Hymyjen tarina -kampanja ilahdutti kauppakeskuskävijöitä hyödyntämällä täysin uudenlaista interaktiivista Emotion-toteutusta.
Asiakas: PepsodentKohdeyleisö: 25-44-vuotiaat
Kampanjan tavoite: Hakea näkyvyyttä ja tunnettuutta Pepsodentin uudelle brändikommunikaatiolle, jolla halutaan viestiä että "Jokainen hymy on tärkeä"
Pepsodent-brändi kokeili ensimmäisenä mainostajana Emotion-toteutusta, jossa interaktiivisille mainosnäytöille asennettu, kasvonilmeitä tunnistava motion sensor -kamera reagoi esitettyyn hymyyn hymyilemällä takaisin. Hymyjen tarina -kampanja oli nähtävillä toukokuussa Clear Channelin Shopping Digital -verkostossa Kampin, Hansan, Koskikeskuksen, Jumbon ja Iso Omenan kauppakeskuksissa.
Clear Channel toi interaktiivisen Emotion-toteutuksen ensi kertaa demonstroitavaksi markkinoinnin ja teknologian suurtapahtumaan NextM, joka järjestettiin maaliskuussa 2019. Ei siis kulunut kuin runsas kuukausi, kun toteutus oli jo livenä ja asiakkaan käytössä levittämässä hymyn ilosanomaa lukuisilla digitaalisilla mainosnäytöillä.
”Ulkomainonta tukee erinomaisesti televisiokampanjaamme, ja tämä toteutus sopi erityisen hyvin kampanjamme ideaan ”hymyjen tarinoista” sekä vahvisti samalla konseptia Pepsodent-hymyistä #pepsodenthymy. Halusimme myös olla mukana kokeilemassa uudenlaista interaktiivista toteutusta perinteisen ulkomainoksen sijaan."
- Susanna Lehvonen, Nordic Brand Manager, Unilever.
Innovatiivisuus osana kaupunkikuvaa
Innovatiiviset ulkomainonnan muodot ovat osana modernin kaupunkikuvan rakentamista. AR-toteutukset ja interaktiiviset kosketusnäytöt ovat vain muutamia esimerkkejä siitä, miten Clear Channel toimii ulkomainonnan edelläkävijänä ja mahdollistaa asiakkaan tarpeiden mukaan räätälöidyt innovatiiviset mainosratkaisut.
"Digitaalisen ulkomainonnan avulla voidaan toteuttaa vaikuttavia kampanjoita, jotka erottuvat, luovat ilmiöitä ja aktivoivat kohdeyleisön yllättävilläkin tavoilla."