Digitaalinen mainonta, Erikoistoteutus, Inspiraatio, Mainonnan toimivuus

Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Oddlygood® brändin värikäs ja houkutteleva 3D-ulkomainoskampanja lisäsi ostointoa kohderyhmässään. Näyttävässä mainoksessa hyödynnettiin erikoistoteutuksen tarjoamaa erottuvuutta ja kiinnitettiin kuluttajien katse kasvipohjaisiin tuotteisiin suurilla pinnoilla. Tutustu tarkemmin 3D-mainonnan suunnitteluun sekä ulkomainonnan hyötyihin sen alustana.

Asiakas: Oddlygood Global Oy

Kampanjan tavoite: rakentaa brändin tunnettuutta ja kannustaa koderyhmää kokeilemaan kasvipohjaisia tuotteita

Kohderyhmä: kasvipohjaisista tuotteista kiinnostuneet

Mainospinnat: Shopping Wall -pinnat 

Kampanjan ajankohta: 9.10.-22.10.2023

 


Oddlygood® brändin kampanja on yksi ensimmäisiä Suomessa suunniteltuja ja tuotettuja 3D-kampanjoita. Mainoksen suunnittelusta vastasivat mediatoimisto Dagmar ja mainostoimisto TBWA sekä tuotannosta Brink Helsinki. Kampanjasta haluttiin visuaalisesti näyttävä kokonaisuus, joka erottuu massasta sekä herättää huomion. Tavoitteessa onnistuttiin mainiosti, minkä osoittavat kampanjan erinomaiset tulokset:

”Kampanjan huomioarvo ja vaikutus kokeiluun sekä ostokiinnostukseen kohderyhmän keskuudessa olivat linjassa odotusten kanssa, joten olemme hyvin tyytyväisiä tuloksiin",

kertoo Tyrsky Ylppö, Marketing Manager, Oddlygood Global Ltd.

 

Suuret mainospinnat tekevät ulkomainonnasta vaikuttavan median

Ulkomainonta kohdataan suurilla pinnoilla, joissa pienimmätkin nyanssit nousevat esille. Erityisen hyvin tämänkaltaiset, näyttävät 3D-kokonaisuudet toimivatkin juuri jättimäisillä mainospinnoillamme. Kampanjassa hyödynnettiin vaikuttavia Shopping Walls -pintoja, jotka tavoittivat erinomaisesti nuoret aikuiset. 

”Halusimme tehdä visuaalisesti näyttävän toteutuksen ja koimme, että suuret pinnat sopivat täydellisesti tämän tyyppiseen toteutukseen", Ylppö kuvailee mainospintojen valintaa

Oddlygood® brändi kokee yleisesti tavoittavansa hyvin kohderyhmänsä ulkomainonnan äärellä. Ulkomainonnan lisäksi kampanja näkyi sosiaalisessa mediassa, joten reaalimaailman konteksti ulkomainonnan avulla oli mainio tuki online-mainonnalle.

 

3D-toteutukset ulkomainonnassa – huomion herättävää ja uutta

Kampanjan onnistuneet tulokset eivät ole ihme. Mainoksessa yhdistyi monta katseen kiinnittävää elementtiä: rohkeaa värien käyttöä, liikettä, kekseliäitä piirteitä sekä selkeä viesti – kaikki nämä ovat hyvän ulkomainoksen pilareita. Ylpön mukaan onnistuneen ulkomainoksen suunnittelu lähtee liikkeelle selkeistä tavoitteista, kohderyhmän ymmärtämisestä, budjetin määrittelystä sekä avoimesta kommunikaatiosta yhteistyökumppanien välillä.

Huomiota herättävän visuaalisuuden lisäksi 3D-mainonnassa on tällä hetkellä suuri uutuuden viehätys. 3D-toteutuksien hyödyntäminen on vielä alkutekijöissään Suomen ulkomainonnassa, mikä antaa kampanjalle ainutlaatuisen ja kiinnostavan leiman kuluttajien mielissä.

Ilman uuden kiehtovuuttakin 3D-toteutukset ovat takuuvarmoja katseen kiinnittäjiä – tuovathan ne viestin suoraan katsojan eteen!

