Digitaalinen mainonta, Ostosympäristö, Kauppakeskusmedia, Mainonnan toimivuus

Samsungin lanseerauskampanja loisti 3D-toteutuksellaan

Samsung toteutti näyttävän lanseerauskampanjan uuden Samsung Galaxy S22 -sarjan johdosta. Kampanjan avulla Samsung halusi rakentaa tietoisuutta uutuudestaan ja tavoitteli suurta kuluttajajoukkoa maanlaajuisesti. Kampanjassa käytettiin upeaa 3D-toteutusta, joka ei takuulla jäänyt kuluttajilta huomaamatta. Lue lisää Samsungin onnistuneesta kampanjasta!

Asiakas: Samsung

Kampanja-aika: vko 9-10, helmikuu 2022

Mainosympäristö: The Wall ja Shopping Digital Kamppi, Tripla Shopping Wall ja Koskikeskus Shopping Wall

Kampanjan tavoite: Kampanja on osa uuden Samsung Galaxy S22 –sarjan lanseerausta, ja päätavoitteena oli rakentaa tietoisuutta uutuustuotteesta 


Ulkomainonta on tehokas keino yritykselle kasvattaa tunnettuutta, rakentaa brändiä sekä laatumielikuvaa. Ulkomainonta toimii myös lanseerauskampanjoihin isojen pintojen, massamedian tavoittavuuden sekä toiston vuoksi. Isot ja näkyvät pinnat puhuttelevat suurta yleisöä, ja niiden loistavat sijainnit ostospaikkojen läheisyydessä varmistavat kuluttajien huomion. Mainonnan toiston vuoksi ne jäävät myös mieleen. Samsung Galaxy S22 -sarjan lanseerauskampanja onnistui upeasti. Kampanjassa käytettiin 3D-toteutusta, joka varmisti näyttävän lopputuloksen.

 

 

 

Näyttävä 3D-toteutus kiinnitti huomion

Ulkomainonta on mainio keino toteuttaa erilaisia luovia ratkaisuja. Kontekstia ja fyysisyyttä kannattaakin ehdottomasti käyttää hyödyksi rakentaessaan näyttävää ulkomainoskampanjaa. Rohkeat, innovatiiviset sekä silmiinpistävät ratkaisut pysäyttävät takuulla ohikulkijat. 


Tavoittavasta ulkomainonnasta saa entistäkin tehokkaamman moderneilla ja näyttävillä keinoilla. Kyseinen massamedia huomataan, ja se tavoittaa lähes jokaisen. Mainonta saa lisäarvoa, kun tunnelma tuodaan suorastaan käsinkosketeltavaksi, kirjaimellisesti. 


Samsung käytti mainonnassaan 3D-toteutusta, jonka kolmiulotteinen ulottuvuus kiinnitti huomion. 3D-elementit nostavat mainoksen huomioarvoa, ja tekevät kampanjasta unohtumattoman. Näin mainoskampanja saa runsaasti lisäarvoa, ja erottuu ympäristöstään. Samsungin kampanja keräsi paljon ohikulkijoiden katseita, ja tavoitteissa onnistuttiin. Kolmiulotteisuudella ja muilla luovilla ratkaisuilla wow-efekti ja vahva muistijälki on taattu.

"3D-ratkaisulla yritämme lisätä kampanjan erottuvuutta ja mainosten huomioarvoa", painottaa Product Marketing Manager Samsung Electronics Jouni Immonen.

Mainonnassa käytettävät 3D-toteutukset ovat mahtava keino erottua markkinoilla - niiden avulla tarinankerronta on ilmiömäistä. Kolmiulotteisilla efekteillä katseet kiinnittyvät viestiisi, ja mainos kiinnostaa loppuun asti. Siksi huomionarvoiset toteutukset ovat loistava mahdollisuus brändin rakentamiselle ulkomainonnan keinoin.

 

Kampanja herätti kohderyhmän huomion

Samsungin lanseerauskampanja tehosi kuluttajiin. Uusi tuote rakensi tietoisuuttaan maanlaajuisesti näyttävällä kampanjallaan. Ulkomainonta tavoittaa kohderyhmät tehokkaasti, ja myös Samsungin kampanja keräsi kohderyhmänsä huomion. 

 
"Ulkomainonta tukee hyvin kampanjan mediamixia tavoittelemamme kohderyhmän näkökulmasta", tiivistää Jouni. 
 
 
Lanseerauskampanjaan valittiin mukaan ostoympäristöissä vaikuttavia Shopping Digital ja Shopping Walls -pintoja sekä ikoninen The Wall -pinta, sillä niiden avulla kuluttajat tavoitetaan juuri oikealla hetkellä ostopäätösten äärellä.
 
