Kauppakeskusmedia, Huomioarvotutkimus

S-marketin veikeä kampanja laulatti kauppakeskuskävijöitä ihan vegenä

S-marketin Vege-kampanja toteutettiin Clear Channelin ja Mall Voicen yhteistyönä. Kampanja yhdisti toimivasti perinteistä ulkomainontaa ja kauppakeskuksen äänimaailmaa, luoden huomiota herättävän sekä mieleen jäävän mainosratkaisun.

Kampanja-ajankohta: 21.-27.3.2022

Kampanjan tavoite: Vege-teeman haltuunotto, pääviestin läpimeno.

Käytetyt mainospinnat: Shopping Digital -verkosto, 4 kauppakeskusta (Dixi, Columbus, Itis ja Myyrmanni). Kampanjassa oli mukana yhteensä 35 Clear Channelin mediapintaa.

Asiakas: HOK-Elanto, S-market.

 

Äänen yhdistäminen mainokseen herättää kiinnostusta

 

Vege-kampanjan tavoitteena oli tuoda selkeästi ja vahvasti esiin, että S-marketin vegevalikoima on paikallisesti paras. Kampanjaa esitettiin laajalti eri medioissa, mutta yhtenä mieleenpainuvimmista elementeistä toimi Clear Channelin kauppakeskusverkostossa toteutettu ääntä ja liikkuvaa kuvaa yhdistävä mainos. Kampanjamainontaa oli nähtävillä neljässä suositussa kauppakeskuksessa Helsingissä ja Vantaalla yhteensä 35 eri mediapinnalla, ja kauppakeskuksen äänimaailmaa hyödyntävää 20-sekuntista mainosspottia esitettiin kaksi kertaa tunnissa läpi verkoston. Samasta mainoksesta oli olemassa myös 10-sekuntinen versio, jota pyöritettiin tavallisessa mainosloopissa ilman ääntä. 

Alojensa edelläkävijät Clear Channel ja Mall Voice ovat tehneet yhteistyössä jo useita samanlaisia mainoskampanjoita, jotka ovat herättäneet laajalta kiinnostusta ja saaneet hyvää palautetta sekä kuluttajilta että mainostajilta.​ Ääntä ja liikkuvaa kuvaa yhdistävä kampanja tarjoaa katsojilleen ihan uudenlaisen mainoskokemuksen, joka kerää katseet, ihastuttaa ja jättää vahvan muistijäljen brändistäsi.

Ulkomainonta on monipuolinen media, joka toimii tehokkaasti sekä osana isompaa mediaratkaisua että itsenäisenä kampanjatoteutuksena. Inspiroivat ulkomainosratkaisut tuovat viestisi nopeasti laajan yleisön tietoon ja jättävät vahvan muistijäljen brändistäsi. Innovatiiviset ratkaisut, kuten tämä kauppakeskuksen äänimaailman yhdistäminen mainosspottiin, myös innostavat ja aktivoivat kuluttajia. Mikä olisikaan sen tehokkaampi tapa saada ihmiset sitoutumaan juuri sinun brändiisi!

"Alueellinen kampanjointi kannattaa tehdä monimediallisesti, jotta varmistetaan viestin läpimeno heti kampanjan alusta alkaen. Ulkomainonnalla tavoitetaan laajasti kuluttajia ja saadaan hyvin kiinni myös nuorempaa kohderyhmää", dentsulta kerrotaan.

Lue lisää Bond-elokuvan lanseerauskampanjasta ja huomioarvotutkimuksesta

 

Selkeää ja mieleenpainuvaa mainontaa

Mainonnasta toteutettiin huomioarvotutkimus, johon haastateltiin yhteensä 278 vastaajaa eri kauppakeskuksissa. Tutkimus toteutettiin hallitestinä kolmessa kauppakeskuksessa (Myyrmanni, Columbus, Itis) ja haastateltaviksi valittiin satunnaisesti kauppakeskuksessa asioineita täysi-ikäisiä asiakkaita. Haastateltavan oli pitänyt viettää vähintään 30 minuuttia kauppakeskuksessa, jolla varmistettiin, että hänellä on ollut mahdollisuus kuulla tai nähdä mainos.

91 % heistä koki mainoksen hyvin selkeäksi.

Toteutetun tutkimuksen perusteella äänen yhdistäminen liikkuvaan kuvaan on huomiota herättävä ja mieleenpainuva tapa mainostaa. 

