Kun halutaan tehdä vaikutus nopeasti sekä pysäyttää katse, huomiota herättävät sekä valtavat ulkomainospinnat tarjoavat ratkaisun. Rabble hyödynsi suuria mainospintoja tavoittaakseen laajan yleisön ja ohjatakseen heidät tutustumaan alustallaan oleviin kampanjoihin. Sovelluksen käyttäjämäärät ja kuluttajien aktiivisuus kasvoivat, kun vahva brändiviesti kohtasi kaupunkilaiset tehokkaasti sijoitetuilla ulkomainospaikoilla.
Asiakas: Rabble
Kampanjan pääviesti: Tuoda esille Rabblen alustalla olevia kampanjoita
Kohderyhmä: Yli 18-vuotiaat ruokakaupoissa asioivat kuluttajat
Mainospinnat: Signature
Kampanjan ajankohta: 20.01-2025—26.01.2025
Rabble on Ruotsissa perustettu, Pohjoismaissa toimiva sovellus, joka tarjoaa kuluttajille rahaa takaisin ruokakaupassa tehdyistä ostoksista. Yritys lanseerasi alkuvuodesta 2022 suuren suosion saavuttaneen Cashback-palvelun, ja tekee yhteistyötä satojen kuluttajabrändien kanssa tarjoten näiden tuotteista erilaisia etuja. Ostoksia voi tehdä missä tahansa myymälässä, jossa kampanjatuotteita on saatavilla, ja Rabblen kautta saa osuuden rahoista takaisin.
"Haluamme näkyä meidän sovelluksen ja somen lisäksi monikanavaisesti myös ulkomainonnan avulla, jotta tavoitamme uusia käyttäjiä sekä voimme tarjota asiakkaidemme kampanjoille lisänäkyvyyttä", kuvailee Anniina Vainikainen, Rabble Suomen asiakkuusvastaava.
Suuret sekä näyttävät Signature-pinnat ovat yksi tehokkaimmista tavoista herättää huomio sekä tuoda tunnettuutta brändille. Helsingin ydinkeskustassa sijaitsevat premium-mainospaikat tavoittavat kuluttajat kaupan ja kulttuurin keskittymissä sekä vilkkaiden kulkureittien varrella.
Valtavat digitaaliset näytöt takaavat näkyvyyden jo kaukaa – esimerkiksi uudistuneelta Lasipalatsinaukiolla sijaitseva The Rex -mainospinta tavoittaa jopa 138 000 silmäparia viikossa.
"Suuret pinnat tukevat Rabblen kampanjoita ja kampanjaviesti tulee selkeästi esille, eikä kukaan voi välttyä mainonnalta", jatkaa Anniina Vainikainen.
Kun kuluttajat kohtaavat laadukasta ja erottuvaa mainontaa merkittävissä kohtaamispaikoissa, se jää mieleen ja rakentaa brändin tunnettuutta tehokkaasti. Ulkomainonta tuki Rabblen tavoitteita olla näkyvästi esillä ja muistutti kuluttajia sovelluksen tarjoamista eduista.
"Ulkomainonnassa selkeys on avainasemassa. Tämä korostuu erityisesti isoilla pinnoilla, joilla pienet yksityiskohdat voisivat jäädä helposti huomioimatta", lisää Anniina Vainikainen.
Rabblen keskeinen tavoite oli tavoittaa mahdollisimman laaja yleisö ja ohjata kuluttajat tutustumaan alustan kampanjoihin.
"Huomasimme käyttäjämäärien kasvua sekä kuluttajien aktiivisuuden kasvaneen ulkomainonnan aikana", kertoo Anniina Vainikainen.
Rabblen mukaan yhteistyö Clear Channelin kanssa on aina ollut vaivatonta ja sujuvaa.
"Yhteistyö on ollut aina hyvin sujuvaa. Clear Channel tuntee meidän tarpeemme sekä millaista ulkomainontaa Rabble haluaa toteuttaa. Olemme aina saaneet nopeaa palvelua ja joustavuus on ehdottomasti yksi Clear Channelin suurimmista vahvuuksista", toteaa Anniina Vainikainen.