Digitaalinen mainonta, Ostosympäristö, Kauppakeskusmedia, Mainonnan toimivuus

Samsungin lanseerauskampanja loisti 3D-toteutuksellaan

Samsung toteutti näyttävän lanseerauskampanjan uuden Samsung Galaxy S22 -sarjan johdosta. Kampanjan avulla Samsung halusi rakentaa tietoisuutta uutuudestaan ja tavoitteli suurta kuluttajajoukkoa maanlaajuisesti. Kampanjassa käytettiin upeaa 3D-toteutusta, joka ei takuulla jäänyt kuluttajilta huomaamatta. Lue lisää Samsungin onnistuneesta kampanjasta!

Asiakas: Samsung

Kampanja-aika: vko 9-10, helmikuu 2022

Mainosympäristö: The Wall ja Shopping Digital Kamppi, Tripla Shopping Wall ja Koskikeskus Shopping Wall

Kampanjan tavoite: Kampanja on osa uuden Samsung Galaxy S22 –sarjan lanseerausta, ja päätavoitteena oli rakentaa tietoisuutta uutuustuotteesta 


Ulkomainonta on tehokas keino yritykselle kasvattaa tunnettuutta, rakentaa brändiä sekä laatumielikuvaa. Ulkomainonta toimii myös lanseerauskampanjoihin isojen pintojen, massamedian tavoittavuuden sekä toiston vuoksi. Isot ja näkyvät pinnat puhuttelevat suurta yleisöä, ja niiden loistavat sijainnit ostospaikkojen läheisyydessä varmistavat kuluttajien huomion. Mainonnan toiston vuoksi ne jäävät myös mieleen. Samsung Galaxy S22 -sarjan lanseerauskampanja onnistui upeasti. Kampanjassa käytettiin 3D-toteutusta, joka varmisti näyttävän lopputuloksen.

 

 

 

Näyttävä 3D-toteutus kiinnitti huomion

Ulkomainonta on mainio keino toteuttaa erilaisia luovia ratkaisuja. Kontekstia ja fyysisyyttä kannattaakin ehdottomasti käyttää hyödyksi rakentaessaan näyttävää ulkomainoskampanjaa. Rohkeat, innovatiiviset sekä silmiinpistävät ratkaisut pysäyttävät takuulla ohikulkijat. 


Tavoittavasta ulkomainonnasta saa entistäkin tehokkaamman moderneilla ja näyttävillä keinoilla. Kyseinen massamedia huomataan, ja se tavoittaa lähes jokaisen. Mainonta saa lisäarvoa, kun tunnelma tuodaan suorastaan käsinkosketeltavaksi, kirjaimellisesti. 


Samsung käytti mainonnassaan 3D-toteutusta, jonka kolmiulotteinen ulottuvuus kiinnitti huomion. 3D-elementit nostavat mainoksen huomioarvoa, ja tekevät kampanjasta unohtumattoman. Näin mainoskampanja saa runsaasti lisäarvoa, ja erottuu ympäristöstään. Samsungin kampanja keräsi paljon ohikulkijoiden katseita, ja tavoitteissa onnistuttiin. Kolmiulotteisuudella ja muilla luovilla ratkaisuilla wow-efekti ja vahva muistijälki on taattu.

"3D-ratkaisulla yritämme lisätä kampanjan erottuvuutta ja mainosten huomioarvoa", painottaa Product Marketing Manager Samsung Electronics Jouni Immonen.

Mainonnassa käytettävät 3D-toteutukset ovat mahtava keino erottua markkinoilla - niiden avulla tarinankerronta on ilmiömäistä. Kolmiulotteisilla efekteillä katseet kiinnittyvät viestiisi, ja mainos kiinnostaa loppuun asti. Siksi huomionarvoiset toteutukset ovat loistava mahdollisuus brändin rakentamiselle ulkomainonnan keinoin.

 

Kampanja herätti kohderyhmän huomion

Samsungin lanseerauskampanja tehosi kuluttajiin. Uusi tuote rakensi tietoisuuttaan maanlaajuisesti näyttävällä kampanjallaan. Ulkomainonta tavoittaa kohderyhmät tehokkaasti, ja myös Samsungin kampanja keräsi kohderyhmänsä huomion. 

 
"Ulkomainonta tukee hyvin kampanjan mediamixia tavoittelemamme kohderyhmän näkökulmasta", tiivistää Jouni. 
 
 
Lanseerauskampanjaan valittiin mukaan ostoympäristöissä vaikuttavia Shopping Digital ja Shopping Walls -pintoja sekä ikoninen The Wall -pinta, sillä niiden avulla kuluttajat tavoitetaan juuri oikealla hetkellä ostopäätösten äärellä.
 
 

Samsungin ja Clear Channelin onnistunut yhteistyö

Samsung käytti kampanjassaan ulkomainonnan lisäksi myös muita medioita. Kampanjassa toimi loistavasti monipuolinen markkinointi-mix, jossa ulkomainonnalla oli suuri rooli.

"Kyseessä on ns. 360-kampanja vahvoilla offline- ja online-satsauksilla: TV, ulkomainonta, audiomainonta, sosiaalinen media ja digitaaliset mediat", kertoo Jouni.

Samsungin ja Clear Channelin yhteistyö oli sujuvaa ja joustavaa. Lanseerauskampanjasta oli onnistunut, ja Samsung on tyytyväinen lopputulokseen. Samsung kertoo käyttävänsä ulkomainontaa myös jatkossa. Mahdollisesti uusia yhteistöitä on siis luvassa jatkossakin.

"Meillä on hyvä ja joustava yhteistyö", kiteyttää Jouni.

 

 


Lähteet
1) Kantar Mind (2021). Ulkomainonnan mittaaminen ja tulokset.
2) Tietokanta: Kantar Mind tammi-kesä 2018. Intramedia, lifestyle, ketjut. Pääkohderyhmä: Väestö 15-74-vuotiaat, est. 3 801 000

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Vuoden jaetuin ulkomainos – #myhelsinkiairport

Digitaalinen mainonta

Vuoden jaetuin ulkomainos – #myhelsinkiairport

Finavia toteutti yhdessä TWBA\Helsingin ja Clear Channelin kanssa luovan kampanjan, josta syntyi...
Lue lisää
Ulkomainokset lisäsivät juureen leivottujen Pågen-leipien tunnettuutta

Digitaalinen mainonta

Ulkomainokset lisäsivät juureen leivottujen Pågen-leipien tunnettuutta

Pågenin kekseliäät ulkomainokset houkuttelivat herkullisen leivän pariin ja lisäsivät yrityksen...
Lue lisää
Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Digitaalinen mainonta

Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiön Poista tämä mainos -kampanja lasten syöpätutkimusten puolesta...
Lue lisää

Ostosympäristö - lue asiakastarinoita

Polarin Motion-erikoistoteutus osallistutti yleisöä

Ostosympäristö

Polarin Motion-erikoistoteutus osallistutti yleisöä

Polarin kampanja osallistutti ja sai aikaan Top of Mindia POLAR ARJEN SANKARIT Kampanjan tavoite:...
Lue lisää
GoGolfin kampanja aktivoi golfaamaan myös talvella

Ostosympäristö

GoGolfin kampanja aktivoi golfaamaan myös talvella

GoGolf toteutti ulkomainoskampanjan loppuvuonna, joka keräsi runsaasti huomiota ja onnistui upeasti...
Lue lisää
FOX YHDISTI ULKOMAINONNAN VAIKUTTAVAAN MARKKINOINTITEMPAUKSEENSA

Ostosympäristö

FOX YHDISTI ULKOMAINONNAN VAIKUTTAVAAN MARKKINOINTITEMPAUKSEENSA

Vaikka ulkomainonta on tehokas mainoskeino jo sellaisenaan, sen merkitystä muiden kampanjoiden...
Lue lisää

Kauppakeskusmedia - lue asiakastarinoita

Ulkomainoskampanja kasvatti Elisan myymäläkävijämääriä 6,3 %

Kauppakeskusmedia

Ulkomainoskampanja kasvatti Elisan myymäläkävijämääriä 6,3 %

Elisa halusi todentaa ulkomainonnan vaikutuksen myymäläkävijämääriin. ToinenPHD tutki, kuinka...
Lue lisää
Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Kauppakeskusmedia

Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Dynaamiset kampanjat jäävät takuulla mieleen, sillä ne erottuvat kekseliäisyydellään ja...
Lue lisää
Ronald McDonald Talon interaktiivinen ulkomainonta moninkertaisti lahjoitukset

Kauppakeskusmedia

Ronald McDonald Talon interaktiivinen ulkomainonta moninkertaisti lahjoitukset

Ronald McDonald Talo toteutti lapsen oikeuksien viikolla koskettavan ulkomainoskampanjan, joka...
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

World Vision - miltä tuntuu, kun et ymmärrä lukemaasi tekstiä?

Mainonnan toimivuus

World Vision - miltä tuntuu, kun et ymmärrä lukemaasi tekstiä?

World Visionin kampanja näkyi Helsingin katukuvassa ja sosiaalisessa mediassa huhtikuussa 2021....
Lue lisää
Software Saunan kampanja tavoitti tehokkaasti lentoasemalla

Mainonnan toimivuus

Software Saunan kampanja tavoitti tehokkaasti lentoasemalla

Software Sauna valitsi uniikin ja kohderyhmänsä tavoittavan lentoaseman ympäristön...
Lue lisää
Hau-Hau Championin erikoistoteutus tarjosi koirille mahdollisuuden maistaa ruokaa ennen ostopäätöstä

Mainonnan toimivuus

Hau-Hau Championin erikoistoteutus tarjosi koirille mahdollisuuden maistaa ruokaa ennen ostopäätöstä

Hau-Hau Championin innovatiivinen erikoitustoteutus Helsingin Kauppakeskus Kampissa tarjosi...
Lue lisää