Digitaalinen mainonta, Ostosympäristö, Kauppakeskusmedia, Mainonnan toimivuus

Samsungin lanseerauskampanja loisti 3D-toteutuksellaan

Samsung toteutti näyttävän lanseerauskampanjan uuden Samsung Galaxy S22 -sarjan johdosta. Kampanjan avulla Samsung halusi rakentaa tietoisuutta uutuudestaan ja tavoitteli suurta kuluttajajoukkoa maanlaajuisesti. Kampanjassa käytettiin upeaa 3D-toteutusta, joka ei takuulla jäänyt kuluttajilta huomaamatta. Lue lisää Samsungin onnistuneesta kampanjasta!

Asiakas: Samsung

Kampanja-aika: vko 9-10, helmikuu 2022

Mainosympäristö: The Wall ja Shopping Digital Kamppi, Tripla Shopping Wall ja Koskikeskus Shopping Wall

Kampanjan tavoite: Kampanja on osa uuden Samsung Galaxy S22 –sarjan lanseerausta, ja päätavoitteena oli rakentaa tietoisuutta uutuustuotteesta 


Ulkomainonta on tehokas keino yritykselle kasvattaa tunnettuutta, rakentaa brändiä sekä laatumielikuvaa. Ulkomainonta toimii myös lanseerauskampanjoihin isojen pintojen, massamedian tavoittavuuden sekä toiston vuoksi. Isot ja näkyvät pinnat puhuttelevat suurta yleisöä, ja niiden loistavat sijainnit ostospaikkojen läheisyydessä varmistavat kuluttajien huomion. Mainonnan toiston vuoksi ne jäävät myös mieleen. Samsung Galaxy S22 -sarjan lanseerauskampanja onnistui upeasti. Kampanjassa käytettiin 3D-toteutusta, joka varmisti näyttävän lopputuloksen.

 

 

 

Näyttävä 3D-toteutus kiinnitti huomion

Ulkomainonta on mainio keino toteuttaa erilaisia luovia ratkaisuja. Kontekstia ja fyysisyyttä kannattaakin ehdottomasti käyttää hyödyksi rakentaessaan näyttävää ulkomainoskampanjaa. Rohkeat, innovatiiviset sekä silmiinpistävät ratkaisut pysäyttävät takuulla ohikulkijat. 


Tavoittavasta ulkomainonnasta saa entistäkin tehokkaamman moderneilla ja näyttävillä keinoilla. Kyseinen massamedia huomataan, ja se tavoittaa lähes jokaisen. Mainonta saa lisäarvoa, kun tunnelma tuodaan suorastaan käsinkosketeltavaksi, kirjaimellisesti. 


Samsung käytti mainonnassaan 3D-toteutusta, jonka kolmiulotteinen ulottuvuus kiinnitti huomion. 3D-elementit nostavat mainoksen huomioarvoa, ja tekevät kampanjasta unohtumattoman. Näin mainoskampanja saa runsaasti lisäarvoa, ja erottuu ympäristöstään. Samsungin kampanja keräsi paljon ohikulkijoiden katseita, ja tavoitteissa onnistuttiin. Kolmiulotteisuudella ja muilla luovilla ratkaisuilla wow-efekti ja vahva muistijälki on taattu.

"3D-ratkaisulla yritämme lisätä kampanjan erottuvuutta ja mainosten huomioarvoa", painottaa Product Marketing Manager Samsung Electronics Jouni Immonen.

Mainonnassa käytettävät 3D-toteutukset ovat mahtava keino erottua markkinoilla - niiden avulla tarinankerronta on ilmiömäistä. Kolmiulotteisilla efekteillä katseet kiinnittyvät viestiisi, ja mainos kiinnostaa loppuun asti. Siksi huomionarvoiset toteutukset ovat loistava mahdollisuus brändin rakentamiselle ulkomainonnan keinoin.

 

Kampanja herätti kohderyhmän huomion

Samsungin lanseerauskampanja tehosi kuluttajiin. Uusi tuote rakensi tietoisuuttaan maanlaajuisesti näyttävällä kampanjallaan. Ulkomainonta tavoittaa kohderyhmät tehokkaasti, ja myös Samsungin kampanja keräsi kohderyhmänsä huomion. 

 
"Ulkomainonta tukee hyvin kampanjan mediamixia tavoittelemamme kohderyhmän näkökulmasta", tiivistää Jouni. 
 
 
Lanseerauskampanjaan valittiin mukaan ostoympäristöissä vaikuttavia Shopping Digital ja Shopping Walls -pintoja sekä ikoninen The Wall -pinta, sillä niiden avulla kuluttajat tavoitetaan juuri oikealla hetkellä ostopäätösten äärellä.
 
 

Samsungin ja Clear Channelin onnistunut yhteistyö

Samsung käytti kampanjassaan ulkomainonnan lisäksi myös muita medioita. Kampanjassa toimi loistavasti monipuolinen markkinointi-mix, jossa ulkomainonnalla oli suuri rooli.

"Kyseessä on ns. 360-kampanja vahvoilla offline- ja online-satsauksilla: TV, ulkomainonta, audiomainonta, sosiaalinen media ja digitaaliset mediat", kertoo Jouni.

Samsungin ja Clear Channelin yhteistyö oli sujuvaa ja joustavaa. Lanseerauskampanjasta oli onnistunut, ja Samsung on tyytyväinen lopputulokseen. Samsung kertoo käyttävänsä ulkomainontaa myös jatkossa. Mahdollisesti uusia yhteistöitä on siis luvassa jatkossakin.

"Meillä on hyvä ja joustava yhteistyö", kiteyttää Jouni.

 

 


Lähteet
1) Kantar Mind (2021). Ulkomainonnan mittaaminen ja tulokset.
2) Tietokanta: Kantar Mind tammi-kesä 2018. Intramedia, lifestyle, ketjut. Pääkohderyhmä: Väestö 15-74-vuotiaat, est. 3 801 000

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

PEPSODENT KUTSUI KULUTTAJAT HYMYILEMÄÄN KANSSAAN

Digitaalinen mainonta

PEPSODENT KUTSUI KULUTTAJAT HYMYILEMÄÄN KANSSAAN

Hymyjen tarina -kampanja ilahdutti kauppakeskuskävijöitä hyödyntämällä täysin uudenlaista...
Lue lisää
HelsinkiMissio – Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila

Digitaalinen mainonta

HelsinkiMissio – Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila

HelsinkiMission ajankohtainen ja koskettava Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila -kampanja...
Lue lisää
Uusi teknologia tukemassa Polarin onnistunutta kampanjaa

Digitaalinen mainonta

Uusi teknologia tukemassa Polarin onnistunutta kampanjaa

Polar lähti rohkeasti toteuttamaan ulkomainonnan avulla uusien tuotteiden lanseerauksia ja...
Lue lisää

Ostosympäristö - lue asiakastarinoita

RAYn jännittävä Takatukka -kampanja

Ostosympäristö

RAYn jännittävä Takatukka -kampanja

asiakas: RAY (nykyinen Veikkaus) tavoite: lisätä brändin tunnettuutta ja raikastaa sen mielikuvaa...
Lue lisää
3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Ostosympäristö

3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Suomalaiset rakastavat jäätelöä – kuulumme jäätelönsyöjien kärkimaihin ja kesällä jäätelönkulutus...
Lue lisää

Kauppakeskusmedia - lue asiakastarinoita

L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

Kauppakeskusmedia

L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

L'Oréalin uutuustuote Revitalift Clinical Vitamin C Serum lanseerattiin upealla 3D-toteutuksella....
Lue lisää
Terveystalon erikoistoteutus puhdisti arjen pöpölinkoja

Kauppakeskusmedia

Terveystalon erikoistoteutus puhdisti arjen pöpölinkoja

Terveystalo toteutti loka-marraskuun vaihteessa ennaltaehkäisevän mainoskampanjan Shopping Digital...
Lue lisää
Ulkomainoskampanja kasvatti Elisan myymäläkävijämääriä 6,3 %

Kauppakeskusmedia

Ulkomainoskampanja kasvatti Elisan myymäläkävijämääriä 6,3 %

Elisa halusi todentaa ulkomainonnan vaikutuksen myymäläkävijämääriin. ToinenPHD tutki, kuinka...
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Kotipizza tunnistaa ulkomainonnan roolin yhä tarkemmin

Mainonnan toimivuus

Kotipizza tunnistaa ulkomainonnan roolin yhä tarkemmin

Kotipizzalla otettiin käyttöön mainonnnan ROI:ta mittaava työkalu, jolla todennettiin jo aiemmin...
Lue lisää
Taksi Helsingin ulkomainoskampanjat viestivät luotettavuudesta

Mainonnan toimivuus

Taksi Helsingin ulkomainoskampanjat viestivät luotettavuudesta

Taksi Helsinki on kääntänyt katseet puoleensa kaupungin vilinässä ja lentokentän hälinässä –...
Lue lisää
Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Mainonnan toimivuus

Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Bolt.Works kampanjoi näkyvästi Clear Channelin mainosverkostossa kevään ja kesän 2020 aikana...
Lue lisää