Kaikkien aikojen katsojaennätys ulkomainonnan voimalla
Asiakas: Helsingin Kaupunginteatteri
Kampanja-aika: 25.4.-21.8.2016
Käytetyt pinnat: Pilarit, Pylväsbanderollit, Downtown digital
Haaste: Tavoittaa kohderyhmä (45+) pelkällä ulkomainonnalla
Mitä jos unohtaisit muut mainospinnat, ja panostaisit ulkomainontaan?
Helsingin Kaupunginteatterille tämä strategia toimi loistavasti: Komisario Palmu -näytökset rikkoivat Arena-näyttämön kaikkien aikojen katsojaennätykset, ja jokainen näytös oli lähes loppuunmyyty.
Ulkomainonnalla tavoitat laajan yleisön kustannustehokkaasti
Kaupunginteatterin kampanja oli suunnattu yli 45-vuotiaille, mutta yllätykseksi myös nuoret löysivät tiensä esitykseen.
”Oletimme, etteivät nuoret voisi kiinnostua Komisario Palmusta, mutta opimme, ettei aina tulisi olettaa. Onneksi ulkomainonnalla tavoitimme myös nuorison”
- Olli Eljaala, Helsingin Kaupunginteatterin markkinointipäällikkö
Jokainen meistä liikkuu ulkona, ja ulkomainonnalla tavoitatkin lähes kaikki 12-74-vuotiaat (Cafas 2016).
Ulkomainoskampanjan hinnalla et missään muussa mediassa saa yhtä paljon kontakteja, tai yhtä vahvaa toistoa viestillesi.
Ulkomainonta on tutkitusti tehokasta
Kaupunginteatterin tapaus on vain yksi esimerkki siitä, mitä ulkomainonnalla voidaan saavuttaa.
Ulkomainonnan teho on todennettu muun muassa Outdoor Impactin vuonna 2016 tekemässä Cafas-tutkimuksessa ja se tavoittaa asiakkaan medioista parhaiten - vain TV yltää samalle tasolle.
Ulkomainonnan vaikuttavuus on kuitenkin 30 % enemmän kuin TV-spoteilla ja brändiuskollisuuden luomisessa ulkomainonta toimi jopa 50 % paremmin (Millward Brown 2015).
Rakenna itsellesi sopiva kampanja
Me Clear Channelilla haluamme, että viestisi näkyy siellä, missä asiakkaasikin on. Tämän vuoksi emme tarjoa ainoastaan standardipaketteja, vaan rakennamme kanssasi toimivan kokonaisuuden.
Kaupunginteatteri halusi tavoittaa etenkin paikallisia, kulturelleja asiakkaita, ja tutkimustemme mukaan nämä henkilöt tavoitetaan etenkin kadunvarsilla olevilla pinnoilla. Pilarit ja Downtown Digitalit toimivat tähän tarkoitukseen mainiosti. Pakettiin otettiin mukaan myös Pylväsbanderollit, sillä kohderyhmä haluttiin tavoittaa myös liikenteessä - esimerkiksi työmatkalla.
Kenet sinä haluat tavoittaa?
Jaa sisältö: