lisää
Luokkakokous 3 -elokuva − 15 minutes of fame

Mainonnan toimivuus

Luokkakokous 3 -elokuva − 15 minutes of fame

Suomalaisen komediatuotannon johtotähdet palaavat valkokankaalle, kun Luokkakokous 3 -elokuva saa...
Lue lisää