Ultrahackin beacon-haaste ja VR bussipysäkki Slush -tapahtumassa
Digitaalinen tulevaisuus
Clear Channel on jo pitkään osallistunut yhteiskunnan ja kaupunkiympäristön kehittämiseen ja näin tuonut ratkaisuillaan lisäarvoa yhteistyökumppaneille, mainostajille sekä kuluttajille. Digitalisaation tuomat mahdollisuudet ovat haastaneet Clear Channelin positiivisella tavalla kehittämään digitaalista ulkomainontaa entistä interaktiivisempaan suuntaan. Pitkään jatkunut megatrendi IoT eli esineiden internet on näkynyt Clear Channelin palveluissa ja ratkaisuissa jo monta vuotta. Hyviä esimerkkejä IoT:n käytöstä ovat keväällä lanseeratut kaupunkipyörät, digitaalisella mainoslaitteilla varustetut ja rahoitetut sähköautonlatauspisteet Helsinki-Vantaan lentoasemalla ja Turussa sekä lisäksi lukuisat erikoistoteutukset, kuten limsa-automaatin tai korttimaksulaitteen yhdistäminen digitaaliseen mainoslaitteeseen. Mobiililaitteiden ja sosiaalisen median integrointia digitaalisessa ulkomainonnassa on tehty jo vuosikausia ja kuluttajien vastaanotto on ollut innostunutta. Spottimainonnallekin tarjoamme vahvan näkyvyyden: Clear Channelin verkostossa on yhteensä 852 digitaalista mainoslaitetta, joissa liikkuva kuva tuo huomioarvoa mainostajan viestille.
Ultrahackin beacon haaste
Haluamme ottaa kehittäjät mukaan digitaalisen ulkomainonnan tulevaisuuden ideointiin. Yhteistyössä Proximi.io-paikannusalustan kanssa heitimme haasteen Ultrahackin devaajille: millaisia käytännön ratkaisuja mobiilin ja digitaalisen mainonnan yhdistämiseen voitaisiin kehittää Bluetooth beaconeiden avulla? Beaconit ovat käytännössä pieniä lähettimiä, jotka viestivät ympärilleen tietoa, jota läheiset mobiililaitteet voivat vastaanottaa joko sovelluksen tai uuden Physical Web-toiminnon kautta. Tämä avaa paljon mahdollisuuksia tulevaisuuden osallistavaan ulkomainontaan. Käytännön ratkaisuja pystytään lähtemään toteuttamaan heti kisan ratkettua – kävimme jo asentamassa beaconit yhdessä Proximi.io:n kanssa kaupunkiympäristössä sijaitseviin Downtown Digital -laitteisiimme. Koekäyttö on parhaillaan menossa. Ruudut välittävät Physical Web -toiminnon kautta haastekuvaustamme. Haastetta pääset katsomaan myös
Mikä on Ultrahack: kehittäjille suunnattu innovaatioalusta, joka päättyy Slush-tapahtumaa edeltävään viikonlopun 48-tunnin koodausleiriin. Voittajat saavat yhteensä yli miljoonan euron arvoiset palkinnot. Voittajat julkistetaan Slushin lavalla keskiviikkona. Ultrahackin hakuaika on auki 18.11.2016 asti.
Virtuaalinen bussipysäkki Slushissa
Helsinki 2020 ständillä Clear Channelilla on virtuaalinen bussipysäkki, jossa pääsee kokeilemaan VR:n keinoin Helsingin keskustan bussipysäkin tunnelmaa. Tapahtumassa haemme ideoita ja kommentteja siitä, mitä tulevaisuuden Helsingin bussipysäkeiltä odotetaan ja millaista on virtuaalimaailman ulkomainonta. Slush tapahtuma järjestetään Messukeskuksessa 30.11.–1.2.2016.
Jaa sisältö: