Digitaalinen mainonta, Paikallisratkaisut, Kaupunkiympäristö, Vastuullisuus

Telia kutsui yritykset tukemaan pienyrittäjiä

Maalis-huhtikuun 2020 vaihteessa olimme mukana tukemassa Telian #yhdessä-kampanjaa, jossa haluttiin antaa ääni pienyrittäjille. Tarkoituksena oli kannustaa sekä suurempia yrityksiä että kuluttajia tukemaan suomalaisia yrittäjiä vallitsevan talousahdingon yli. Vastuullisena mediayhtiönä halusimme kantaa kortemme kekoon. 

Asiakas: Telia
Tavoite: Auttaa mahdollisimman monia yrittäjiä lisänäkyvyyden saamisessa, jotta he selviäisivät haastavien aikojen yli.
Kampanja-aika: 27.3.-2.4.2020

Koronaviruksen (COVID-19) aiheuttama poikkeustilanne, ja sen myötä suositukset pysyä kotona ovat vaikuttaneet merkittävästi monen yrityksen arkeen. Näinä haastavina aikoina Telia antoi mainoksensa pienyrittäjien käyttöön, kutsuen samalla muut suuremmat yritykset mukaan #yhdessä-kampanjaan. 

Digitaalisella ulkomainonnalla arvokasta lisänäkyvyyttä

Osallistuimme kampanjaan lahjoittamalla laajasti digitaalista ulkomainostilaa Dowtown Digital-verkostostamme. Yhteensä 210 digitaalisessa näytössä Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Tampereella ja Turussa pyöri eri alojen pienyrittäjien esittelyvideoita, tavoittaen jopa 23 miljoonaa kontaktia. Halusimme tehdä osamme, jotta yritykset ja ihmiset selviytyisivät tästä vaikeasta tilanteesta.

Telian yritysliiketoiminnan markkinoinnista vastaava johtaja Kaisa Pajari kuvaili yhteistyötä Clear Channelin kanssa reiluksi ja joustavaksi. Ajatuksesta päästiin toteutukseen hyvin nopealla aikataululla.

"Clear Channel löysi näppärästi tarkoituksenmukaisen tavan auttaa yrittäjiä oman liiketoimintansa keskiössä olevan palvelun avulla, eli nosti yrittäjät digitaalisille ulkomainospinnoille. Tämä toi arvokasta lisänäkyvyyttä pienyrittäjille, joilla harvoin on tällaiseen näkyvyyteen riittävää mainosbudjettia normaaliolosuhteissakaan",

Kaisa Pajari kertoo.

 

Clear Channel Telia

Paikkasidonnaisuus lisää mainonnan merkittävyyttä

Pienyrittäjillä on usein rajalliset mahdollisuudet toteuttaa markkinointia. Tässä ahdingossa markkinointi ja kehitystyö ovat valitettavan usein ensimmäisinä listalla, josta yritykset joutuvat leikkaamaan pois. Laaja verkostomme mahdollisti auttamisen ja näkyvyyden antamisen tilanteessa, jossa näkyvyyttä todella tarvitaan. 

Ulkomainonta tavoittaa käytännössä kaikki suomalaiset ja kohtaa kuluttajat kaikkialla, tavoittaen eri ikäisiä ihmisiä tasaisesti koko päivän ajan. Mainoslaitteiden sijainti keskeisillä paikoilla tarjoaa jo luonnostaankin mainion keinon tavoittaa ihmiset siellä missä he liikkuvat, viihtyvät ja tekevät ostoksia.

"Digitaalinen ulkomainonta toi kampanjaan osallistuneille yrittäjille hyvää paikallista näkyvyyttä siellä, missä ihmiset liikkuvat. Mainospaikkojen paikallisuus lisäsi niiden merkittävyyttä, sillä yrittäjät ovat kotoisin seuduilta, joissa heitä nostettiin esille", Pajari toteaa.

Tutkimukset ovatkin osoittaneet oikeassa paikassa sijaitsevan mainoksen jättävän yli puolet vahvemman muistijäljen mainoksen sanomasta ja lisäävän harkintaa 10 %1. Lisäksi mainoksen ajankohtaisuuden on tutkittu lisäävän sitoutuneisuutta 32% ja saavan 20% enemmän huomiota2. #Yhdessä-kampanjaa voidaan siis pitää hyvänä esimerkkinä toimivasta ulkomainonnasta, sillä siinä yhdistyivät sekä paikkasidonnaisuus että ajankohtaisuus.

Lue lisää digitaalisen ulkomainonnan hyödyistä:

HERÄTÄ HUOMIO DIGITAALISILLA ULKOMAINOKSILLA

Vaikeista ajoista noustaan yhdessä

Ulkona näkyvää mainosta ei voi ohittaa, eikä se kilpaile kuluttajien huomiosta muiden ärsykkeiden kanssa. Ulkomainontaa pidetäänkin myönteisenä, kaupunkikuvaan kuuluvana elementtinä, joka tavoittaa kuluttajat toistuvasti.

