Digitaalinen mainonta, Inspiraatio, Kohderyhmätieto/asiakasymmärrys, Audience Engine

Uusi teknologia tukemassa Polarin onnistunutta kampanjaa

Polar lähti rohkeasti toteuttamaan ulkomainonnan avulla uusien tuotteiden lanseerauksia ja markkinointia vuoden 2020 COVID-19 -pandemian aikaan. ”Syteen tai saveen”, totesi toimitusjohtaja Tomi Saario, kun he päättivät lanseerauksesta vaikean tilanteen hetkellä ja panostivat markkinointiin. Polarin kohdalla riskinotto kannatti ja myynti lähti nousuun.1


Asiakas:
Polar Electro

Tavoite: Kampanjan tavoitteena oli nostaa isosti esille Polar-brändiä sekä heidän uutuustuotteita – juuri laanserattua Polar Unite -fitnesskelloa, keväällä markkinoille tullutta Polar Grit X -outdoor-kelloa, sekä huippusuosittua Polar Ignite -fitnesskelloa. 

Kampanja-aika: 1.7.−14.7.2020

Kampanjan kohderyhmä: Kohderyhmänä oli urbaanit, liikkuvat ja hyvinvoinnista kiinnostuneet kuluttajat.

Käytetyt mainospinnat: The Fame, The Rex, Shopping Walls, Outdoor & Sport Cover


Polar toteutti laajan ulkomainoskampanjan kesällä 1.7.–14.7.2020 COVID-19 -pandemian aiheuttamasta haastavasta tilanteesta huolimatta. Mainonnan tavoitteena oli tuoda Polarin brändi ja tuotteet näyttävästi katukuvaan, sekä ostospaikkojen läheisyyteen haastaen myös harrastajia seuraamaan omaa hyvinvointiaan ja aktiivisuuttaan.

 

Mainospintoina käytettiin Clear Channelin suuria ja näyttäviä The Fame ja The Rex -näyttöjä sekä kauppakeskusten ja keskustojen mainospintoja. Kampanjassa hyödynsimme ulkomainonnan uutta Audience Engine -suunnittelutyökalua kohderyhmien määrittelyssä. Halusimme varmistaa, että Polar saa haluamaansa näkyvyyttä juuri tietyssä kohderyhmässä. Polar haluaa laajentaa käyttäjiään tosiurheilijoista myös harrastajiin ja sen vuoksi massamedian hyödyntäminen tietoisuuden nostattamisessa oli erityisen järkevää ja osoittautui kannattavaksi.

 

"Uskomme, että näkyvyys kaupungin keskustassa toimi erityisen hyvin tänä kesänä, sillä ulkomaanmatkojen sijaan, suomalaiset kuluttajat pysyivät kotimaassa. Uskomme, että ulkomaanmatkojen peruuntuessa, suomalaiset haluavat silti panostaa itseensä ja omaan hyvinvointiinsa," toteaa Liisa Puranen, Managing Director Polar Nordics.

 

tavoita suomalaiset siellä, missä ikinä he liikkuvatkaan


Olemme halunneet tehdä ulkomainonnasta entistäkin tehokkaampaa ja helpompaa. Uuden Audience Engine -työkalun avulla pystymme luomaan entistäkin kohderyhmälähtöisempiä kampanjoita mainostajille yhdistämällä big datan, analytiikan ja tekoälyn. Teknologian tukena mainosverkostomme on rakennettu sijoittamalla mainoslaitteita tavoittamaan kuluttajat konkreettisesti jokaisen matkan varrella korkealla toistotasolla. Näin saamme välitettyä oikean viestin, oikeaan aikaan, oikeassa paikassa.

"Panostamme paljon tarkasti kohdennettuun digitaaliseen näkyvyyteen sekä yhteistyöhön eri lajiliittojen ja huippu-urheilijoiden kanssa. Tällä kampanjalla halusimme tavoittaa vähän eri kohderyhmää ja herättää kiinnostuksen Polarin urheilukelloon tai fitnesskelloon niissä kuluttajissa, joita emme yleensä tavoita. Ulkomainonnalla keskeisillä paikoilla pystymme tavoittamaan laajasti erilaisia ihmisiä," kertoo Liisa Puranen, Managing Director Polar Nordics.

