16.9.2016 | Matkustusympäristö
Helsinki-Vantaan lentoaseman mainostilamyynti jatkaa kasvuaan
Kokonaismediaa tarkasteltaessa mainosalan myynnin kehitys on edelleen miinusmerkkistä, mutta siihen trendiin Helsinki-Vantaan lentoaseman mainosmyynti tuo poikkeuksen.
Helsinki-Vantaan mainosmyynti vuoden ensimmäisellä puoliskolla on jatkanut kasvuaan ollen 14 % suurempi kuin viime vuoden vastaavana ajankohtana. Kasvua ovat tuoneet muun muassa BtoB- ja automainostajat. Olemme myös onnistuneet houkuttelemaan kansainvälisiä mainostajia, joille aasialaiset ovat merkittävä kohderyhmä. Helsinki-Vantaan mittava 900 miljoonan euron investointiohjelma on vielä kesken, mutta sen positiivisia vaikutuksia sekä itse lentoasemalle että sen oheistoimijoille on jo nähtävissä. Tänä vuonna Helsinki-Vantaa muun muassa valittiin parhaaksi pohjoiseurooppalaiseksi lentoasemaksi.
Mainosmyynnin kasvuun ovat vaikuttaneet niin lisääntyneet matkustajamäärät kuin uusien ostos- ja ravintolapalveluiden rakentaminen. Ilahduttavaa on huomata kansainvälisten mainostajien kiinnostuksen lisääntyminen, joka johtuu pääasiassa Helsinki-Vantaan kautta kulkevasta Aasian-liikenteestä, Bergman sanoo.
Loppuvuoden ennuste näyttää hyvältä
Mainostajien kiinnostuksen ja mainosmyynnin kasvun odotetaan jatkuvan samansuuntaisena myös loppuvuoden ajan.
Finavian mukaan matkustajamäärät lisääntyvät edelleen muun muassa kaukoreittien uuden tarjonnan sekä Lappiin avautuvien uusien yhteyksien myötä. Tämä on positiivinen signaali ja uskon sen vaikuttavan myönteisesti myös meidän liiketoimintaamme, iloitsee Bergman.
Lisätiedot
Myyntijohtaja Ville Bergman
Clear Channel Suomi Oy
puh. 0207 312 043
Jaa sisältö: