Digitaalinen mainonta, Isot Digit, Kauppakeskusmedia, Inspiraatio, Mainonnan toimivuus

Vaikuttava 3D-ulkomainonta aktivoi lahjoittamaan SPR Konttiin

Suomen Punaisen Ristin Kontti kannusti lahjoittamaan tarpeettomia, hyväkuntoisia tavaroita näyttävällä ulkomainoskampanjallaan. Kampanja hyödynsi 3D-teknologiaa ja suurta kulmanäyttöä, jotka tekivät tärkeästä viestistä erottuvan ja pysäyttävän vilkkaassa ympäristössä.


Asiakas: Suomen Punainen Risti Kontti Secondhand-myymäläketju

Kampanjan pääviesti: "Lahjoita tarpeeton tavarasi Punaisen Ristin Konttiin"

Kohderyhmä: He, joilla on ylimääräistä, mutta hyväkuntoista tavaraa kotonaan

Mainospinnat: Shopping Wall, Shopping Digital ja City Digital

Kampanjan ajankohta: helmikuu 2025


 

SPR Kontti toteutti näyttävän ulkomainoskampanjan, joka hyödynsi vaikuttavia 3D-elementtejä digitaalisilla mainospinnoilla niin kauppakeskuksissa kuin katukuvassa. Kampanjan tavoitteena oli muistuttaa ihmisiä lahjoittamisen mahdollisuudesta, tavoittaa uusia lahjoittajia ja kannustaa toimimaan.

 

Ulkomainonta tavoitti kiireisen yleisön oikealla hetkellä

SPR Kontti valitsi ulkomainonnan kampanjaan sen tavoittavuuden vuoksi. 

"Ulkomainonnan avulla tavoitetaan aktiiviset, kiireiset ihmiset heidän arjessaan", sanoo Tiina Laurila, Punaisen Ristin Kontin ketjupäällikkö.

SPR Kontti ei ollut aiemmin hyödyntänyt ulkomainontaa laajasti kaikilla Kontti-paikkakunnillaan, joten kampanja tarjosi uuden tavan viestiä lahjoittamisen mahdollisuudesta lähellä toimipaikkaa. Kampanjan aikana viestiä tuettiin myös sosiaalisessa mediassa.

 

3D-toteutus toi merkityksellisen viestin esiin vaikuttavasti

Ulkomainonta suurilla digitaalisilla pinnoilla tuo viestin esiin vaikuttavasti, ja 3D-elementit vahvistavat tätä tehoa. Ne herättävät uteliaisuutta, saavat ihmiset tarkastelemaan mainosta pidempään ja tekevät viestistä konkreettisemman. 

"Ihmiset kohtaavat joka puolella mainontaa, joten huomion saaminen voi olla vaikeaa. Ajattelemme, että 3D-ulkomainonta herättää kiinnostusta ja saa ihmiset pysähtymään lahjoittamisen äärelle", kertoo Tiina Laurila.

Kampanjan keskiössä oli Kauppakeskus Jumbon suuri kulmanäyttö, joka yhdistettynä 3D-elementteihin loi näyttävän ja mieleenpainuvan toteutuksen. 

"Kulmanäyttö on näyttävä ja sijaitsee paikassa, jossa ihmisiä kulkee paljon"jatkaa Tiina Laurila.

 

Katso video toteutuksesta:

 

Digitaalinen mainonta - lue asiakastarinoita

Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Digitaalinen mainonta

Etäisyyttä mittaava ulkomainoskampanja koitui menestyksekkääksi

Helsinki on jo pullollaan monipuolista ravintolatarjontaa, mutta ravintoloitsijat Jarkko Myllymäki...
Lue lisää
Kun luova aineisto toimii, myynti vetää – Atrian kanafileiden myynti kasvoi 43 %

Digitaalinen mainonta

Kun luova aineisto toimii, myynti vetää – Atrian kanafileiden myynti kasvoi 43 %

Atria Suomi Oy halusi kampanjassaan kertoa, että kaikki kanatuotteet voidaan jäljittää...
Lue lisää
Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Digitaalinen mainonta

Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Oddlygood® brändin värikäs ja houkutteleva 3D-ulkomainoskampanja lisäsi ostointoa kohderyhmässään....
Lue lisää

Isot Digit - lue asiakastarinoita

Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Isot Digit

Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Mustin ja Mirrin puhutteleva erikoistoteutus herätti huomiota uudenvuodenaattona Musiikkitalon...
Lue lisää
Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Isot Digit

Nelonen Media yllätti ohikulkijat dynaamisella kampanjalla

Dynaamiset kampanjat jäävät takuulla mieleen, sillä ne erottuvat kekseliäisyydellään ja...
Lue lisää
Kotipizza puhutteli hyperlokaaleilla viesteillä

Isot Digit

Kotipizza puhutteli hyperlokaaleilla viesteillä

Kesän aikana helsinkiläisiä ilahdutti Downtown Digital -näytöille sekä Rautatieaseman Grand Central...
Lue lisää

Kauppakeskusmedia - lue asiakastarinoita

Myllyn dynaaminen ulkomainoskampanja ilahdutti

Kauppakeskusmedia

Myllyn dynaaminen ulkomainoskampanja ilahdutti

Kauppakeskus Mylly, BCaster ja Clear Channel osallistuivat ulkomainonnan pilottihankkeeseen, jossa...
Lue lisää
S-marketin veikeä kampanja laulatti kauppakeskuskävijöitä ihan vegenä

Kauppakeskusmedia

S-marketin veikeä kampanja laulatti kauppakeskuskävijöitä ihan vegenä

S-marketin Vege-kampanja toteutettiin Clear Channelin ja Mall Voicen yhteistyönä. Kampanja yhdisti...
Lue lisää
Ronald McDonald Talon interaktiivinen ulkomainonta moninkertaisti lahjoitukset

Kauppakeskusmedia

Ronald McDonald Talon interaktiivinen ulkomainonta moninkertaisti lahjoitukset

Ronald McDonald Talo toteutti lapsen oikeuksien viikolla koskettavan ulkomainoskampanjan, joka...
Lue lisää

Inspiraatio - lue asiakastarinoita

Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Inspiraatio

Mustin ja Mirrin kampanja puhui lemmikkien puolesta uudenvuodenaattona

Mustin ja Mirrin puhutteleva erikoistoteutus herätti huomiota uudenvuodenaattona Musiikkitalon...
Lue lisää
Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Inspiraatio

Oddlygood® brändin 3D-kampanja rakentui katseen vangitsevista elementeistä

Oddlygood® brändin värikäs ja houkutteleva 3D-ulkomainoskampanja lisäsi ostointoa kohderyhmässään....
Lue lisää
Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Inspiraatio

Katu Ei Ole Koti -kampanja keräsi varoja kodittomille nuorille

Valveen suunnittelema Katu Ei Ole Koti -kampanja Sininauhasäätiölle keräsi varoja kodittomille...
Lue lisää

Mainonnan toimivuus - lue asiakastarinoita

Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Mainonnan toimivuus

Lemonsoft tunnisti digitaalisen ulkomainonnan hyödyt

Digitaalisella ulkomainonnalla ihmisten tietoisuuteen − Lemonsoft Oy mainosti menestyksekkäästi...
Lue lisää
Software Saunan kampanja tavoitti tehokkaasti lentoasemalla

Mainonnan toimivuus

Software Saunan kampanja tavoitti tehokkaasti lentoasemalla

Software Sauna valitsi uniikin ja kohderyhmänsä tavoittavan lentoaseman ympäristön...
Lue lisää
Hau-Hau Championin erikoistoteutus tarjosi koirille mahdollisuuden maistaa ruokaa ennen ostopäätöstä

Mainonnan toimivuus

Hau-Hau Championin erikoistoteutus tarjosi koirille mahdollisuuden maistaa ruokaa ennen ostopäätöstä

Hau-Hau Championin innovatiivinen erikoitustoteutus Helsingin Kauppakeskus Kampissa tarjosi...
Lue lisää