 

Tarkkaan hiottua suunnittelutyötä alusta alkaen 

Katseen vangitsevan mainoksen salaisuutena oli tarkka suunnittelutyö. 3D-mainonnan toteuttaminen ei ole yhtä joustavaa kuin liikkuvan kuvan tekeminen, ja siksi huolellinen suunnittelu on avainasemassa. Yhteinen ymmärrys päämäärän suhteen takaa vaikuttavan mainoskampanjan toteutuksen. 

”On hyvin tärkeää, että kokonaisuudesta on selkeä näkemys sekä linjaukset, ennen kuin lähdetään työstämään tuotantoa. Tämä johtuu siitä, että tiettyjen muutosten tekeminen myöhemmissä vaiheissa ei ole mahdollista", kertoo Ylppö huomioitavista asioista.

Oddlygood® brändin kampanjassa luotiin onnistuneesti leikittelevä kokonaisuus, joka houkutteli kuluttajan katsomaan tarinan loppuun asti. 

 

 
Katso video toteutuksesta:
 

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Digitaalinen mainonta

Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Dynaamiset kampanjat jäävät takuulla mieleen, sillä ne erottuvat kekseliäisyydellään ja...
Lue lisää
Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin

Digitaalinen mainonta

Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin

Maaliskuussa 2020 Foodora houkutteli tamperelaisia tilausruuan pariin hyperlokaaleilla...
Lue lisää
Pikkujätin kampanjassa hyödynnettiin ohjelmallista ostamista

Digitaalinen mainonta

Pikkujätin kampanjassa hyödynnettiin ohjelmallista ostamista

Clear Channel lanseerasi viime vuoden lopulla ulkomainonnan ohjelmallisen ostamisen, jonka...
Lue lisää

Erikoistoteutus - lue asiakastarinoita

Luokkakokous 3 -elokuva − 15 minutes of fame

Erikoistoteutus

Luokkakokous 3 -elokuva − 15 minutes of fame

Suomalaisen komediatuotannon johtotähdet palaavat valkokankaalle, kun Luokkakokous 3 -elokuva saa...
Lue lisää
Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Erikoistoteutus

Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Helsinki on jo pullollaan monipuolista ravintolatarjontaa, mutta ravintoloitsijat Jarkko Myllymäki...
Lue lisää
Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Erikoistoteutus

Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Dynaamiset kampanjat jäävät takuulla mieleen, sillä ne erottuvat kekseliäisyydellään ja...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

Inspiraatio

L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

L'Oréalin uutuustuote Revitalift Clinical Vitamin C Serum lanseerattiin upealla 3D-toteutuksella....
Lue lisää
Kauppakeskus Kaari hyödynsi Audience Engine -työkaluamme kampanjansa suunnittelussa

Inspiraatio

Kauppakeskus Kaari hyödynsi Audience Engine -työkaluamme kampanjansa suunnittelussa

Kauppakeskus Kaaren joulukampanja sai lisäpotkua, kun ulkomainoskampanjan suunnittelussa ja...
Lue lisää
Uusi teknologia tukemassa Polarin onnistunutta kampanjaa

Inspiraatio

Uusi teknologia tukemassa Polarin onnistunutta kampanjaa

Polar lähti rohkeasti toteuttamaan ulkomainonnan avulla uusien tuotteiden lanseerauksia ja...
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Oda hyödynsi muraalitaidetta ulkomainonnassaan

Mainonnan toimivuus

Oda hyödynsi muraalitaidetta ulkomainonnassaan

Ruoan verkkokauppa, Oda, toteutti luovan ja näyttävän ulkomainonnan erikoistoteutuksen. Odan...
Lue lisää
Nesteen ja Sherpan kampanjan jokaisessa vaiheessa käytettiin tekoälyä

Mainonnan toimivuus

Nesteen ja Sherpan kampanjan jokaisessa vaiheessa käytettiin tekoälyä

Nesteen kampanja toteutettiin luova toimisto Sherpan kanssa alusta loppuun tekoälyä hyödyntäen....
Lue lisää
Pelastusarmeijan kampanja toteutettiin ohjelmallisen ostamisen avulla

Mainonnan toimivuus

Pelastusarmeijan kampanja toteutettiin ohjelmallisen ostamisen avulla

Pelastusarmeija uudisti perinteisen Joulupata-kampanjansa käyttämällä ohjelmallista ostamista...
Lue lisää