  • 32 % kaikista vastaajista muisti kuulleensa tai nähneensä S-marketin Vege-mainoksen. Erityisesti mainos jäi hyvin mieleen alle 35-vuotiaille (46 %).
  • Mainos vetosi erityisesti naisiin, nuoriin aikuisiin sekä kasvipohjaisten tai vegaanisten tuotteiden käyttäjiin.
  • Jopa puolet mainoksen huomanneista koki kuuluvansa mainonnan kohderyhmään. Kaikista parhaiten mainonta osui kasvipohjaisten tai vegaanisten tuotteiden käyttäjiin, mutta myös naiset ja alle 35-vuotiaat kokivat mainoksen itselleen suunnatuksi.
  • Reilu kolmannes mainontaa muistaneista kertoi mainonnan lisänneen kiinnostusta kasvipohjaisia tai vegaanisia tuotteita kohtaan.1

Vege-kuva

TOIMIVAN YHTEISTYÖN TULOKSENA ONNISTUNUT KAMPANJA

"Yhteistyö Clear Channelin kanssa on sujunut hienosti ja on upeaa saada jatkumoa Sound&Motion-kampanjoille päivittäistavarakaupan/kulutustavaroiden parissa. Ääni ja liikkuva kuva luovat erinomaisen kombinaation myös FMCG-tuotteiden markkinointiin."  kuvailee Mall Voicen toimitusjohtaja Olli Gestranius.

 

Clear Channel Suomi Oy

Clear Channel Suomi Oy valtakunnallinen ulkomainosyhtiö. Olemme osa globaalia Clear Channel Outdoor -konsernia. Mainosratkaisumme tavoittavat halutun kohderyhmän niin valtakunnallisesti kuin paikallisesti. Mainoslaiteverkostomme sijaitsevat kaupunkien keskustoissa, suosituimmissa kauppakeskuksissa ja myymälöiden sisällä, vilkkaimpien teiden varsilla, Helsingin Satamassa ja Helsinki-Vantaan lentoasemalla.

Clear Channelin tavoitteena on vähentää liiketoiminnan aiheuttamia ympäristövaikutuksia. Otamme vastuullisuuden huomioon kaikessa toiminnassamme. Tahdomme tarjota asiakkaillemme entistä kestävämpiä ratkaisuja ympäristön kuormitusta vähentämällä, energiatehokkuutta parantamalla ja kierrätystä lisäämällä.

 

Mall Voice Oy

Mall Voice Oy on kauppakeskusmainontaan keskittynyt suomalainen yritys, joka vastaa yli 70 suomalaisen kauppakeskuksen yleisten alueiden äänimaailmasta ja -mainonnasta. Yhtiön mainontaverkosto tavoittaa viikoittain yli 1,5 miljoonaa eri kuluttajaa.

Mall_Voice_logo_slogan

 

Tiedustelut

Clear Channel Suomi Oy: Digital CMS & Project Manager Darius Skaudis, 040 1782829 darius.skaudis@clearchannel.fi

Mall Voice Oy: toimitusjohtaja Olli Gestranius, 040 750 6873, olli.gestranius@mallvoice.com, www.mallvoice.com

 

Lähteet

1. IROResearch Oy. Huomioarvotutkimus toteutettu Mall Voicen ja Clear Channelin toimeksiannosta maaliskuussa 2022. N=278.

 

 

 

Kauppakeskusmedia - lue asiakastarinoita

L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

Kauppakeskusmedia

L'Oréal lanseerasi ripsivärinsä näyttävästi lisäulottuvuuden voimin

L'Oréalin uutuustuote Telescopic Lift lanseerattiin näyttävästi kauppakeskusympäristössä....
Lue lisää
Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Kauppakeskusmedia

Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Ulkomainonta valittiin mukaan Vallilan mainoskampanjaan, sillä sen avulla voidaan saada laaja...
Lue lisää
L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

Kauppakeskusmedia

L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

L'Oréalin uutuustuote Revitalift Clinical Vitamin C Serum lanseerattiin upealla 3D-toteutuksella....
Lue lisää

Huomioarvotutkimus - lue asiakastarinoita

Ääni yhdistyi liikkuvaan kuvaan James Bond -elokuvan lanseerauksessa

Huomioarvotutkimus

Ääni yhdistyi liikkuvaan kuvaan James Bond -elokuvan lanseerauksessa

Clear Channelin ja Mall Voicen yhteistyössä toteutetussa Bond-elokuvan lanseerauskampanjassa...
Lue lisää
Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Huomioarvotutkimus

Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Bolt.Works kampanjoi näkyvästi Clear Channelin mainosverkostossa kevään ja kesän 2020 aikana...
Lue lisää
Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Huomioarvotutkimus

Estrella houkutteli herkuttelijat linssisipsien äärelle

Perunapohjaiset sipsit ovat meille arkipäivää, mutta Estrellan toteuttama ulkomainoskampanja...
Lue lisää