18.3.2016 | Tutkimus
Uutisia maailmalta
Digitaalinen ulkomainonta jatkaa kasvuaan
Kinetic Worldwide tutkimuksen mukaan panostus ulkomainontaan kasvoi 15% vuonna 2015. Erityisesti digitaalisen ulkomainonnan on ennustettu kasvavan 40% vuosien 2015-2020 aikana. Englannissa ulkomainonnan kokonaismediaosuus tulee kasvamaan vuodesta 2010 vuoteen 2020 mennessä £880 miljoonasta £1.15 miljardiin. Digitaalisen ulkomainonnan osuus on 23% ulkomainonnan kokonaispanoksesta.
PQ Median tutkimus asetti maailmanlajuisen digitaalisen ulkomainonnan viikottaisen vaikutusajan 14 minuuttiin vuonna 2013, ennustaen viikottaisen vaikutusajan keskiarvon olevan 20 minuuttia vuoteen 2017 mennessä. Tietyt markkinat - kuten Australia - ovat jo omaksuneet digitaalisen ulkomainonnan hyödyntämisen ja rikkoneet maagisen tunnin vaikutusajan. On ennustettu, että merkittävät markkinat, kuten esimerkiksi Englanti, tulevat saavuttamaan keskiarvoltaan tunnin digitaalista/analogista ulkomainontaa 2017 mennessä.
YuMe ja IPG Media Lab ovat tutkineet ulkomainonnan tehokkuutta ja löytäneet, että kuluttajat ovat 41% vastaanottavaisempia mainonnalle julkisilla paikoilla kuin kotonaan. ”Being away from home is highly impactful”, -YuMe/IPG Media toteaa.
Lähde: YuMe, ”Pursuit of Attention” StudyKinetic Worldwide tutkimuksen mukaan panostus ulkomainontaan kasvoi 15% vuonna 2015. Erityisesti digitaalisen ulkomainonnan on ennustettu kasvavan 40% vuosien 2015-2020 aikana. Englannissa ulkomainonnan kokonaismediaosuus tulee kasvamaan vuodesta 2010 vuoteen 2020 mennessä £880 miljoonasta £1.15 miljardiin. Digitaalisen ulkomainonnan osuus on 23% ulkomainonnan kokonaispanoksesta.
Jaa sisältö: