Asiakas: Suomen Punainen Risti Kontti Secondhand-myymäläketju
Kampanjan pääviesti: "Lahjoita tarpeeton tavarasi Punaisen Ristin Konttiin"
Kohderyhmä: He, joilla on ylimääräistä, mutta hyväkuntoista tavaraa kotonaan
Mainospinnat: Shopping Wall, Shopping Digital ja City Digital
Kampanjan ajankohta: helmikuu 2025
SPR Kontti toteutti näyttävän ulkomainoskampanjan, joka hyödynsi vaikuttavia 3D-elementtejä digitaalisilla mainospinnoilla niin kauppakeskuksissa kuin katukuvassa. Kampanjan tavoitteena oli muistuttaa ihmisiä lahjoittamisen mahdollisuudesta, tavoittaa uusia lahjoittajia ja kannustaa toimimaan.
Ulkomainonta tavoitti kiireisen yleisön oikealla hetkellä
SPR Kontti valitsi ulkomainonnan kampanjaan sen tavoittavuuden vuoksi.
"Ulkomainonnan avulla tavoitetaan aktiiviset, kiireiset ihmiset heidän arjessaan", sanoo Tiina Laurila, Punaisen Ristin Kontin ketjupäällikkö.
SPR Kontti ei ollut aiemmin hyödyntänyt ulkomainontaa laajasti kaikilla Kontti-paikkakunnillaan, joten kampanja tarjosi uuden tavan viestiä lahjoittamisen mahdollisuudesta lähellä toimipaikkaa. Kampanjan aikana viestiä tuettiin myös sosiaalisessa mediassa.
3D-toteutus toi merkityksellisen viestin esiin vaikuttavasti
Ulkomainonta suurilla digitaalisilla pinnoilla tuo viestin esiin vaikuttavasti, ja 3D-elementit vahvistavat tätä tehoa. Ne herättävät uteliaisuutta, saavat ihmiset tarkastelemaan mainosta pidempään ja tekevät viestistä konkreettisemman.
"Ihmiset kohtaavat joka puolella mainontaa, joten huomion saaminen voi olla vaikeaa. Ajattelemme, että 3D-ulkomainonta herättää kiinnostusta ja saa ihmiset pysähtymään lahjoittamisen äärelle", kertoo Tiina Laurila.
Kampanjan keskiössä oli Kauppakeskus Jumbon suuri kulmanäyttö, joka yhdistettynä 3D-elementteihin loi näyttävän ja mieleenpainuvan toteutuksen.
"Kulmanäyttö on näyttävä ja sijaitsee paikassa, jossa ihmisiä kulkee paljon", jatkaa Tiina Laurila.
Katso video toteutuksesta: