2.9.2020 | Digitaalinen mainonta, Tutkimus, Kohderyhmätieto/asiakasymmärrys, Audience Engine

Älykästä ulkomainontaa big datan ja tekoälyn avulla

Suomi on edelläkävijä avoimen datan tarjoajana ja myös teknologinen kyvykkyys hyödyntää tietoa on Suomessa huippuluokkaa. Me Clear Channelilla olemme nyt ensimmäisenä alan yrityksenä kehittäneet uuden työkalun, Audience Enginen, jonka avulla ulkomainonnan suunnittelussa ja kohdentamisessa hyödynnetään saatavilla olevaa tilastoaineistoa, analytiikkaa ja tekoälyä.

Haluamme olla toimialan edelläkävijä ja siksi satsaamme jatkuvasti uusiin teknologioihin. Haluamme myös edesauttaa asiakkaidemme ja yhteistyökumppaneidemme menestystä, ja siksi etsimme ratkaisuja heidän alati muuttuviin tarpeisiinsa. Uusi työkalumme mullistaa ulkomainonnan kampanjasuunnittelun ja tarjoaa asiakkaillemme entistäkin älykkäämpiä ratkaisuja haluttujen kohderyhmien tavoittamiseksi.

 

kuluttajien profilointi korttelitasolla

 

Audience Engine -työkalun avulla asiakkaamme tavoittaa haluamansa kohderyhmät aikaisempaa täsmällisemmin.

 

Käytännössä hyödynnämme muun muassa Tilastokeskuksen ja Liikenneviraston julkista dataa suomalaisten asuinpaikoista, työskentelyalueista ja todennäköisistä kulkureiteistä näiden sijaintien välillä. Toisin sanoen, pystymme profiloimaan kuluttajat sosioekonomisten piirteiden mukaan korttelitasoa tarkemmin, tiedämme mihin heidän lompakkonsa liikkuvat päivän aikana ja osaamme myös kertoa, miten ja mitä reittiä pitkin he todennäköisimmin kulkevat, Jesse Jussila, Clear Channelin Head of Product, selventää.

 

Työkalun avulla analysoimme tuota massiivista dataa ja kiinnitämme sen mainospintoihimme. Lopputuloksena tuotamme asiakkaillemme entistäkin paremmin kohdennettua ja siksi kustannustehokasta ulkomainontaa. Myös kuluttaja hyötyy, sillä hänen kokemuspiiriinsä osuva ulkomainonta on jatkossa aikaisempaa relevantimpaa, Jesse Jussila jatkaa.

 

Audience Engine_havainnekuva

Esimerkki yksittäisestä Audience Engine -analyysistä.

 

Kaikki eri lähteistä kokoamamme avoin data on anonyymiä, eikä näin ollen ole yhdistettävissä yksittäiseen, tunnistettavaan henkilöön. Audience Engine -työkalumme yhdistää useita eri tietolähteitä ja maanlaajuisia avoimia tilastoja, kuten esimerkiksi Tilastokeskuksen, Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin, Verohallinnon sekä Kaupan liiton tarjoamaa tilastotietoa.

 

älykkäämpiä mainosratkaisuja asiakkaidemme tarpeisiin

 

Audience Engine vie Clear Channelin kampanjasuunnittelun aivan uudelle tasolle - se yhdistää big datan ja tekoälyn alati kehittyvään digitaalisten mainoslaitteiden verkostoon sekä siihen pitkän ajan kuluessa syntyneeseen tietotaitoon, joka yhtiössä on esimerkiksi markkinoinnin ja mainonnan kohderyhmäajattelusta.

 

Työkalun avulla tuotamme asiakkaiden kohderyhmätarpeisiin perustuvaa profiilidataa, jonka perusteella taas markkinoinnin ratkaisuja voidaan räätälöidä entistäkin tehokkaammin. Tilastotietojen ja muun saatavilla olevan avoimen datan lisäksi voimme hyödyntää muutakin aineistoa, kuten ostokäyttäytymisdataa ja kuluttajatutkimuksia. Olen varma, että tämä uusi aluevaltauksemme teknologian hyödyntämisessä vahvistaa entisestään asemaamme Suomen johtavana ulkomainosyhtiönä, Jussila iloitsee.

 

Missiomme mukaisesti olemme auttamassa asiakkaiden markkinoinnin onnistumista ja taloudellista menestymistä sekä tuotamme aina lisäarvoa.

 

Lue, miten Audience Engine -työkalumme toimii.

kuinka audience engine -työkalu toimii?


Onko sinulla tarvetta kohdentaa ulkomainontaa? Ota meihin yhteyttä.

Ota yhteyttä


 


audience engine in english