6.9.2019 | Digitaalinen mainonta, Ostosympäristö, Isot Digit

5 + 1 SYYTÄ IHASTUA KAUPPAKESKUSMAINONTAAN

Kauppakeskusmainonta on tehokas, moderni keino herättää kuluttajien ostokiinnostus. Se inspiroi, puhuttelee ja mukautuu juuri tarpeisiisi sopivaksi. Lue nyt, mikä tekee kauppakeskusmainonnasta niin ylivoimaisen median.

1. KAUPPAKESKUSTEN SUOSIO KASVAA EDELLEEN


Vuonna 2017 kirjoitimme, että kauppakeskukset elävät voimakasta kasvuvaihetta ja uusia keskuksia syntyy entistä paremmille liikepaikoille. Edelleen kaksi vuotta myöhemmin trendi on sama. Uusia kauppakeskuksia on rakennettu nopeaan tahtiin, ja kauppakeskukset ovat pystyneet vastaamaan markkinatilanteeseen sekä parantamaan myyntiään kävijämääriä kasvattamalla1.

”Palvelukonseptina kauppakeskus on kestävä: Palvelut löytyvät saman katon alta ja ovat helposti saavutettavissa. Kokonaisuus muuttuu jatkuvasti asiakastarpeen mukaan.”
- Johanna Aho, Suomen Kauppakeskusyhdistys ry1.

Kauppakeskukset ovat kehittymässä elämyskeskuksiksi, jotka tarjoavat tuotteiden lisäksi kokemuksia, viihdettä ja ravintoloita. Ne ovat keskeinen osa ihmisten vapaa-ajanviettoa, eikä niiden asemaa voida korvata muilla ostoratkaisuilla. Kolmasosa vastaajista kertoo viihtyvänsä kauppakeskuksessa vähintään tunnin kerrallaan, mutta ajanvietto kauppakeskuksissa tulee varmasti lisääntymään yhä monipuolisemman palvelutarjonnan myötä. Pääkaupunkiseudun asukkaista jopa puolet käy kauppakeskuksessa vähintään kerran viikossa ja muualla Suomessa vastaava luku on 37 %2.

2. KAUPPAKESKUKSISSA OLLAAN AVOIMIA MAINONNALLE

Valtaosa kävijöistä menee kuitenkin edelleen kauppakeskuksiin tekemään ostoksia. Vierailun aikana käydään useammassa eri liikkeessä ja tutustutaan niiden valikoimiin. 66 % kertoo hoitavansa talouden ruokaostokset vierailunsa aikana ja kolmasosa päätyy vaateostoksille, mutta ostoksia tehdään monipuolisesti eri tuotekategorioista.2

Kauppakeskuksessa liikutaan avoimin mielin ja heräteostokset ovat yleisiä. Kuusi kymmenestä suomalaisesta tekee lopullisen tuotevalinnan vasta kauppakeskuksessa ja kolmasosa kertoo ostaneensa suunniteltua enemmän. Mainonnan koetaan kuuluvan olennaisena osana kauppakeskuksiin ja siihen suhtaudutaan positiivisesti.2

3. DIGITAALISUUS AVAA UUSIA MAHDOLLISUUKSIA

Ulkomainonnan digitalisoituminen on avannut mahdollisuuden toteuttaa animoitua, interaktiivista ja dynaamista, kuten esimerkiksi ajankohdan mukaan vaihtuvaa, mainossisältöä. Liikkuvalla kuvalla saat mainoksellesi 60 %:a pidemmän katseluajan3 ja ajankohtainen mainos parantaa sitoutuneisuutta 32 %4. Clear Channel UK:n tekemän kyselyn mukaan digitaalisten ulkomainosten yhdistäminen staattisiin ratkaisuihin paransi kampanjan huomioarvoa 66 %5. Digitaalisten ratkaisuiden hyödyntäminen innovatiivisella ja kekseliäällä tavalla tarjoaakin sinulle erinomaisen tilaisuuden näyttäytyä voimakkaana edelläkävijänä.

Voit katsoa esimerkkejä innovatiivisista toteutuksista case-sivultamme.
Lue ainakin, miten Pepsodent sai ohikulkijat hymyilemään. Käy myös tutustumassa innovatiivisiin ratkaisuihimme.

Lue case tästäTutustu Ostoympäristö-tuotteisiin

Julkaisemme loput kolme syytä seuraavassa kirjoituksessa. Hyvää kannattaa odottaa. 
Tosin mikäli innostuit jo nyt, ota meihin yhteyttä ja kerromme mieluusti lisää.
Ota myös Facebook-sivustomme seurantaan nyt, ja saat tiedon uusista artikkeleista ensimmäisten joukossa!
TARJOUSPYYNTÖSeuraa meitä facebookissa     lue osa 2 tästä

LÄHTEET

1. Kauppakeskusyhdistys: Kauppakeskukset (2019)
https://www.kauppakeskusyhdistys.fi/media/kauppakeskusjulkaisu/2019-kauppakeskusjulkaisu_aukeama_netti.pdf

2. Clear Channel Suomi: Ostopolkututkimus (2018)
3. Kinetic: Digital Eye and Face Tracking (2009)
https://www.campaignlive.co.uk/article/digital-outdoor-shines-kinetic-research-reveals/886816

4. Clear Channel Australia: The Context Effect (2016)
5. Clear Channel: Adshel Live The Dynamic Difference (2016)