 

Samsungin ja Clear Channelin onnistunut yhteistyö

Samsung käytti kampanjassaan ulkomainonnan lisäksi myös muita medioita. Kampanjassa toimi loistavasti monipuolinen markkinointi-mix, jossa ulkomainonnalla oli suuri rooli.

"Kyseessä on ns. 360-kampanja vahvoilla offline- ja online-satsauksilla: TV, ulkomainonta, audiomainonta, sosiaalinen media ja digitaaliset mediat", kertoo Jouni.

Samsungin ja Clear Channelin yhteistyö oli sujuvaa ja joustavaa. Lanseerauskampanjasta oli onnistunut, ja Samsung on tyytyväinen lopputulokseen. Samsung kertoo käyttävänsä ulkomainontaa myös jatkossa. Mahdollisesti uusia yhteistöitä on siis luvassa jatkossakin.

"Meillä on hyvä ja joustava yhteistyö", kiteyttää Jouni.

 

 


Lähteet
1) Kantar Mind (2021). Ulkomainonnan mittaaminen ja tulokset.
2) Tietokanta: Kantar Mind tammi-kesä 2018. Intramedia, lifestyle, ketjut. Pääkohderyhmä: Väestö 15-74-vuotiaat, est. 3 801 000

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Luova SodaStream-kampanja herätti ostokiinnostuksen

Digitaalinen mainonta

Luova SodaStream-kampanja herätti ostokiinnostuksen

Maailman johtavan kuplavesien valmistajan SodaStreamin selkeät ja hyväntuuliset ulkomainokset...
Lue lisää
Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Digitaalinen mainonta

Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Oddlygood® brändin värikäs ja houkutteleva 3D-ulkomainoskampanja lisäsi ostointoa kohderyhmässään....
Lue lisää
HelsinkiMission kohdennettu kampanja puhutteli yksinäisyydestä mykistävästi

Digitaalinen mainonta

HelsinkiMission kohdennettu kampanja puhutteli yksinäisyydestä mykistävästi

HelsinkiMission Jotta vastassa olisi ihminen -varainhankintakampanjassa hyödynnettiin...
Lue lisää

Ostosympäristö - lue asiakastarinoita

SF FILM ILAHDUTTI INTERAKTIIVISELLA KAMPANJATOTEUTUKSELLA

Ostosympäristö

SF FILM ILAHDUTTI INTERAKTIIVISELLA KAMPANJATOTEUTUKSELLA

SF Film toi digitaaliset värityskuvat Kauppakeskus Kampin kävijöiden kokeiltavaksi Late Lammas:...
Lue lisää
L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

Ostosympäristö

L'Oréal lanseerasi uutuustuotteen hyödyntäen realistista 3D-toteutusta

L'Oréalin uutuustuote Revitalift Clinical Vitamin C Serum lanseerattiin upealla 3D-toteutuksella....
Lue lisää

Kauppakeskusmedia - lue asiakastarinoita

Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Kauppakeskusmedia

Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Dynaamiset kampanjat jäävät takuulla mieleen, sillä ne erottuvat kekseliäisyydellään ja...
Lue lisää
Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Kauppakeskusmedia

Vallila ihastutti empaattisella #hatunnosto kampanjallaan

Ulkomainonta valittiin mukaan Vallilan mainoskampanjaan, sillä sen avulla voidaan saada laaja...
Lue lisää
Ulkomainoskampanja kasvatti Elisan myymäläkävijämääriä 6,3 %

Kauppakeskusmedia

Ulkomainoskampanja kasvatti Elisan myymäläkävijämääriä 6,3 %

Elisa halusi todentaa ulkomainonnan vaikutuksen myymäläkävijämääriin. ToinenPHD tutki, kuinka...
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Luokkakokous 3 -elokuva − 15 minutes of fame

Mainonnan toimivuus

Luokkakokous 3 -elokuva − 15 minutes of fame

Suomalaisen komediatuotannon johtotähdet palaavat valkokankaalle, kun Luokkakokous 3 -elokuva saa...
Lue lisää
3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Mainonnan toimivuus

3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Suomalaiset rakastavat jäätelöä – kuulumme jäätelönsyöjien kärkimaihin ja kesällä jäätelönkulutus...
Lue lisää
Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Mainonnan toimivuus

Bolt.Works herätti kohderyhmänsä huomion

Bolt.Works kampanjoi näkyvästi Clear Channelin mainosverkostossa kevään ja kesän 2020 aikana...
Lue lisää