 

dataa koko suomen kattavalta ruututietokannalta

 

Hyödyntämällä dataa monista eri tietolähteistä pystymme tarjoamaan mainostajalle tehokkaan tavan hyödyntää ulkomainontaa koko Suomen kattavasti, aivan uudella tavalla. Datan avulla voimme luoda kohderyhmiä demografisten tekijöiden mukaan. Lisäksi meillä on mahdollisuus tunnistaa kuluttajien kulutuspotentiaalia 250 metriä x 250 metriä karttaruututasolla. Yhdistämällä kokonaisuuteen liikennettä ja työssäkäyntiä taustoittavaa dataa tiedämme myös, miten suomalaiset liikkuvat ja tekevät työmatkansa.

 

älykästä kampanjan suunnitelua entistä helpommin

 

Kampanjan suunnittelu ja sijoittelu on siis entistäkin helpompaa, määritämme vain halutun kohderyhmän, minkä jälkeen Audience Engine -työkalumme tunnistaa, missä tavoiteltu kohderyhmä asuu ja liikkuu eri vuorokauden aikoina. Kohdennusta voidaan tarvittaessa myös tarkentaa asiakkaan omalla insightillä ja ostokäyttäytymisdatalla. Ulkomainonnan avulla mainostajat siis tavoittavat kohdeyleisönsä nyt aiempaakin älykkäämmin. Oikeassa paikassa, oikeaan aikaan ja oikealla viestillä.


Lue kuinka uusi Audience Engine -työkalumme toimii.

kuinka audience engine -työkalu toimii?


LÄHTEET:

1. Kauppalehti: Tappioputkessa kamppaillut Polar palkkasi Tomi Saarion luomaan muutosta - "nyt ollaan siinä tilanteessa, että viime kuussa kasvettiin taas", 2020

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Digitaalinen mainonta

3 Kaveria hyödynsi kesän tarjoamia mahdollisuuksia mainonnassaan

Suomalaiset rakastavat jäätelöä – kuulumme jäätelönsyöjien kärkimaihin ja kesällä jäätelönkulutus...
Lue lisää
PEPSODENT KUTSUI KULUTTAJAT HYMYILEMÄÄN KANSSAAN

Digitaalinen mainonta

PEPSODENT KUTSUI KULUTTAJAT HYMYILEMÄÄN KANSSAAN

Hymyjen tarina -kampanja ilahdutti kauppakeskuskävijöitä hyödyntämällä täysin uudenlaista...
Lue lisää
Pelastusarmeijan kampanja toteutettiin ohjelmallisen ostamisen avulla

Digitaalinen mainonta

Pelastusarmeijan kampanja toteutettiin ohjelmallisen ostamisen avulla

Pelastusarmeija uudisti perinteisen Joulupata-kampanjansa käyttämällä ohjelmallista ostamista...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Inspiraatio

Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Helsinki on jo pullollaan monipuolista ravintolatarjontaa, mutta ravintoloitsijat Jarkko Myllymäki...
Lue lisää
Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Inspiraatio

Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Mustin ja Mirrin puhutteleva erikoistoteutus herätti huomiota uudenvuodenaattona Musiikkitalon...
Lue lisää
Ohjelmallisesti ostettu Moovyn kampanja saavutti autoilijat tehokkaasti

Inspiraatio

Ohjelmallisesti ostettu Moovyn kampanja saavutti autoilijat tehokkaasti

Finnparkin kampanja pysäköintisovellus Moovysta toteutettiin ulkomainonnan ohjelmallisen ostamisen...
Lue lisää

Kohderyhmätieto/asiakasymmärrys - lue asiakastarinoita

Audience Engine - lue asiakastarinoita

Kauppakeskus Kaari hyödynsi Audience Engine -työkaluamme kampanjansa suunnittelussa

Audience Engine

Kauppakeskus Kaari hyödynsi Audience Engine -työkaluamme kampanjansa suunnittelussa

Kauppakeskus Kaaren joulukampanja sai lisäpotkua, kun ulkomainoskampanjan suunnittelussa ja...
Lue lisää