20.12.2021 | Vastuullisuus

Annamme merkityksellisen joululahjan yksinäiselle vanhukselle

Haluamme olla muutakin kuin median tarjoaja – autamme apua tarvitsevia, edistämme yhteisöjen hyvinvointia ja tarjoamme huomiota herättävän median, jossa yhteiskunnallisesti tärkeät asiat saavat näkyvyyttä ja herättävät keskustelua. Tänä jouluna me halusimme antaa merkityksellisen joululahjan ja tehdä konkreettista hyvää, josta on iloa kokonaisen vuoden ajan. Lähdimme mukaan Gubben kummitoimintaan, minkä avulla mahdollistamme yksinäiselle vanhukselle ystävän ja nuori työllistyy tarkoituksellisen osa-aikatyön pariin.


Gubbe on uudenlainen vanhuspalvelu, joka toiminnan lähtökohtana on auttaa ikäihmistä elämään onnellisempi ja aktiivisempi vanhuus. Gubbe tarjoaa vanhukselle luottoystävän, jonka kanssa voi ulkoilla, viettää aikaa ja hoitaa arjen askareita. Nuorille Gubbe luo mahdollisuuden tehdä merkityksellistä osa-aikatyötä. Gubbe yrityskummien avulla palvelun pariin saadaan myös yhteiskunnan heikoimmassa asemassa olevat – yksinäiset ja vähävaraiset ikäihmiset. 

”Lähdimme toteuttamaan Gubben kummitoimintaa, jotta voisimme mahdollistaa myös kaikista yksinäisimmille ikäihmisille onnellisemman ja aktiivisemman vanhuuden. On upeaa nähdä, kuinka moni yritys on jo lähtenyt kanssamme yhteistyöhön – ja vielä upeampaa on saada tehdä yhteistyötä kanssamme saman arvomaailman jakavien yritysten, kuten Clear Channelin kanssa,”

Carolina Koivisto, Head of Sales, Gubbelta kertoo.


Yhteistyön kautta voimme antaa konkreettista apua ja iloa yksinäiselle vanhukselle. Kummivanhuksemme saa henkilökohtaisen ystävän, joka auttaa arjen askareissa 2 tuntia viikoittain kokonaisen vuoden ajan. Missiomme olla ”a Platform for Good” ohjaa vahvasti jokapäiväistä toimintaamme ja tekojamme. Kumppanuus Gubben kanssa perustuu toisiaan tukeville arvoille ja yhteiselle huolelle ikäihmisten hyvinvoinnista. Yli kolmannes suomalaisista eläkeläisistä kärsii yksinäisyydestä, jolla tiedetään olevan kielteinen yhteys hyvinvointiin, toimintakykyyn ja terveyteen. Me haluamme kantaa kortemme kekoon sen ehkäisemisessä.


”Olemme iloisia uudesta kumppanuudesta, joka solmittiin sopivasti juuri joulun kynnyksellä – uusi vuotemme alkaa merkityksellisellä ja konkreettisella lahjalla. Tämä lahja ilahduttaa apua saavan vanhuksen ja työllistetyn nuoren lisäksi koko Clear Channelin henkilökuntaa.

Kummiyhteistyön ohella Gubbe myös mainostaa meidän ulkomainosverkostossamme. Tämä on mielestäni upeaa, sillä ulkomainonnan avulla Gubben tärkeä viesti tavoittaa kattavasti meidät suomalaiset. Ulkomainonta ei ole ainoastaan ’platform for brands’ vaan myös ’platform for good’. Olemme vastuullinen ja arvostettu media, ja panostamme siihen, että verkostomme avulla merkitykselliset teemat saavat ansaitsemaansa näkyvyyttä,”

Pilvi Rissanen, Head of Marketing, Clear Channelilta iloitsee.

 

 

Tekemiämme konkreettisia tekoja yhteisön hyväksi

 

Digitaalisen ulkomainonnan edelläkävijänä ja valtakunnallisen mediaverkoston tarjoajana Clear Channelilla on myös vastuu olla luomassa oikeudenmukaisempaa mediaa. Ulkomainonnalla ja Clear Channelilla on kaupallisen toiminnan ohella paljon annettavaa ihmisille, yhteisöille sekä kaupungeille. Tarjoamme alustan kokemuksille, keskustelulle ja kulttuurille. Toimimme vastuullisesti palvellen yhteisöjä sekä kuntia, vaikuttaen positiivisesti meitä ympäröivään maailmaan. Pyrimme edistämään hyvinvointia ja oikeudenmukaisuutta yhteistyössä kaupunkien, mainostajien sekä muiden sidosryhmiemme kanssa.

 

Vastuullisuus Clear Channelilla

 


1. Teemme yhteistyötä kulttuurialan kanssa – tuemme kulttuurialan tapahtumia tarjoamalla medianäkyvyyttä ja alustan erilaisia taideinstallaatioita varten. Olemme toimineet esimerkiksi LUX Helsingin ja Helsinki Biennaalin yhteistyökumppanina. Koemme tärkeäksi sen, että voimme olla mukana tämänkaltaisissa tapahtumissa. Mainospintojamme on myös kulttuurialan rakennuksissa, kuten Amos Rexissä ja Helsingin musiikkitalossa, mikä tuo toimijoille lisätuloja.

2. Innovoimme ja toteutamme kestäviä kaupunkiratkaisuja pakettiautomaatista kaupunkipyöriin – me haluamme helpottaa kaupunkilaisten arkea sekä parantaa yhteisöjen ympäristöystävällisyyttä. Esimerkiksi Agora-pakettiautomaatti auttaa vähentämään merkittävästi lähilogistiikan ketjua, ja siten päästöjä, mikä on erityisen tärkeää nyt verkkokauppatilausten yleistyessä. Kaupunkipyörät sekä sähköauton latauspisteet puolestaan kannustavat kaupunkilaisia valitsemaan ympäristöystävällisen liikkumisvaihtoehdon ja helpottavat arkea.

3. Tuomme kunnille ja muille toimijoille, kuten kauppakeskuksille, mainostuloja, mikä mahdollistaa esimerkiksi paremman infrastruktuurin – digitaalisen ulkomainonnan avulla kaupunkeihin pystytään kehittämään älykkäitä ratkaisuja, jotka eivät muuten onnistuisi. Esimerkiksi Espoossa Clear Channelin pysäkkikatosten myötä digitaalisten mainospintojen määrä kasvaa ja samalla mainosrahoitteisten palvelujen tarjonta lisääntyy.

4. Annamme pro bono -näkyvyyttä yhteiskunnallisesti tärkeille aiheille – esimerkiksi vuonna 2020 tarjosimme yhteensä lähes 30 viikkoa pro bono -mediatilaa kaupungin parhailta paikoilta. Verkostossamme on näkynyt laajasti esimerkiksi MIELI Suomen Mielenterveys ry:n, HelsinkiMission, Pelastusarmeijan sekä UN Women Suomen mainoksia.

5. Pyrimme myös jatkuvasti kehittämään ympäristöystävällisyyttämme – olemme WWF Green Office -sertifioitu yritys, ostamamme energia on CO2-vapaata sähköä, käytämme ainoastaan FSC/PEFC-sertifioitua julistepaperia ja paperipohjaisten julisteittemme muste on kasvipohjaista/ympäristöystävällistä.

Tutustu lisää vastuullisuustyöhömme

 

 




Platform for Good@5x-png



Clear Channelin missio "A Platform for Good", viittaa pieniin ja suuriin tekoihin, joilla pyrimme palvelemaan ja edistämään kaupunkien ja yhteisöjen hyvinvointia. Missiomme A Platform for Good on meille kunnia-asia. Pyrimme tekemään tekoja, joilla kehittää ja tukea yhteisöämme. Yhdessä olemme enemmän. #platformforgood