#Yhdessä-kampanjassa haluttiin tuoda esille mahdollisimman monia yrittäjiä, mahdollisimman laajalla medianäkyvyydellä. Clear Channel saikin kiitosta oma-aloitteisuudestaan lähteä mukaan kampanjaan ja tukemaan pienyrittäjiä. 

"Näinä aikoina erityisesti suuret yritykset voivat auttaa pieniä. Oli hieno huomata, että Clear Channelin tavoitteena oli yrittäjien nostamisen lisäksi luoda yleistä kannustamisen fiilistä koko kansalle", Pajari kiittää.

Haluamme tukea yritysten liiketoimintaa ja talouden elpymistä sekä kannustaa Telian kanssa yrittäjiä osallistumaan kampanjaan ja saamaan äänensä kuuluviin. Toimimalla yhdessä, liiketoiminta jatkuu ja tästä noustaan #yhdessä. 

Tutustu Telian #yhdessä kampanjaan

 

 


Haluatko luoda kanssamme vaikuttavan ulkomainoskampanjan ja hurmata asiakkaasi oikeassa paikassa, oikeaan aikaan? Tilanteet muuttuvat nyt nopeasti, joten haluamme tarjota mainostajille turvallisia tapoja mainostaa.

tutustu joustavaan flex-kampanjaamme Tutustu uutuustuotteisiin

Ota yhteyttä ja rakennetaan yhdessä näyttävä kampanja tuotteellesi.

OTA YHTEYTTÄ  


 

LÄHTEET
1: Posterscope: The Dynamic Difference (2013)
2: Clear Channel Australia: The Context Effect (2016)

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Digitaalinen mainonta

Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Mustin ja Mirrin puhutteleva erikoistoteutus herätti huomiota uudenvuodenaattona Musiikkitalon...
Lue lisää
Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Digitaalinen mainonta

Aamu Säätiön dynaaminen kampanja pysäytti ohikulkijat lahjoittamaan

Aamu Suomen Lasten Syöpäsäätiön Poista tämä mainos -kampanja lasten syöpätutkimusten puolesta...
Lue lisää
Ulkomainokset lisäsivät juureen leivottujen Pågen-leipien tunnettuutta

Digitaalinen mainonta

Ulkomainokset lisäsivät juureen leivottujen Pågen-leipien tunnettuutta

Pågenin kekseliäät ulkomainokset houkuttelivat herkullisen leivän pariin ja lisäsivät yrityksen...
Lue lisää

Paikallisratkaisut - lue asiakastarinoita

Kotipizza tunnistaa ulkomainonnan roolin yhä tarkemmin

Paikallisratkaisut

Kotipizza tunnistaa ulkomainonnan roolin yhä tarkemmin

Kotipizzalla otettiin käyttöön mainonnnan ROI:ta mittaava työkalu, jolla todennettiin jo aiemmin...
Lue lisää
Ainacomin dynaaminen kampanja toi suuren huomioarvon halutussa kohderyhmässä

Paikallisratkaisut

Ainacomin dynaaminen kampanja toi suuren huomioarvon halutussa kohderyhmässä

AinaCom toteutti dynaamisen kampanjan, jossa Ainacomin viesti päivittyi reaaliaikaisesti...
Lue lisää
Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Paikallisratkaisut

Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Digitaalisella ulkomainonnalla ihmisten tietoisuuteen − Lemonsoft Oy mainosti menestyksekkäästi...
Lue lisää

Kaupunkiympäristö - lue asiakastarinoita

Lidl täyttää katumainostaulut leivonnaisilla

Kaupunkiympäristö

Lidl täyttää katumainostaulut leivonnaisilla

Lidlin paistotuotteet näkyivät luovalla tavalla Clear Channelin Adshel ja Pilari mainoslaitteissa....
Lue lisää
Lumoral esittäytyi näyttävästi vaikuttavalla ulkomainoskampanjalla

Kaupunkiympäristö

Lumoral esittäytyi näyttävästi vaikuttavalla ulkomainoskampanjalla

Koite Health Oy:n uusi innovaatio Lumoral esiteltiin yleisölle Helsingin ydinkeskustan näyttävillä...
Lue lisää
Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Kaupunkiympäristö

Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Helsinki on jo pullollaan monipuolista ravintolatarjontaa, mutta ravintoloitsijat Jarkko Myllymäki...
Lue lisää

Vastuullisuus - lue asiakastarinoita

World Vision - miltä tuntuu, kun et ymmärrä lukemaasi tekstiä?

Vastuullisuus

World Vision - miltä tuntuu, kun et ymmärrä lukemaasi tekstiä?

World Visionin kampanja näkyi Helsingin katukuvassa ja sosiaalisessa mediassa huhtikuussa 2021....
Lue lisää
HelsinkiMissio – Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila

Vastuullisuus

HelsinkiMissio – Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila

HelsinkiMission ajankohtainen ja koskettava Yksinäisyys ei ole kaikille poikkeustila -kampanja...
Lue lisää
HelsinkiMission kohdennettu kampanja puhutteli yksinäisyydestä mykistävästi

Vastuullisuus

HelsinkiMission kohdennettu kampanja puhutteli yksinäisyydestä mykistävästi

HelsinkiMission Jotta vastassa olisi ihminen -varainhankintakampanjassa hyödynnettiin...
Lue lisää