29.10.2019 | Digitaalinen mainonta, Dynaaminen, Smart City
Älykkäät ja rakastetut kaupunkiratkaisut ehkäisevät ilmastonmuutosta
Clear Channelin Lassi Tolonen kertoi Smart City & Buildings 2019 -tapahtumassa kaupunkilaisten rakastamista ratkaisuista, jotka vähentävät ympäristökuormaa ja tekevät arjesta helpompaa.
Clear Channel on globaali ulkomainosyhtiö, joka rakentaa vahvaa mediaa mainostajille ja toteuttaa samalla kumppaniensa kanssa palveluja, jotka tekevät ihmisten ja tavaroiden liikkumisesta joustavampaa, vähemmän ruuhkia aiheuttavaa ja sitä kautta ympäristöystävällisempää. Ruuhkia muodostuu muun muassa ihmisten yksityisautoilusta sekä verkkokauppaostoksista, joita kuskataan vastaanottajalle pahimmillaan useita kertoja ennen tämän tavoittamista.
Näihin molempiin on jo olemassa ratkaisuja, kuten joukkoliikennettä sujuvoittavat ja kaupunkilaisten rakkaudella käyttöön ottamat kaupunkipyörät sekä liikenteen solmukohtiin asennettavat pakettiautomaatit, joista verkkokauppaostoksensa voi hakea mihin vuorokaudenaikaan tahansa.
”Ja jos ei pärjää ilman omaa autoa, niin keskeisille paikoille sijoitettavat sähköautojen julkiset latauspisteet madaltavat kynnystä hankkia sähköauto”, Clear Channelin tuote- ja kehitysjohtaja Lassi Tolonen sanoo.
KAIKEN TAKANA KAUPUNGISTUMINEN
Lokakuun lopussa Helsingissä järjestettävässä Smart City & Buildings 2019 -tapahtumassa keskustellaan älykkäistä kaupunkiratkaisuista. Aiheet pyörivät muun muassa tekoälyn, datan ja kasvun tehostamisen ympärillä. Tapahtuman teema perustuu faktaan, jonka mukaan peräti 75 prosenttia maailman ihmisistä asuu kaupunkialueilla vuoteen 2050 mennessä.
”Tällä kaupungistumisen vauhdilla meitä saattaa odottaa aikamoinen kaaos, jos emme kehitä älykkäitä kaupunkiratkaisuja vastaamaan nopeasti muuttuvia tarpeita”, Tolonen varoittaa.
MAINOSRAHAA RATKAISUJEN TAUSTALLA
Clear Channelin tukemat ratkaisut, kuten kaupunkipyörät, kaikkien kuljetuspalveluiden käytettävissä olevat Agora-pakettiautomaatit ja sähköautojen julkiset latauspisteet toimivat joko osittain tai kokonaan mainosrahoitteisesti.
”Kaupunkien ei tarvitse miettiä, kuuluuko heidän tarjota asukkailleen fillarit, pakettiautomaatit ja latauspisteet, sillä nämä voidaan toteuttaa yhteistyökumppaneiden kanssa. Mainosraha mahdollistaa palvelujen toteuttamisen jopa ilman veronmaksajien rahojen käyttöä”, Tolonen summaa.
Smart City & Buildings 2019 -tapahtuma ti-ke 29.–30.10. Kattilahallissa Helsingissä. Clear Channelin kehitys- ja tuotejohtajan Lassi Tolosen puheenvuoro tiistaina klo 11.25. https://www.smartcitynordic.com/
Oletko kiinnostunut älykkäistä ja rakastetuista kaupunkiratkaisuista?
Katso videolta millaisia palveluita Clear Channel on kehittänyt yhdessä kumppaniensa kanssa.
Jaa sisältö: